Guest Palloilia Posted August 7, 2010 Posted August 7, 2010 Elikkä mulla on tuommoset kaasuttimet t-4 1,8 koneessa. Ongelmana on hieman ontuva tuo tyhjäkäynti niin kylmänä enimmäkseen. Kylmänä ei käy juurikaan vaan sammuu heti melkein kun kaasun päästää. Lämpimänä ei myöskään voi luottaa aina, että käynnissä pysyisi vaan välillä käy sillein, että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Itse en ymmärrä noista sähkökaasuttimista mitään, mutta sen verran selvitetty että vasemman puoleisen kaasarin solenoidi naksuu kun lyö virrat päälle, oikean puolimmainen taas ei. Oikeanpuolimmaisen solenoidin irrotin ja uusi pitäisi hakea, mutta mistä? Lähimmässä varaosa puljussa ei ainakaan ollut. Vaikuttaako tuo tuhjäkäyntiin vai ainoastaan ryypyn toimintaan? Minkälainen tyhjäkäynnin säätö tässä pelissä on? Quote
tolvana Posted August 7, 2010 Posted August 7, 2010 se naksutin on nimenomaan tyhjäkäynnin solenoidiventtiili. Jos se ei naksu niin sulta uupuupi tyhjäkäynti toiselta puolelta. jos nekin pytyt paukuttelee niin kaasareiden säädöt on aivan metsässä. Sulla kuuluis mennä myöskin n.10mm putki imusarjojen välillä "balanssiputki" jos tuon liitännät on heikot niin imeepi ilmaa välistä ja hankaloittaa säätöä urakalla. eli tuo putki kantsii korvata letkulla ja kunnon lemmareilla. sen jälkeen kaasareiden kimppuun,vivustot kokonaan irti alat säätämään. Quote
jazi Posted August 7, 2010 Posted August 7, 2010 Mulla saattais löytyä tuollainen solenoidi, jos se vika sitten lopulta siinä on. Katso mikä luku siinä on, niin katsotaan täsmääkö. Nuo kaasarit on ainakin mulla ollut ihan surkeat. Olen purkanut, putsannut ja vaihtanut kaikki tiivisteet enkä ole saanut niitä pelittämään kunnolla. Varmaankin omaa kädettömyyttä, mutta konerempan jälkeen en niitä enään takaisin laita. Quote
Guest Palloilia Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Nyt on uusi solenoidi. Nyt käy kylmänä hyvin ja lämpimänäkin välillä. Eli saattaa jäädä käymään suht kovaa tai sitten hiljaa. Tuon putken tutkin läpi ja siihen on jo laitettu lemmarit ja hyvät letkut näytti päissä olevan. Tuosta ryypystäkään en tiedä miten se pitäisi säätää. Tuon solenoidin asennuksen jälkeen auto rupesi myös paukuttaa keskikierroksilla ja nykii. Eli ei se perkele kauheesti parempaan suuntaan menny Quote
Guest Palloilia Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Noniin elikkäs olihan tuossa päästä letku rikki vasemmassa kaasarissa. Uusi letku paikoilleen ja ilmanputsari, nyt käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti, mutta aika kovaa lämpimänä. Rupeanko säätämään isosta ruuvista tyhjäkäyntiä vasemmasta kaasarista? Pienemmästä käynnin tasaisuus? Sitten irrotin nuo sähköryypyt irti ja yritin perehtyä kuinka niitä säädetään, mutta empä kyllä ymmärtänyt yhtään. sillein, että jousi ottaa juuri juuri ryypyn vipuun vaih? Quote
-ST- Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Suosittelen ehdottomasti synkromittaria tuohon hommaan. Tyhjäkäynnin saa kyllä korvakuulolta suht tasasesti pyörimään, mutta kierroksilla kaasuläppien synkroa et saa kohdalleen ilman mittaria. Jokainen tietää miten käy pitemmän päälle kun toinen puoli pyörii liian kuumana! Quote
Guest Palloilia Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Mistä tuommoisen synkro mittarin saa? En ainakaan pikaisella kookletuksella löytänyt mistään. Nykiminen keskikierroksilla hävisi kun säädin kärjet uudestaan. Mitähän ruuveja kaasuttimesta pitäisi pyörittää, että sitä tyhjäkäyntiä saisi hieman matalammaksi? kahta eri ruuvia jo pyöritin mut ei vaikutusta. Kylmäkäynnistys on myöskin nykyään huonoa saa sahata hullunlailla sitäkin. Uudet tulpat on ja johdot. Eilen ei töihin päässyt kun ei lähtenyt aamulla käymään, iltapäivällä taas sitten heti! Kummajainen laite, taitaa olla edessä tuo moottorin tiputus kun vuotaa tuota öljyäkin jostain reilusti. Quote
-ST- Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Vanhemman koulukunnan korjaamoilta kannattaa mittaria kysellä. Kuopiossa kyseisenlainen mittari löytyy ainakin Puijon autohuollosta. Auttasko kuva tyhjäkäynninsäätöön: 1 tyhjäkäynti. 2. seos. Quote
vwagen Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Kuva on kolmostyypistä,tyyppi kakkosen kaasuttimissa on keskeinen tyhjäkäyntipiiri,säädetään vain vasemmasta kaasuttimesta,kaasuttimen kannessa 2 ruuvia suoraan ylöspäin,pienempi tyhjäkäyntiseos,isompi nopeudensäätö.Tyhjäkäynnin säädön onnistuminen kyllä edellyttää että kaasuttimien perussäädöt on kohdallaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.