Guest janie79 Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Missä vika kun käy nätisti tyhjäkäyntiä, heti kun painaa kovemmin kaasua niin "booaa" ja jos pitää kaasua pohjassa niin sammuu. Narraamalla lipsuttelemalla kaasua saa kyllä kierroksia mutta ei kestä yhtään nopeampaa painallusta. Autossa on Weber 40 DCN tuplakurkkuinen keskikaasari, 28mm kurkuilla. Pääsuuttimet on 125, air corrector jetit 180. Bensanpinta on säädetty DCNF-kaasarin mukaan, kun ei parempaakaan tietoa saatavilla... yläkohta 48mm alakohta 58.5mm. Auttakaa! =) Quote Link to comment
-Alex- Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Siellä on "boaa" käärmeen poikanen putkistossa.=) ..no ei vaineskaan, veikkaisin liian pieniä suuttimia tai/ja isoja kurkkuja, mikäli kun muistan oikein, kun on aika pitkä aika siitä kun viimeksi on virikaasareita säädellyt. 28 kurkut on varmaan aika sopivat jos kone on mieto 1600-1700cc lähes vakiokansilla. Kokeile suurempaa pääsuutinta, myös kannattaa kokeilla erikokoista kiihdytyspumpun suutinta, esim 40-60 väliltä. Ns. narraamalla kun tulee lisää kierroksia, se on kiihdytyspumpun ansiota. Lisää siis bensaa saatava. Freetechnicsin kaasutinkataloogissa vuodelta 1997 tai jotain oli suuntaa antavat arvot annettu kupla 1600cc moottorille jossa 1x36 DRLA: kurkku 28, pääsuutin 160, ilma 210, kiihdpumppu 50. Quote Link to comment
peruskallio Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 et maininnut onko auto toiminut ko. kaasuttimella aiemmin? toinen vaihtoehto olisi että kiihdytyspumppu ei toimi ja kone ei saa ainetta kun nopeasti kaasua painaa. Quote Link to comment
Guest janie79 Posted June 10, 2010 Share Posted June 10, 2010 Se toimi aiemmalla pääsuuttimella (x2 tietty...) paremmin, mutta kävi liian rikkaalla. Voisko nyt kuitenkin olla niin että tarvii isompia suuttimia kuin pienempiä.. luulin että se tukehtuu bensaan, siksi ostin snadimpia. Kiihdytyspumppu toimii, kuten pumppu toimii, eli joka kerta ruikkaa kun vipua liikuttaa. Menee hermo... aiemmin oli 150 suuttimet ja 200 ilma, jos suurentaisi molempia? Quote Link to comment
-Alex- Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Lisäilma suutin vaikuttaa yleensä kunnolla vasta 3500-4000 rpm ylöspäin. Niin, millainen kone sulla on? Vakio 1600cc käärmeenpesällä ja 1.25 keinuin, vai 1700cc+ virinokalla, 9:1 rutuilla ja portatuilla kansilla? Älä kuitenkaan kokeile eri suuttimia kuin pienin pykälin, vitosen kokoeroin kannattaa kokeilla pääsuuttimia ja kympin kokoeroin lisäilmasuuttimia. Esim kokeilla pienentää pääsuutin koosta 150 kokoon 125 on ihan liian iso muutos kerralla. Lisäilmasuutinta ei kannata kauheesti suurentaa, periaatteessahan se laihentaa yläkierroksilla. Ja yhtä asiaa kerralla vain kokeile muuttaa! Quote Link to comment
Fileas Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Sori kuvien koko, mutt ajosko ois apuva :) Quote Link to comment
Guest janie79 Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Edellä postatuista vinkeistä ja tuosta lehtileikkeestä suurkiitos! Tosiaan, virhe oli lähteä pienentämään pääsuutinta, varsinkin tuollaisella hyppäyksellä. Eli liian vähän bensaa se saa(sai). Vaihdoin nyt 165 pääsuuttimen ja toimii paremmin, 210 ilma.. vielä kokeilen 170 pääsuutinta. Kiihdytyspumpun suuttimen vaihdoin 40->50. Quote Link to comment
-Alex- Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Jep, pienin hyppäyksin on hyvä kokeilla, ja yhtä asiaa kerrallaan vain. Tietysti olisi hienoa jos olisi asianosaava kohtuuedullinne säätäjä lähellä, täälläpäin on sellainen joka muutama vuosi sitten "taikoi" 20hv lisää säätämällä penkin avulla 2.3 koneestani jossa oli 2x48 drla:t. P Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.