Guest Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Vakio 1200 moottorihan tarjoaa rauhalliselle kuljettajalle huolettomia kilometrejä hyvin sen satatonnia, vieläpä kohtuu kulutuksella. Olisi kiva kuitenkin saada lisää bensan kulutusta ja ylimääräistä ehjän korjaamista. Elikkäs minkäs moiset tupla kaasoittajat ja jotakin muuta palikkaa vois upottaa 1200 koneeseen ilman lohkon halkaisua? Kuitenkin niin että alkuperäinen teho ei putoaisi kun max 20% :) Talvi-iltojen tekemisen puutteeseen olisi mukava saada jotain ohjelmaa.. Ei tuo mootorin rakennus nyt ihan niin vierasta ole kun yllä oleva antaa ymmärtää, mutta ajattelin vain että jos joku muu on sortunut tekemisen puuteessa yhtä epätoivoisiin tekoihin niin kertois muutoksista ja vähän vaikka seurauksistakin. Tärkeetä ei ole teho vaan tekeminen, tässä elämän vaiheessa kun on sen verran muutakin hankittavaa että kontti saa rookeria odotella vielä pari kesää. Rookerin tekemisen ajattelin muutenkin aloittaa jarruista sitte loota hommat ja sen jälkeen vasta sitä konetta kasaan .. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Ei innosta vai? Kertokaa nyt joku ees että mitkä on ne kaasarit Oetingerin 1200 strokerissa? Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 ei 1200:sta kannata virittää. Hirvee duuni ja kaikki menee vaihtoon. Minimiratkaisu tietty on aina olemassa: Kannet imusarja kaasari ainakin ekana tulppana hengitykselle. Puristuksia kovin vähän, niitä lisää, ja joku asiallinen, maltillinen katunokka sinne. Mäntien rengastus ja pyttyjen hoonaus. Kai se siin on. Tuntuu vaan niin turhalta jumpalta kun satasella kahdella saa käyvän 1600 koneen josta on paljon parempi lähteä liikkeelle. Öljykanavatkin isommat. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Nuo okrasa/oettinger-1200:t ja aikakautelaisensa käyttivät ymmärtääkseni jotain Zenithin kaasareita, tai sitten Strömbergejä. Myös keski"viritys"kaasareita oli muitakin, esim. Reece-Fish, mutta semmosesta oon vaan lukenut. Kumpaakaan ei toinna edes yrittää laittaa ellei tavoitteena ole tehdä orggis-okrasa -tyyppinen kone johon esim. dual-port-kansien tavoitteleminen voip olla ainakin lompakonkaivelun puitteissa työlästä. Miulla olis jouten himpun-ylikokoinen oikein hyväkuntoinen mäntäpyttysatsi 1200:lle joka käy siis vakio-kiertokankiin ym. 78 tai 79mm, eli iskutilavuutta tulisi huimat 1223cc entisen 1192:n sijaan. 70e. Eron löysään vakioon varmaan huomaisi, mutta tuskin sen takia että on 0.3 desiä enempi tilavuutta... No nostaisi tuo puristuksiakin suoraan n. 0.2 yksikköä. Sit vaan lisää puristuksia, ja tuleehan räyhä peli... not :) Mites oli, pystyikös 1200:n 1:1 keinujen tilalle vaihtamaan vakiot 1:1.1 keinut? Puavo@uho.fi Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 mulla olis setti 1200 vakiokansia jos joku haluais kokeeksi katsoa paljonko niitä voi kaivertaa isommaksi, siis parantaa henkitystä. Ja onko siitä mitään hyötyä :) Tarjouksia otetaan vastaan. Taitaapi olla kaksikin paria noita, ja imusarjatkin niille. Kun muistais mihin ne oon tunkenu. Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Joo eiköhän taida olla viisaampaa antaa tonnikaxsatasen olla.. Mitä me pienistä kun ei pienetkään meistä ;) Judsoninhan vois tietysti hankkia mutta eipä siinäkään taida olla muuta hyvää kun jälleenmyynti hinta. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Minä antaisin kyllä sen 1200sen olla ja rakentaisin 1300 tai 1600 pohjalla toisen koneen. Silloin pystyy koko ajan ajamaan eikä into mene ninkuin yleensä tapahtuu kun palikat jää kauan seisomaan eikä pääse ajamaan. Esimerkiksi viripakosarjoja on niukasti tarjolla 1200 koneelle koska siinä on eri laippaväli. 1300, 1500 ja 1600 ovat samalla laippavälillä. Eli helpompaa ja ehkä jopa halvempaa vaikka joutuu ostamaan "uuden" moottorin. Eli sellainen perussetti voisi olla 1600 kone minne laitetan mieto virinokka ja käärmenpesäpakosarja, vaikkapa sportti (se missä on kottikärrynkahvat missä pitääkin). Muuten 2-reikäkannet ja kaikki muukin ihan vakiotavaraa ilmanputsaria myöten. Säädöt kuntoon ja se kehrää kuin kissa. Kaverilla on sellainen setti ja varmasti tulee saamaan irti 200k kilsaa kun on kaikki tasapainotettu, ajaa fiksusti (nössö.. :) ) ja käyttää laadukasta öljyä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.