Guest palomaeki Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Perjantaina lähdetään Berliiniin ja eilinen sadepäivä näytti huurteenpoiston potentiaalin... Haulla en juuri mitään tosta BN4:sta löytäny, enkä kyllä hirveästi Ebereistä muutenkaan? Taidan siis olla ainoa joka tommosta ei autoonsa osaa ruuvata saatika käyttää vaikka kaks toimivaa (-ko?) omistan. Huomenna aattelin toisen noista koekäyttää ja mahdollisesti lyödä autoon kiinni jos toimii ja jonkun tolkun tuosta asentamisesta saan. Mitä tuossa pitää muistaa kun alkaa askartelemaan? Luin Wihuri Autolan "BN-4 lämmityslaitteen käyttö-, asennus- ja huolto-ohjeet" -vihkosen läpi tuossa eilen ja tänään uudestaan, sain sellaisen kuvan että on aika tarkkaa hommaa tuo asentaminen vaikka yksinkertainen kampes onkin. Kaikki osat pitäis olla tallessa kunhan varaosavuorta kaivelen vähän. Auto on siis '71 Pallis eli kaikki pitäis olla valmiina? Eikö noita oo '72 asti vakiovarusteena myyty Skandinaviaan? Kiinnike ainakin on konehuoneessa ja ilmeisesti tuo pakoputken rööri myös (kumitiiviste reiän ympärillä, tulpattu vaan umpeen) ehjällä tiivisteellä! En sen suuremmin ole tuohon vielä perehtynyt, arkea kun on liikaakin päivässä ja tuntuu tunnit loppuvan kesken. Mites muuten nuo lämminilmapuhallukset noissa vakiona toimii? Ilman Eberiä siis... Tuntuu ettei tää meidän Kasteni oikeen eteen puhalla mitään! Ihan hiukkasen tulee tuulilasille jos tempasee punasen liukusäätimen alas. Takaa penkkien alta kyllä lämmittää! Kojelaudan päällä tuulilasille aika monetkin puhallusaukot... Onko toiset Eberiä varten järjestään vaiko eikö? Saisko tuon Eberin siis sillä mallilla asennettua että se lähinnä ohjaamon puolelle lämmittää eikä niinkään taakse? Reissuajossa tuo takaosa kyllä lämpenee tarpeeksi koneenkin voimalla ja jos ei niin vedetään sitte Eberiltä kanavat taaksekin myöhemmin tai vaikka heti. Kunhan ohjaamon nyt ensin saa lämpimäksi ja kunnon puhalluksen tuulilasille ettei ehtis huurtumisongelmia hirveästi ilmetä. Oon aivan untuvikko vielä näitten kanssa, mutta tässähän sitä oppii! ps. noista vanhoista Ebereistä ois muutenkin kokemuksia kiva kuulla. Onko niin epäluotettavia kuin maailmalla kerrotaan ja mitä eroja noilla eri malleilla? Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 Aika nafti aikataulu jos Torstaina kyselet asennusohjeita ja Perjantaina lähdet reissuun.. Käy Tamppiksesta haalari ja kumilasta ikkunoita varten :) Quote Link to comment
ARTO Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 Nakkaa järveen se vanha eberi tai myy pussihousuille. Alkavat olla jo melkoisia tuomiopäivän laitteita toiminnan suhteen. Ajele menomatka turkishaalarit päällä ja kun pääset pussihousumaahan, osta uusi ja siellä järkihinnoissa olevaa nykyaikainen ilmaeberi. Tarkenee ajella takaisin kaamosalueelle:) Quote Link to comment
Guest palomaeki Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 Hoho! Tuohon lopputulokseen ite pääsin kans kun eilen illalla vielä pähkäilin että parempi jättää asentelematta ja käyttää mielummin tallin lämmitykseen noita. Pitää vaan käydä nuo puhalluskanavat läpi kun tuntuis jotain vikaa olevan, eteen varmaan tarkotus kuiten ois saada ilmaa jollain tapaa? Tais muutenkin alkaa Volkkaria vähän jännittää ko alko tänään taas tuo nykiminen. Tuntuu siltä että hukkuis taikka ei sais virtaa tarpeeksi... Taas mukava kaatosateessa alkaa laittamaan; oli talliin ilmestyny jokkisdatsun niin ei saa pakua ko puoliksi sisään. Voishan noista Ebereistä joku jotain kuites kirjottaa, infoa kun ei hirveästi meinaa löytyä. (; Quote Link to comment
Guest Posted September 23, 2010 Share Posted September 23, 2010 ei ne mitaan tuomiopaivan laitteita ole. BN4 on tehokas ja kelpo vehje. Jos siihen tulee vikaa, se on suuniteltu sammuttamaan itsensa. Ylikuumeneminen mukaanlukien. Tasta paasee sitten tarkistuslistan alkuun, eli tarkista ylikuumenemissuojan toimivuus kuumailmapuhaltimella tma. Autoon asennettaessa sahkotyot on ethtava erityisen huolella, vehje haukkaa aika paljon virtaa kaynnistysvaiheessa. Paavirtajohto suoraan akulle, kunnon liitokset ja PAKSUA johtoa. Johdot varmistetaan niin ettei ne paase liikkumaan ja osumaan mihinkaan epatoivottuun kuten liikkuviin tai kuumiin osiin konehuoneessa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.