Bubble-70 Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Nyt alkaa riittää noiden normi (aba) letkunkiristimien kanssa pelaaminen. Jo kolmas kerta kun on pettäny moiset ja tuloksena öljy sotku tallin lattialla...prkl"!¤!#%¤! Elikkäs jos laittais tommosilla AN-liittimillä niin luulis pysyvän tiiviinä. http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.asp?pict=pict-o/big/5120-1.jpg Mitä liittimiä tarvitsen jotta saan an-liittimet tuohon kiinni? Kun niitä on niin hemmetisti kaikkia ihmeen AN ja NPT-uros ja naaras ja hittovieköö. Lohkosta, hihnapyörän vierestä tuohon "out" ja sieltä almpaa "in":niin....onks tää nyt semmo full flo systeemi? Elikkäs tämä systeemi tarvittees semmosia AN-liittimiä. tohtiskohan joku nevvoa hölömöö jotta tulis oikeita kilkkeitä ostettua?! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Kannattaa kattoo jos joku sopiva koko 3/8NPT:stä (joka tossa jalassa on) sulle käypäseen AN liittimeen ois välikappaleena. Noita tais ainakin euroracingista saada, tai autoracingista, tahi US-Partsilta Esim tällainen, tosin isompi AN liene sulla tarpeen http://www.summitracing.com/parts/sum-220648/ Quote Link to comment
busgods Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Mä tein juur hiljan paketin AN10 kokoisilla letkuilla ja liittimillä. Seuraavat kamat sain uppoomaan (liittimet tuota Summit "laatua", ainakin nickel plated pinnoitus lohkeilee kartiopinnoistaan) -suorat AN10 liittimet letkun päihin 2kpl (lohkon päässä) (Lohkossa 90asteen lähtömutka 3/8NPT>>3/8NPT) -90 asteen AN10 liittimet letkuin päihin 2kpl (suodattimen jalan päässä) -4kpl 3/8NPT>>AN10 (eli joka lähtöön omansa) Punosletkua AN10 saattais mennä noin 1m yhteensä, riippuen mihin sen suodattimen laitat. Mun suodatin tuli perinteikkäästi puskurin kannakkeeseen kuskin puolelle. Tein sille oman kiinnityslaipan jotta suodatin nousi noin 5cm ylemmäksi pyöräkotelossa >> osumaherkkyys pienenee. Jos taas haluat kuuluttaa maailmalle että tässä koneessa on muuten upea oranssi Fram suodatin niin mieluummin laitat vaikka sen jollain vipstaakilla korin ulkopuolelle. Letkut on mitoitettu koneen ollessa autossa kiinni ja suodatin asemassaan. Tällä tavoin letkut pystyy säätään niin etteivät osu pakosarjaan tms. Letkut leikkasin ohuella kulmahiomakoneen laikalla poikki. Erikoistyökaluja kasaamisen on vaikka mitä. Itsekin olen sortunut AN avaimiin ja Koul-Toolin kikkareeseen. Hyviä kaikki mutta ilman tulee toimeen. Viilapenkki olis hyvä olemassa ja jotkut suojat ettei se tee painaumia liittimiin. Esim. Biltemasta saa näppärät alumiiniset kikkareet leukojen väliin joissa liitin pysyy hiton hyvin paikallaan... Kohtuullisen helppo homma kaikin puolin. Eikä vuoda jos teet oikein ja kiristelet kunnolla etenkin nuo kartioliittimet (ei silti hulluna >> halkeaminen/korkkaaminenn). Liittimetkin on niin halpoja nykyään että kalliiksikaan ei voi hommaa haukkua. Liittimiin voi tietty jäädä koukkuun jos jotain negatiivista on pakko aiheesta sanoa... Joku enemmän pro-henkilö voinee seuraavaksi haukkua alumiittiliittimet homosteluksi ja neuvoa mistä hytikkaliikkeestä saa tosimiesten edukkaita raktoriliittimiä. Niillä saa varmaan enemmän sitä Keravarispektiä. Niitä kandee ehkä karkita myös. Itse en oo uskaltanu - vielä. PS: Liittimiä on esim. Summitilla muuten monen värisiä. Ei ole ihan pakko laittaa sinisiä ja punaisia vaikka ne onkin nopeimmat saatavilla. Esteetikkona saattaisin laittaa paketin vaikka mustilla liittimillä ja mustalla punosletkulla... Mutta sehän on sekundaarista se. Quote Link to comment
Bubble-70 Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 Voiko ton tukkia, kiertääkö öljy normaalisti? että jos pistäs sokeaksi molemmat, voiko ajaa? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Jos paine otetaan kannesta ulos, niin sitä ei saa mennä tulppaamaan. Pumpulta kun ei ole tälläisessä ratkaisussa normaalia sisäistä kanavaa. Teräsnipat ovat lujempia, eivätkä likimainkaan yhtä tarkkoja kiristysmomentista. Katukuplaan alumiiniset ovat ihan yhtä hyödylliset kuin marimekon verhot tuvan ikkunalla. Eli jos sellaisista tykkää, niin sitten sellaiset pitää olla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.