jannu_ha Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Ei satu hyllystä löytymään yhtään mistä mittailla. Paljonka näissä perus "tako" männissä(AA, mahle) on tavaraa laella, eli uskaltaako näistä ottaa tavaraa pois tai tehdä ammetta? Jos ei niin mitkä männät olis sellaiset joissa olis tavaraa mistä sorvailla? Sopivia mäntiä mietin tuohon turbomyllyyn joilla sais puristukset järkevärksi ilman älytöntä dekkiä tai squihsbandia vai mikskä ne isotpojat sitä nyt nimittää..... Eikös iso dekki vaikuta myös nakutusherkkyyteen ja tuleeko sama ongelma tuolla montulla männässä? Mitenkä isoksi nuo palotilat uskaltaa vinguttaa tuommosista 044 kansista?? Tämäkin pienempien puristusten toivossa... Quote Link to comment
Gerbiili Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Mahlen 88 tais olla jotain 6mm muistaakseni keskellä ainepaksuus. Siihen ei kovin syviä ammeita tehdä mut kyllähän siihen hieman... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Mikä puristus suhde sulla olis tavotteena ja minkä kokonen alakerta olis tuohon tulossa? Quote Link to comment
jannu_ha Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 kasin pintaan olis tavote.. 92 männät 78 isku.. Quote Link to comment
pantse1 Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4386-männän-koloamista/ Quote Link to comment
Guest Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Ei tuosta kuudesta millistä voi ainakaan ahdinkäytössä paljoa ottaa, kaveri tilaili ahdettuun pyöräänsä JE:ltä männät - kun valmistaja kyseli halutusta laen paksuudesta, niin kaveri sanoi että ei muuta väliä kunhan kestää 1,5 bar ahdot. No, sieltä tuli sitten 5,8 mm laella olevat männät... Toinen kaveri teki erääseen kiihdytyspyörään (vapari/kisabensa jollain 14 staattisilla) männät, laen vahvuudeksi jäi ohuimmillaan 6 mm. Kauden jälkeen konetta avattaessa havaittiin että laki oli painunut kuopalle. Vaparikäytössä on autopuolella ajettu jopa 4 mm lakivahvuuksilla mutta menee kyllä jo riskipeliksi. Wiseco lupaa aihiomännilleen kestävyyttä 1000hp nelisylinterisessä autossa jos lakea jää 10mm. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 60cc palotilalla ja 1.5mm deckillä pitäis saada sopiva 8.4;1 puristus suhde Tuon kairaaminen voi olla aika työlästä jostain 50cc palotilasta.. Mutta eikö orkkis 044 ole aika sopivan kokoset palotilat? Quote Link to comment
wp Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Mitä valua 044, onko kenelläkään tietoa CB044/Autolinea 044/041 palotilojen koko vakiona? Ei pääse mittaamaan kun venttiiliseetien koneistus vikapaikassa suoraan tehtaalta, harvemmin näkee että uudessa kannessa pitopinta osuu venttiilissä lähes sisäreunaan. Quote Link to comment
jannu_ha Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Joo ite laskeskelin että jos 60 palotilat ja mäntiin 1mm syvä 10mm paljealueella oleva amme(72mm halkaisija) niin puristukset olis 1.5 dekillä jotakuinkin tasan 8.. Tuon millin nyt luulis kyllä vielä uskaltavan ottaa noista "tako" männistäkin.. Mutta kahtoo nyt jos sitä raskis jossain vaiheessa hankkia vaikka wisecoa... Quote Link to comment
-Alex- Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Lowbugget tekee aina 0.250" syvyyten asti venttiilikoloja, mutta sivuilla ei kerrota että mihin mäntiin. Itte laittaisin 2mm maksimissaan mahlen mäntiin joiden lakipaksuus on 6mm. http://www.lowbugget.com/main_page.html Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.