Jump to content

kromi puskureista!


Recommended Posts

Riippuu kuinka syvälle ruoste ulottuu. Jos on ihan pinnassa niin Autosolilla tms. hinkkaamalla saat ne taas kiiltämään. Käsittely on hyvä uusia säännöllisesti sillä kun kromiosa on kerran lähtenyt kukkimaan ei siitä uudenveroista saa ikinä. Ja muista kuivata auto huolellisesti aina pesun jälkeen.

Link to comment

Ruttaat alumiinifoliota loysaksi palloksi ja kastat kunnolla Coke tai Pepsi merkkisiin ruosteenpoistokemikaaleihin. Sokerillisiin, Dieettiversiot ei ole kait yhta tehokkaita.

Sitten hinkkaat ruosteet pois. Anna hetki vaikuttaa. Lopuksi pesu ja vahaus.

Link to comment
Ruttaat alumiinifoliota loysaksi palloksi ja kastat kunnolla Coke tai Pepsi merkkisiin ruosteenpoistokemikaaleihin. Sokerillisiin, Dieettiversiot ei ole kait yhta tehokkaita.

Sitten hinkkaat ruosteet pois. Anna hetki vaikuttaa. Lopuksi pesu ja vahaus.

 

Kromi on joko ehyt tai rikki. Ehyen/ehyehkön saa noilla autosoleilla ja sopivilla kiilloitusvälineillä niin hyväksi kuin pystyy. Sitten jos kromaus rikki ja ns kraaterissa ruostetta, hapella ollut ja on vapaa pääsy ruostuttamaan suojaamatonta rautaa ja siihen ei mitkään pepsimaxijipot auta pelastavasti. Vahinko on jo tullut.

Link to comment
Kromi ei suojaa ruostumiselta, joten on ihan sama onko kromipinta puhki vai ei.

 

Tarkoitatko nyt pelkkää "kromia" vai kaikkia aineksia mitä kromaus sisältää.

 

Sulla on hassu logiikka, tuon mukaan jos vaikka 20-vuotiaat puskurit "kuoritaan" kromeistaan, alla odottaa pilalle ruostunut rautapuskurin jämä.

 

Olisko sittenkin eroa paljaan rautapintaisen ja kromatun puskurin ruosteisuudessa vaikka 10 vuoden jälkeen.

Link to comment
Tarkoitatko nyt pelkkää "kromia" vai kaikkia aineksia mitä kromaus sisältää.

 

Tarkoitan pelkää kromia kun kerran kromista puhutaan. Kromikerroksen alla pitää olla vähintään nikkelöinti, ja wanhan ajan hyvissä pintakäsittelyissä oli vielä kuparointi, jonka tosin halutessaan saa nykypäivänäkin jos siitä haluaa maksaa.

 

 

Olisko sittenkin eroa paljaan rautapintaisen ja kromatun puskurin ruosteisuudessa vaikka 10 vuoden jälkeen.

 

Jos edelleen puhutaan siitä pelkästä kromista niin ei. Yhden talven jäljiltä voi ero olla, mutta 10 vuoden kuluttua ei ole.

Link to comment
Tarkoitatko nyt pelkkää "kromia" vai kaikkia aineksia mitä kromaus sisältää.

 

Tarkoitan pelkää kromia kun kerran kromista puhutaan. Kromikerroksen alla pitää olla vähintään nikkelöinti, ja wanhan ajan hyvissä pintakäsittelyissä oli vielä kuparointi, jonka tosin halutessaan saa nykypäivänäkin jos siitä haluaa maksaa.

 

No joo, mutta toi oli vähän turha erilleen otto ettei se pelkkä kromi suojaa kun kuitenkin vanhojen volkkareiden puskurin kromattu ns kokonaisvaltaisella kromauksella.

 

Mutta se tästä:)

Link to comment
No joo, mutta toi oli vähän turha erilleen otto ettei se pelkkä kromi suojaa kun kuitenkin vanhojen volkkareiden puskurin kromattu ns kokonaisvaltaisella kromauksella.

 

Mutta se tästä:)

 

Jep, alkuperäisten puskureiden kromaus/pintakäsittely onkin jotain aivan muuta kun nykyisten Taiwan roc puskureiden. Alkuperäisestä puskurista jos on pinnoitus mennyt puhki rautaan saakka niin peli alkaa oleen menetetty, toki meikata voi jonkin verran mutta uuden veroiseksi sitä ei saa. Taiwan puskurista sen sijaan tulee vielä uuden veroinen (lue = yhtä huono) siinä vaiheessa kun ensimmäiset ruosteläikät ilmestyvät, koska siinä ei varsinaista suojaavaa pinnoitetta edes ole.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...