peruskallio Posted June 2, 2010 Posted June 2, 2010 En ole aiemmin palstalle pahemmin projektistani höpissyt, laitetaan nyt muutama kuva alkuvaiheesta ja valmiinakin. Auto siis ollut minulla n.5 vuotta, tehty aina kun motivaatiota ollut. siis ehkä n. 2 kuukautena vuodessa. Aikalailla yksin touhunnut kaiken, pohjatyöt ja päällymaali tehtiin muiden toimesta. Kilvet hain 27.5, suuremmitta huomautuksitta. Tööttiä ketutti jokin, toimi tosin heti katsastuksen jälkeen. Repsikan ajovalon suuntaus oli jäänyt vähän ylös. Koeponnistusreissu käytiin vesisateessa seuraavana lauantaina turussa (tampereelta). kaikki toimi, epäilyksistäni huolimatta. Kone on peruskorjattua mallia 1,6 litrainen. Tuplareikäkannet, vaakaimu dellorto ja käärmeenpesä. riittää aluksi, mutta eiköhän pellin alle joskus jotain voimakkaampaakin löydy. Quote
peruskallio Posted June 2, 2010 Author Posted June 2, 2010 ja loput kuvat valmiista pirssistä, kilvet eivät vielä näissä paikallaan. Quote
peruskallio Posted June 5, 2010 Author Posted June 5, 2010 Järjestin kuvia vähän loogisempaan järjestykseen. Autosta voisin vielä lisätä vähän tietoa. Bensatankin tein rosteriputkesta ja "painosorvaamalla" rosterilevystä pyöristetyt päädyt. Pari hedelmävatia tuli harjoitellessa =) Korkkina toimii hot carsin 3-puolainen spinneri. Niitä jäi joskus pari yli vanhasta kuplasta. Flipin hain joltain harrastajalta kuopion suunnalta, vähän lasikuitutöitä tarvitsi että sai istumaan. Saranat innostun tekemään saab-mallisesti, kun lueskelin joskus täältä, että jollain kylkiin raapimis ongelmia flipin kanssa. Mekanismi on muutenkin kätevä tankatessa, avataan alkuperäisestä etuluukun avaus kahvasta hanskalootasta. Flippiä vedetään pätkä eteenpäin ja avataan. kiinniollessa lokarit tukeutavat tappeihin astinlautojen päissä. Etuvalot on kirkasoptiikkaiset, jostain golfista. aika pienellä sovittelulla sai paikalleen. valokuvio on kyllä jotenkin outo, kun suuntaa oikein, sojottavat n. 2 metrin päähän eteen. Antavat jotain haja-valoa. E-merkinnät on, täytynee sitten aina leimalle laskea ja muuten nostaa, jos aikoo jotain nähdä. Alkuperäinen takaikkuna on mielestäni kamala, mielipiteetähän tämä jakaa ja v#ttut aiheesta kuultu täälläkin. Akvaario ja silleen... Löytyi irtileikattu ruosteinen katto josta sitten splitin takalasit parempaan käyttöön. kojelauta etulasinkehyksineen noudettiin toiseen projektiin, itsellä ei taidot/mielenkiinto riittänyt koko katon vaihtoon. Oli se aikas hapankin ja isoilla lommoilla. Helpommalla saa sitten alkuperäisen -50 luvun auton jos haluaa. Sisusta kaipaa vielä parannusta, etuovien ovipahvit puuttuvat ja odottelen 1-osaisiin laseihin uusia alatiivisteitä. Viimeksi koitin vuosi takaperin asennella edellistä satsia todella huonolla menestyksellä, eihän ne tarttuneet millään ovipieliin kiinni! Hermot meni ja auton valmistuminen siirtyi vuodella=) Jos nyt motivaatio korkeammalla kun kilvetkin kiinni. Jos jollain vinkkejä tai halua esitellä miten ne tiivisteet saa sopimaan, niin apua otetaan mielellään vastaan. Luulisi ettei tuo nyt niin iso asia ole, toivottavasti vika oli tiivisteissä eikä asentajassa. Kumma jos auton saa muuten kasaan ja yksistä liimattavista kumilärpäkkeistä tulee ylitsepääsemätön asia. Edit. piti vielä loppuun lisätä, jäinhän minä tuolla jo tiellekin. syy jäi vähän epäselväksi, kun toimi kuitenkin reissun turkuun ihan ok. Sitten tässä kotinurkilla etujarrut nappas niin kovaa kiinni, että auto ei enää jaksanut liikkua. Poljin muuttui sitä painaessa aivan kiveksi. Asiaan auttoi kun löysäsi pääsylinteriin menevää tankoa, neste ei siis päässyt palaamaan satuloista pääsylinteriin. Nyt jarrut pelittäneet, mysteeriksi jäi miksi pääsin sillä 500km ennen kuin tämä tapahtui. Quote
Guest pincers Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 asiallisen näköinen ja värikin hyvin samanlainen kuin omassa ;) Quote
peruskallio Posted June 13, 2010 Author Posted June 13, 2010 Uudet etuikkonoiden alatiivisteet saapuivat, paikalleen n. tunnissa. Mistähän ne "vanhat" p#skat ovat oikein peräisin. Uusiin laitettiin vain klipsut paikoilleen ja kiinni, ikkunan puoli jotain nukkaa. Vanhat olivat kokonaan kumia ja piti leikata, liimata, ja ottaa herneet nokkaan. Kun ne paikalleen sai, eihän lasi niiden välissä luistanut vaan tiivisteiden huulet kääntyivät sisäänpäin kun lasin laski. Pysyivät myös väärinpäin lasia nostaessa. Taidan polttaa ne kostoksi. Quote
-Alex- Posted September 12, 2010 Posted September 12, 2010 ja loput kuvat valmiista pirssistä, kilvet eivät vielä näissä paikallaan. Oho, tää on tosi hyvän näköinen :) Omasta mielestä kaipais vain IRS:ää sekä jotain muuta konetta kuin vaakaimulla olevaa konetta, ulkonäkö antaa vihiä jostain äkäisesemmästä germanlook volkkarista ;) Oon tahtonut mieltää vain nuo vaakaimu kaasarit yhdistettynä roskapönttöautoihin :D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.