Guest Tpi Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Terve paltalaisille uusia harrastajia kehissä. Sain vihdoinki tehtyä tunnarit tännekki. Taustalta jo lueskellu juttuja tovin aikaa... anteeksi tässä vaiheessa kirjoitus virheet jos sellasia nyt tulee. Pari olutta pitäny tässä nauttia :) Pakko vähä "tilittää" tämän päivän kokemuksia... Elikkä tässä ollaan rakennettu kuplaan perus **00 :) konetta nyt reipas kuukausi ja kone ollu paketissa jo muutaman viikon. Alustaa pitäny vähä hitsata ja muuta "pientä" laittoa, koska auto seissyt viimiset 2 vuotta... Tänään sitte sääjettiin jarrut muka kondisee ja muutenki katastus kuntoon auto. Ajelin hyvillä mielin yö katastukseen joka oli tänään A-katsastus konttereilla. No konehan tietenki "vähä" pukkas sinistä savua jostai kumma syystä (männänrenkaat? venttiiliohjurit? ei voi tietää). Moottori kasattu "vähä" käytetyistä osista. Tais katsastus miehellä olla huono päivä ku ei paljoo hymyilyttäny äijää... noo siinä sitte äijä katteli ja 2 sivun vikalistaha sieltä kätee pamahti. Tulos seuraava: Pakokaasu päästöt : sinistäsavua (No konehan tietenki "vähä" pukkas sinistä savua jostai kumma syystä (männänrenkaat? venttiiliohjurit? ei voi tietää). Jarru tasapaino huono takana (tänään vaihettiin sylinterit ja katottii läpi, mutta tän ymmärän taitaa olla kuplan ominaisuus. pitnetä säätöä ja kuntoon tulee). Vilkkujen kiinnitys ja kytkentä virheellinen (vilkut puskurin alla, pitää olla 35cm korkeudella muka :) ). Keulan maavara liian matala :))) (noo ei se iha ollu sitä 8cm, ois pitäny ruuvata säätöakselia enemmän). Rengas koko väärä (katsastusmies sano että laita ne renkaat mitkä on rekisteriotteessa) nyt paikallaa matalaprofiilit. Reikä pohjassa tai jotai sinne päin ( peukalon kokone reikä joka jäi vahingossa kun hitsattiin nii huomaamatta) heleppo ja nopea homma fiksata. Että tällästa täällä "lapissa" ... Sano katsastusmies että tuo sininensavu on se kaikkein pahin ongelma. v***** alaka kone repimää taas penkkiin ku se vasta saatii perään kiinni (pellit yms. osat maalattu suht siisteiks) AAAARGH... Oli vielä nii koomine ku äijä laski sen siitä saksinosturilta alas nii toine katastusmies sano että parempi että pukaatte sen piha :) . Sen verran pukkas savua hallii :) . Ei vissii oikee meinannu mennä se pakokaasu imuri härdelli mun kärmekseen paikallee :))) Jaa jos sitä ottas vielä muutaman "pahan makusen" enneku laittaa nukkuun ja valmistautuun huomiseen työpäivään. Jos sitä alakas taas huomena kattelle että mille sitä alakas ? :) Quote
ARTO Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Kyllä toi savutus korjattava, muuten katsuri-inssi voi epäillä dieselkoneen käyttöä ja lätkästä dieselveron kierrosta raippamaksua:D Loppuvikojen suhteen ei mitään erikoista, jarrujen toimittava pykälien mukaan ja peiliin saat kattoa kun tietoisesti ajoit liian matalalla kuplalla ja vielä väärillä renkailla. Ruostettahan näistä löytyy ja jos kaljattaa, niin kippis vaan:) Quote
Guest Tpi Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Homma etenee. alko selviään tosiaan savutus juttu. voit lukea teknikka ja rakentelu osiosta: moottori savuttaa. Auton pohja hitsattu nyt ja huomena tarjotus jos ei oo hirvee kohomeli lähtä nostaa keula ja "heittää" vilikut 35cm korkeutee :). Kaverit sano jo että rakenna sellaset tolopat että on noi metrikorkeudella ne nii ei ainakaa vi***** että on liian matalla. Vähä korkeemmat renkaat laittaa eteen ja takas konttuurille... Ja sitte KOVAA ajoa ! tai sitte ei :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.