nalleolut Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 eli kysymys kuplasta ja sen virroista. vaihtovirtalaturi työntää 12,8 tyhjä käynnillä ja kierroksilla 13,8. mites nuo ajovalot pysyy kirkkaana mutta esim 12v sisätilan lämppäri kiihtyy moottorin kierrosten mukaan eli virrat nousee ja laskee. siellä on vissiin sellainen "lataussäädin" mikä eliminoi nuo vaihtelut? uskaltaako sieltä ottaa esim releen avulla ottaa radiolle ja lämppärille virran. ja mistä se sieltä otetaan mistä nastasta. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Ei säätimeltä mitään omia piuhoja kannata vetää. Tasaisinta jännitettä saat vetämällä akulta oman syöttökaapelin ratiollesi. Quote Link to comment
Guest Kimmo Ovaska Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Akun + -napaan kunnollinen kenkä, sen jälkeen sopiva (~40A) pääsulake. 12- neliöinen piuha kuskin kynnyskoteloa pitkin nokalle. Sinne jakoblokki/sulakekotelo ja kaikki ylimääräiset sähköheebelit siihen kiinni. Näin on itselläni suunnitelma sisältäen mahdollisesti lisävalot ja jotakin audioleluja. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 näin itsekkin arvelin ja näin tehdään. sähkö hommia on sen vertaa et lisävaloille uudet johdotukset + releet .nuppi radiolle virrat , puhaltimelle virrat, ja lisä mittareille Quote Link to comment
Guest Kimmo Ovaska Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Tuosta samastahan saa myös omille pitkille vähän paremmin potkua, kun laittaa releohjauksen alkuperäisten pitkien paikalle ja vetää tuosta blokista käyttöjännitteen. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 paljonkohan muuten orkkis valokytkin vastustaa? Quote Link to comment
nalleolut Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 joo mulla on valmiina virtapiuhaa n12 neliöistä johon olen tinannut 5 kpl 2,5 neliön piuhaa päähän kiinni ja kutiste sukka siihen liitos kohtaan tuo on lähtö kohta. Quote Link to comment
Guest Kimmo Ovaska Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 paljonkohan muuten orkkis valokytkin vastustaa? Pitäisi joskus mitata, mutta epäilenpä, että 30-40 vuotta rauhassa hapettuneet liitokset jo pelkästään aiheuttavat muutaman milliohmin. Quote Link to comment
Fileas Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 92 golffissa lampun kannalle tuli komiat 10V, kun akusta olis voin ottaa melkeen 14. relettä+ähellystä= tuli "hieman" eroa kirkkauteen ;) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 12V, 6V piuhois, tuplasti järeemmät :) Quote Link to comment
nalleolut Posted February 28, 2005 Author Share Posted February 28, 2005 ja sitten takalasin lämmitys! johtoihin taakse ei tule kuin haamu virtaa.........johdot ei paikallaan. mistä etsimään vikaa kaikki sulakkeet ehjät..........autossa sisällä.... Quote Link to comment
nalleolut Posted March 6, 2005 Author Share Posted March 6, 2005 no niin viikonloppu urakoitu! ja lisää kysymyksiä!! mitä kautta kierroslukumittarille signaali puolalta kabiiniin--2 tuntia ähellystä ja tulos--- johto konehuoneesta takapyöräkoteloon ja sieltä jarruputkea pitkin sisälle. mistä TE olette laittaneet?? ja sitten on tuo takalasin lämmitys ei toimi............. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 10, 2005 Author Share Posted March 10, 2005 onko takalasin lämmittimen elementti kaput vai missä vika mahtaa piillä!!! Quote Link to comment
Guest Kimmo Ovaska Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Paljonko on takalasin lämmittimelle menevä virta? 0 A = Lanka poikki jostain välistä Helvetisti A = Liitin oikosessa ja jostain rupeaa kohta napsumaan. En ole ikinä mitannut, mutta lonkalta heittäisin, että pari-kolme A pitäisi mennä, mikäli kaikki on kunnossa. Liittimeen tulevan piuhan päässä on kuitenkin 12V maata vasten? Quote Link to comment
-MITO- Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Kuplan sähkölaitteiden virrankulutuksia: Backup lamps 25W Battery ignition 20W Blower motor 80W Cigarette lighter 100W Fog lights 35W each Fog warning lamp 35W (red fog light on rear) Glow plugs 100W each Headlamps, low beam 55W each Headlamps, high beam 60W each Heated rear window 120W Horns and fanfare horns 25W...40W each Instrument-panel lamps 2W each Interior lamp 5W License-plate lamp 10W Parking lamp 3W...5W Radio 10W...15W Side-marker lamps 4W each Starting motor for truck 2.2kW...12kW Starting motor for car 0.8kW...3kW Stop lamps 18W each Tail lamps 5W each Turn-signal lamps 21W each Vehicle heater 20W...60W Windshield wiper 90W Quote Link to comment
nalleolut Posted March 10, 2005 Author Share Posted March 10, 2005 ei tule liittimelle asti 12v..........mitattu kuskin puolella + ja apukuskin puolella miinus- sulakkeet ehjät katkaisijassa johdot paikallaan Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Katso johdon värikoodi ja lähde seuraamaan sitä. Vastusmittari missä on pitkät johot kehiin ja sit mittaa aina kahden pisteen välistä niin kyllä se katkos siitä löytyy aika äkkiä. Koska johdosta menee 10A niin on aika järeä, siis tuskin on mennyt poikki, vika siis luultavasti liittimissä. Jos se 120W on oikein niin lasin vastukset pitäisi olla noin 1,2 ohmin luokkaa jos ovat ehjät. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 14, 2005 Author Share Posted March 14, 2005 no niin asiaa tutkittu tarkemmin. katkaisijalle koelautaan tulee virta! takapenkin alla rele jolle tulee virta mutta kun kytkee valot päälle niin virtapa ei kulje etiäpäin.... kivoja nämä vanhemmat pirssit 24v omat kytkennät...... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.