Jump to content

Mitkä iskarit droppiolkien kanssa parhaat?


Recommended Posts

Mitkä iskarit on toimineet parhaiten säätöakselin ja droppiolkien kanssa? Haulla löysin, että jossakin tapauksessa dropit oli tuoneet liiallista "löysyyttä" jousitukseen, joka oli korjaantunut lisäjousellisilla iskareilla. Onko tämä tapaus poikkeus vai sääntö, kokemuksia?

 

Edit: Tämä tuli vanhasta muistista vähän väärälle osastolle. No, jos ylläpito viitsisi siirtää tuonne jarrut & alusta keskusteluihin.

Link to comment
Olen tykännyt konin punasista, ovat säädettävät.

 

 

Ok, varmasti hyvät iskarit. Miten tuo lisäjousien tarve? Riittääkö normaalit lehtijouset droppiolkien kanssa kanssa, vai onko keula liian pehmeä matalassa autossa? Pelkällä säätöakselillahan jousitus on tiputettuna jäykähkön puoleinen .

Link to comment

Hyvät vakiot öljyiskarit toimii hienosti. En ole törmännyt autoon joka olisi dropeilla madallettuna "liian löysä", poikkeukseksi väittäisin.

 

Minkälaiseen käyttöön autosi on tulossa? Kadulle vai radalle?

Link to comment
Hyvät vakiot öljyiskarit toimii hienosti. En ole törmännyt autoon joka olisi dropeilla madallettuna "liian löysä", poikkeukseksi väittäisin.

 

Minkälaiseen käyttöön autosi on tulossa? Kadulle vai radalle?

 

Katukäyttöähän se. Oulun suunnalla ei oikein ole ratoja, Kemora taitaa olla lähin n. 250km päässä. Mutta hyvä tietää tuo, ettei lisäjousille ole tarvetta.

Link to comment
xam1 said:
Millä tavoin dropit löysentää jousitusta? Siinähän muutetaan vain pyörän kiinnityspistettä.

 

Eli näitä topiikkeja lueskelin, lähinnä Tuopin kirjoituksia:

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4355-etujousitus/

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6438-etujousituksen-jäykkyys/

 

 

Omakohtaista kokemusta ei asiasta ole, kun dropit on vasta menossa alle. Iskarit pitäisi nyt ostaa, joten siksi kyselen. Tulee tosiaan 2" kavennettu akseli.

Link to comment
Guest Tuoppi

juu eli mulla oli ongelmia keulan kanssa. liian löysä siinä mielessä et kun autoon etupenkeille meni noin 160 kg painoo tippui keula jo lähelle lokareita siitä kun monttuun veti niin loksuissa rahahti. Jos säädin niin et painolla hyvä niin sit kun hyppäs autosta pois oli näky aivan järkyttävä eli voisiko sanoa että painon vaikutus liikematkaan oli aivan liikaa. coil overeilla ongelma poistu hienosti.

 

En tiedä miten mun auto voisi olla poikkeus...no kaikki on mahdollista :) ainoa mikä voisi ääri tapauksessa vaikuttaa on se et noi puman säätöakselin sisä holkit on laakeripronssia joten eivät ainakaan jumita niin kuin pumat meinaavat tehdä. muuta selitystä en oikein ole keksinyt.

 

-Tuomas-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...