pantse1 Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Mitkä iskarit on toimineet parhaiten säätöakselin ja droppiolkien kanssa? Haulla löysin, että jossakin tapauksessa dropit oli tuoneet liiallista "löysyyttä" jousitukseen, joka oli korjaantunut lisäjousellisilla iskareilla. Onko tämä tapaus poikkeus vai sääntö, kokemuksia? Edit: Tämä tuli vanhasta muistista vähän väärälle osastolle. No, jos ylläpito viitsisi siirtää tuonne jarrut & alusta keskusteluihin. Quote Link to comment
JM Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Olen tykännyt konin punasista, ovat säädettävät. Quote Link to comment
pantse1 Posted April 13, 2010 Author Share Posted April 13, 2010 Olen tykännyt konin punasista, ovat säädettävät. Ok, varmasti hyvät iskarit. Miten tuo lisäjousien tarve? Riittääkö normaalit lehtijouset droppiolkien kanssa kanssa, vai onko keula liian pehmeä matalassa autossa? Pelkällä säätöakselillahan jousitus on tiputettuna jäykähkön puoleinen . Quote Link to comment
Guest Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Hyvät vakiot öljyiskarit toimii hienosti. En ole törmännyt autoon joka olisi dropeilla madallettuna "liian löysä", poikkeukseksi väittäisin. Minkälaiseen käyttöön autosi on tulossa? Kadulle vai radalle? Quote Link to comment
pantse1 Posted April 13, 2010 Author Share Posted April 13, 2010 Hyvät vakiot öljyiskarit toimii hienosti. En ole törmännyt autoon joka olisi dropeilla madallettuna "liian löysä", poikkeukseksi väittäisin. Minkälaiseen käyttöön autosi on tulossa? Kadulle vai radalle? Katukäyttöähän se. Oulun suunnalla ei oikein ole ratoja, Kemora taitaa olla lähin n. 250km päässä. Mutta hyvä tietää tuo, ettei lisäjousille ole tarvetta. Quote Link to comment
xam1 Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Millä tavoin dropit löysentää jousitusta? Siinähän muutetaan vain pyörän kiinnityspistettä. Quote Link to comment
JM Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Yleensä vielä kavennettu aksila, luulis hiukka jäykistyvän. Quote Link to comment
pantse1 Posted April 13, 2010 Author Share Posted April 13, 2010 xam1 said: Millä tavoin dropit löysentää jousitusta? Siinähän muutetaan vain pyörän kiinnityspistettä. Eli näitä topiikkeja lueskelin, lähinnä Tuopin kirjoituksia: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4355-etujousitus/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6438-etujousituksen-jäykkyys/ Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, kun dropit on vasta menossa alle. Iskarit pitäisi nyt ostaa, joten siksi kyselen. Tulee tosiaan 2" kavennettu akseli. Quote Link to comment
GT78 Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Ei omassa ainakaan keula sen löysempi ole kuin ennenkään droppien asentamisen jälkeen. Olkatappikeula omassa, ja vakioiskarit. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 juu eli mulla oli ongelmia keulan kanssa. liian löysä siinä mielessä et kun autoon etupenkeille meni noin 160 kg painoo tippui keula jo lähelle lokareita siitä kun monttuun veti niin loksuissa rahahti. Jos säädin niin et painolla hyvä niin sit kun hyppäs autosta pois oli näky aivan järkyttävä eli voisiko sanoa että painon vaikutus liikematkaan oli aivan liikaa. coil overeilla ongelma poistu hienosti. En tiedä miten mun auto voisi olla poikkeus...no kaikki on mahdollista :) ainoa mikä voisi ääri tapauksessa vaikuttaa on se et noi puman säätöakselin sisä holkit on laakeripronssia joten eivät ainakaan jumita niin kuin pumat meinaavat tehdä. muuta selitystä en oikein ole keksinyt. -Tuomas- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.