Guest karvamooses Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 moro vaan kaikille,pihassa seisoo lumityökone jonka joku käsistään kätevä on joskus värkännyt käyttäen kuplaa elimen luovuttajana,hyvä vehje ei siinä mitään.ongelma on että värkki on liian nopea,ykkösvaihdekin on liian pitkä tähän hommaan-okei joku heitti"mikset laita siihen vanhan volkkaripakun alennusvaihdelaatikkoa"menin h moilaseksi.olisiko tosiaan valmis bolt on palikka olemassa???onko niitä?ja paljonko se alentaa? Quote Link to comment
Västi Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Alentaa joo, mutta samalla kääntyy myös pyörimissuunta. Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Alentaa joo, mutta samalla kääntyy myös pyörimissuunta. Koska alennusvaihteet on jarrukilven takana/yhteydessa, niin maavara myos kasvaa. En tieda miten tuo nykyinen laatikko on siihen hakkyraan istutettu, se ei ehka vaikuta asiaan mitenkaan. Swingi laatikon akselit vaan istu sitten eri kulmassa. Pyorimissuunta ei vaihdu jos otat koko pakun laatikon, tarvitset sen kuitenkin kun akselit on erilaiset. Jos jostain syysta kuitenkin laitat kuplan laatikon ja juniksen alentajat, niin laatikon pyorimissuunnan voi vaihtaa irrottamalla peramurikka ja laittamalla se takaisin "vaaralta" puolelta. Itse lodjua ei tarvitse avata. Myohemmat kuplan laatikot on yksiposkisia IRS laatikoita joissa murikan kaanto ei onnistu. Quote Link to comment
masajee Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Tossa on 1965 pakun välityssuhteet: http://www.thesamba.com/vw/archives/lit ... s/back.jpg Quote Link to comment
Guest karvamooses Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Olisko jollain jonkinlaista kuvatusta tuosta alennusvaihde systeemistä,en oikein saa haraviin minkäläinen otus tuo noin päällisin puolin on? Quote Link to comment
Guest Barn Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 Nämä on kübelistä mutta barnissa on samat eli paku vm 50-54 Quote Link to comment
Guest karvamooses Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 valkeni kovasti,osaisiko joku vielä heittää sen ajonopeuden?esim ykkös vaihteella 3000rpm?saisi jonkinlaista mielikuvaa.. teistä on ollut kyllä suuresti apua,kiitti vaan. Quote Link to comment
Guest Posted October 27, 2010 Share Posted October 27, 2010 alennussuhdetta on ainakin kahta erilaista, vanhemmissa on alennusta enemman. Alennusvaihteiden kuoret on eri valua myos, ei voi sekoittaa sisuskaluja keskenaan. Quote Link to comment
Guest Barn Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 alennussuhdetta on ainakin kahta erilaista, vanhemmissa on alennusta enemman. Alennusvaihteiden kuoret on eri valua myos, ei voi sekoittaa sisuskaluja keskenaan. Kyllä ja jos laitan auton puutavasten ykkösellä ja käynnissä tyhjäkäynnillä.. huom 25 heppasella moottorilla se kaivaa ittesä Kiinaan.Ykköstä ei voi käyttää kuin liikkeellelähdössä ja alennus vaihde huudattaa moottoria herkäst ylikierroksille. Quote Link to comment
vwagen Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Välityksiä alennusvaihteissa on 3 tai 4 erilaista(voin tarkistaa tarvittaessa),Kuoria on kahta päätyyppiä josta vain vanhempi malli1940-55 käy Kuplaan suoraan ilman sovituspaloja joita kyllä löytyy valmiina tehtaan osinakin(Tyyppi 181),tai voi tehdä itsekin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.