Guest tupo Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 laittatekos minkäänlaisia lisäaineita tankatessanne? niitähän on vaikka miten monta sorttia. kun korvaan on joskus tarttunut puhe siitä, että pitäisi lisätä tankatessa lyijynkorviketta tai jotain vastaavaa...onko tällä vaikutusta mihinkään? Quote
Guest Raggare Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 eipähän ne oo viel keksiny lyijyn korvaajaa siihen mitä saa letkusta, eli kyl mä ainakin lorautin aina venttiilinsuoja-ainetta tankkauksen yhteydes. ainaki oon lukenu et toimivia ovat. enpä oo noistakaan tavannu yhtään virallista vertailuu onko niis merkeis eroi? Quote
Guest Kimmo Ovaska Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Minä olen pudotellut tankkiin TB:n lisäainetta. Kehuvat sen toimivan, joten olen uskonut... ;) Quote
Guest Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 En laita mitään lisä-ainetta bensan sekaan, ja löpöä ne uskalla käyttää veroseuraamusten ja huonon käynnin takia volkkareissa. Muutama vuosi sitten juttelin nimeltämainitsemattomassa moottorikoneistamossa tuttujen kansikorjaajien kanssa aiheesta. Kundit oli sitä mieltä että volkkarin koneissa on aina ollu niin kovat ja kulutusta kestävät seeti-istukat, että toimii lyijyttömällä sellaisenaan. Ite käytin aikoinaan ekan kesän kun lyijytön loppu, enkä sen jälkeen ole viittiny läträtä lisäaineiden kanssa. Samalla lailla kestää kuin ennenkin. Joutavan päiväistä rahan tuhlausta volkkareissa. Asia on eri vanhoissa valurautakansisissa autoissa, missä seetit on suoraan kannessa. Quote
Guest ritariässä Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 jos nyt joku alkaa ihmettelemään miksi vanhassa kuplan koneessa kestää istukat/venat ilman lisäaineita ja taas naapurin huomattavasti uudemmassa sierrassa ei. syy on yksinkertainen. kuplan motti on ilmajäähdytteinen ja käy selkeesti kuumempana kuin vesijäähdytteisissä koneissa, täten vwn tehdas on joutunut panostamaan aikaisemmin mainittujen osien materiaaleihin. en myöskään oo koskaan sotkenu bensaan toisia aineita ja hyvin on pärjäilty. Quote
Guest Toheltaja Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 sierrassa ei ole irrallisia istukoita, se on samaa kansivalua... Ja vokkeloissa on nuo lyijyttömiä kestävät seetit yms tullu vasta -72 jos e väärin muista. Vanhempiin suositellaan suoja-ainetta. Tuota kun ei mun entisen kuplan ostanut herrasmies muistanut käyttää, paloi häneltä istukoita kolme kesän aikana... Oli unohtanut koko asian vaikka siitä lapun laitoin kojelautaan. Quote
Guest Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 sierrassa ei ole irrallisia istukoita, se on samaa kansivalua...Ja vokkeloissa on nuo lyijyttömiä kestävät seetit yms tullu vasta -72 jos e väärin muista. 60 luvun puolivälin jälkeen, sanoi tehdas. Jan Quote
Racing Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 Tuon huomaa kyllä istukkamateriaaleista mitkä on lyijyttömälle ja mitkä lyijylliselle,olen noita joskus koneistanut ja lyijylliseen istukkaan terä uppoaa kun veitsi voihin,mutta lyijyttömään saa tosiaan ponnistella jotta saa kulmat ajettua. Quote
Guest Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Meitsi on käyttänyt esso ja nesteen lisäaineita, sen kerran kun unohtuu lisäaine laittaa niin seuraamuksena lyhyt jälkikäynti pitkän ajon jälkeen. Joskin 1200 moottorini orkkis solexissa ei ole magneetti venttiiliä joka estäis kait jälkikäyntiä. VMPK:n foorumilla eräs brittipyöriä harrastava äijä kehu että lähettelee triumphinsa kansia oikeen saksan maalle seitien vaihtoon, toimii sitten kuulemma lyijyttömällä. No huvikseni kyselin asiaa hovi koneistajaltani jota ajatus saksaan seitien vaihtoon lähettämisestä huvitti siinä määrin että tokaisi vain että ajatelkaapas jos kaikki suomen jokkis miehet lähettäis kuplan kannet saksaan seitien vaihtoon.. ;) (Lisäaine muuten muuttaa oktaanilukua hieman) Quote
Guest Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 Saahan ne vaihdettua suomessakin. Lähes jokaisessa koneistamossa. Höh. Ja tosiaan tarvetta ei ole 70-lukulaisissa. Jan Quote
Guest HanttaP Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Jos jonkin toverin vokkelossa on varmasti -66 ja uudemmat alkuperäiset kannet ja venttiilit, ei bensiinin lisäaineita tarvitse käyttää. Jos jollakin ei varmasti ole kyseiset alkuperäiskannet ja venttiilit, joutuu tankkaaja itse miettimään , mitä bensiiniin sekoittaa ja mitä ei. Näin yksinkertaista han tämä on. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.