Guest KariT Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Mikähän iski tänään Wageniin kun, ei enää ottanut kierroksia? Menomatkan toimi normaalisti, mitä nyt pikkusen nyki 80km/h vauhdissa. Auto oli paikallaan 20min ja vika iski päälle. Auto starttaa normaalisti, pysyy heikosti tyhjäkäynnillä ja kaasua painettaessa sammuu melkein välittömästi--> EI pysty ajamaan, jätti 9-tien varteen:) Kuskinpuoleinen kaasari tiputti bensaa ja samalta suunnalta kuului tyhjäkäynnillä suhinaa. Liittimet katsottiin läpi; puhdistettiin ja kiinnitettiin mahdollisuuksien mukaan paremmin. Kyseessä siis -73 Kastenwagen 1.7 koneella. Quote Link to comment
Fileas Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Tulpanjohtoja nykimään, jos ei käynti muutu. kun johto irti tulpasta-> tulppa sökö Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 katso ettei kuskinpuoleisen kaasarin imu ole jäänyt päälle Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 katso ettei kuskinpuoleisen kaasarin imu ole jäänyt päälle Kerroppa vähän tarkemmin mitä tarkoitat??? Kuskilla on kyllä imu päällä:) Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 eli "ryyppy" ei ole jäänyt vähän päälle toisessa kaasarissa ja sen takia tulvii yli ;) Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Vaihdoin kaasereille menevät sähköjohdot uusiin ja puhdisteltiin kaikki mahdolliset liitokset. Toimi 20km hyvin ja sama vika tuli takaisin. Kuskinpuolen tyhjäkäynti (ilmeisesti) ruuvi puuttui kokonaan tai siis tilalle oli laitettu pultti&mutteri yhdistelmä, mikä ei yltänyt mihinkään. Eli, ihan sama oliko pultti siellä vai ei. Vaihdettiin pitempi tilalle, kun ei sattunut oikeinlaista mukaan. Ihme juttu kun, toimi aluksi hyvin ja puolessa välissä matkaa vika uusiutui. Pinta- kaasulla sain auton ajettua kotia. Vähänkin jos painoi kaasua, niin auto alkoi nykimään ja meneminen loppui kun seinään. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Kuulostaa kyllä bensansaantiongelmalta. Eihän tankinkorkki ole liian tiivis? - Suhahtaako tankki, jos ajat niin kauan kuin ongelmia ilmenee ja avaat tankin korkin? Tai shaissea tankin pohjalla? Miten on bensansuodattimen laita? Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Kuulostaa kyllä bensansaantiongelmalta. Eihän tankinkorkki ole liian tiivis? - Suhahtaako tankki, jos ajat niin kauan kuin ongelmia ilmenee ja avaat tankin korkin? Tai shaissea tankin pohjalla? Miten on bensansuodattimen laita? Bensansuodatin: Eipä löydetty konehuoneesta koko suodatinta:) Tai oli hyvin piilossa. Tankinkorkki: Kokeiltiin eilen ilman tankinkorkkia, kun vika oli päällä. EI vaikutusta. Sen verran olen pihalla moottori tekniikasta että, voin luvata palkkion sille, kuka keksii ratkaisun tähän ongelmaan! Quote Link to comment
Guest Marzan Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Mulla oli alkukesästä kuplassa samantyyppistä vikaa, eli toimi vain pintakaasulla koneen lämmittyä kunnolla. Viaksi paikallistui jumiutuva uimurikammion bensaventtiili (se joka päästää bensaa kammioon kohon laskiessa). Oberin pojilta ostamallani korjaussarjalla sain pict 31- kaasarin iskuun ja nyt on ajeltu kohta 2000 km ilman ongelmia. Quote Link to comment
nalle85 Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 meneekö bensaletku miten läheltä pyttyjä? itellä teki höyrylukon bensaputkeen ja alkoi kans käydä ihan miten sattuu jos sattui edes käymään(kuumalla moottorilla). Eli tarkasta bensaletkujen sijainti. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Bensaletku tulee tankilta n.30cm ylöspäin ja siinä on sitten T-haara ja siitä n.40cm pätkät kaasareille. Kauempaa pyttyjä ei noita letkuja saa vietyä. Quote Link to comment
Guest KariT Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Huollossa katkojan kärjet säädetty / puhdistettu / tarkistettu. Toimii ainakin tällä hetkellä... Quote Link to comment
Guest Marzan Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Huollossa katkojan kärjet säädetty / puhdistettu / tarkistettu. Toimii ainakin tällä hetkellä... Tarkista vielä aluslevyssä oleva maadoituspiuha tms, jossa katkojan kärjet ovat kiinni. Mulla oli viime kesänä siinä heikko kontakti ja aiheutti 60 - 80 vauhdissa nykimistä. Kolvilla ja juotostinalla on pysynyt ainakin toistaiseksi menokunnossa. Quote Link to comment
Guest KariT Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Paskat se mitään toimi. Kun kone lämpiää tule vika päälle. Näkyi olevan +navan akunkenkäkin poikki. Tuskin se siitä johtuu. Pitäskö viedä paikalliseen merkkiliikkeeseen huollettavaksi??? Quote Link to comment
Guest Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Lämmetessä tuleva vika saattaisi viitata puolaan, rikki mennessään ne usein aloittavat temppuilun vasta lämmettyään. Ja sitten kun jäähtyvät niin toimivat taas moitteetta hetken aikaa. Ei se rikkinäinen kaapelikenkäkään tietysti helpota asiaa... Quote Link to comment
multanen Posted July 4, 2010 Share Posted July 4, 2010 Uikohan siellä tankin pohjalla joku pikkanen trasselinriekale tms. Jos mahdollista irrota bensatankin anturi ja katso taskulampun kanssa tankin pohjalle (elä kumminkaan räjäytä ihteäs). Viimeistään tuota anturia irrottaessa ja takaisin laittaessa saakin sitten roskia tankkiin... Quote Link to comment
Guest KariT Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Konkka ja kärjet vaihdettu/säädetty. Toimii nyt paremmin kuin koskaan minun aikana! Toivotaan että vika korjaantui.... Thänks Eronen!!!!! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.