Pasi Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Mitenkäs tuo anturi kytketäänkään että saan myös nopeusmittarissa olevan öp-valon toimimaan? Anturi on kaksinapainen mallia tämä http://www.aircooled.fi/shop/products_p ... _Small.jpg Mittarilta signaalijohto anturin toiseen liittimeen ja alkuperäinen öp-valon johto toiseen,vai miten? -Pasi Quote Link to comment
Pasi Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 Eipä toiminutkaan noilla kytkennöillä, öp-mittari meni pohjaan ja öp-valo ei syttynyt kun käänsi virran päälle? Kokeilin myös ilman öp-valon johtoa, mittari menee silti pohjaan. Johdot eri liittimiin, ei vaikutusta. Anturi ja mittari ovat uudet. Tarviiko tuo anturi erikseen maadoituksen? -Pasi Quote Link to comment
multanen Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Anturi ja mittari ovat uudet. Tarviiko tuo anturi erikseen maadoituksen? -Pasi No anturin runkohan pitää olla maadoitettuna jo kokeillessa, ei se muuten voi toimia. Sitten kun olet pyörittänyt kiinni koneeseen niin eii tarvitse erikseen maadoittaa. Quote Link to comment
Pasi Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 Niin siis tuo on koneessa jo kiinni. Quote Link to comment
multanen Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Yritin miettiä että saisiko tuon jotenkin asennettua niin ettei se maadoita... Ehkä jotain tiivisteliimaa + "fiiberi"-prikka..? Voithan varuilta kytkeä anturin rungon jollain johdonpätkällä moottoriin kokeeksi. Ulkomaanpalstalla kertoovat että anturin "G" tulee mittarille ("gauge") ja "WK" öljyvalolle ("WaroitusKvalo"). Quote Link to comment
multanen Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Vai onko teflonteippiä tiivisteenä? Quote Link to comment
NordBling Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Mulla on 40cm letkun päässä, t-haaralla orkkis öpvalokatkaisija ja painemittarin anturi. Letku kun maattaa huonosti piti anturin runkoon järjestää maa erikseen. Teflonteippi tosiaan eristää anturin rungon koneen rungosta, kannattaa kokeilla tota johdonpätkällä maattamista. Quote Link to comment
Pasi Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 Mulla on 40cm letkun päässä, t-haaralla orkkis öpvalokatkaisija ja painemittarin anturi. Letku kun maattaa huonosti piti anturin runkoon järjestää maa erikseen. Teflonteippi tosiaan eristää anturin rungon koneen rungosta, kannattaa kokeilla tota johdonpätkällä maattamista. Ei ole teflonteippiä. Anturin kierteisiin laitoin vähän "tasotiivistettä" tuubista. Samaa mitä käytetään lohkon välissä. Miten tuo maadoitus? Ei kuitenkaan liittimistä, vaan anturin rungosta maihin, niinkö? Quote Link to comment
NordBling Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Just niin. Toi tasotiiviste on ensinnäkin väärää kamaa ja voi toimia eristeenä. Ei noihin oo pakko laittaa mitään möhnää väliin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.