Guest mäksä Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 eli kuinka kannattais tehä noi puhallin kotelot T1 pelleistä(joita on) vai sitte T4sen vakio pelleistä(joita ei oo)?? T4 perse puhallin systeemi ei vissiin mahdu kuplaan??! Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 eli kuinka kannattais tehä noi puhallin kotelot T1 pelleistä(joita on) vai sitte T4sen vakio pelleistä(joita ei oo)?? T4 perse puhallin systeemi ei vissiin mahdu kuplaan??! Ei mahu nätisti. Tilaa Joe Calin (Next Generation) kirja aiheesta, sieltä löytyy kaikki muutokseen tarvittavat kuvat ja mitat ja ohjeet suoraan. Myös linkin putiikkeihin mistä saa ostaa muutoksessa tarvittavia erikoisosia. http://www.nextgen-usa.com/ Kerro terveisiä, hemmo on hyvä tuttu. Täältä saa ostettua myös ko. opuksen: http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 01&cartid= Tuttu mies tuonkin firman omistaja :) Käytetään kaksi settiä nelkun sylinterien päälipeltejä, lähes kaikki muu tulee kuplan pelleistä. Mä tein noin ja lisäsin oman muutoksen vielä, jossa puhallinkopan vasenta puoliskoa taivutettiin sisäisesti ilmanohjain lisäämällä ja takaosaa levittämällä niin että molemmilla puolilla konetta ilmaa puhalletaan täsmälleen keskelle kahta sylinteriä. Ilman tätä ilmavirta kolmoselle ja neloselle ei osu keskelle vaan pahasti vinoon, kolmonen jää varjoon. Eli pitää tehdä sylinteripelteihin ylimääräisiä ilmanohjaimia (kuten T1 pelleissä on vakiona mutta järeämmät). Valmiita muutossarjoja saa tietysti myös ostettua http://www.aircooled.net/new-bin/catsea ... E&perpage= Sivun lopussa kokonaiset setit. noista DTM systeemeistä mulla on kokemusta ja autoin myös alkuperäisen suunnittelussa (Oregon Performance Parts, Joe Locicero.. kuollut pari vuotta sitten ja seurauksena Jake Raby jatkaa valmistusta ja kehitystä.) Muutos vaatii peltien lisäksi tuohon tarkoitukseen suunnitellun erikoisen hihnapyörän, sekä laturijalan, ja vielä öljytikun adapterin. Vakio T4 bensapumppukaan ei mahdu kun se ottaa kuplan lodjukiinnikkeisiin kiinni joten peitelevy sinne ja sähköpumppua peliin. Jan Quote Link to comment
Guest mäksä Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 no jos mä laitan rälläkän laulamaan ja näppään koko peräpellin huit helvettiin ja siitä kevennän kaikki turhat pellit pois nii meniskö sit niillä t4 puhallin/laturi hässäköillä??niin ja menneekös T1 sen venttilijouset noihin T4 kansiin? Quote Link to comment
Racing Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 T-4 Venttiilit pidemmät. Quote Link to comment
mikan Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Aiheeseen liittyen: http://pajalle.com/cars.php?id=003&lang=fi&page=4 t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Hyvä Mika :) Sivun toka kuva onkin mun keittiöstä... Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 T-4 Venttiilit pidemmät. Ja halkaisija isompi. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Nyt kun pelleistä puhutaan, niin miten on? Onko tossa laturin läheisyydessä vakiona jotain peltitavaraa, ettei laturin vierestä puhalla kaikki ilma pihalle? Miulla on nyt tossa ooppelin laturi ja vähän liian pitkä hihna, niin se ei sitä reikää paljoo tuki. Peltejä ei kovin hirveen kauheesti oo jälellä, mutta hyvin huomaa, että ei toiselta puolelta sula lumi alta niin äkkiä. Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 >Nyt kun pelleistä puhutaan, niin miten on? Pellet on hauskoja, ei siinä mitään. >Onko tossa laturin läheisyydessä vakiona jotain peltitavaraa, ettei laturin >vierestä puhalla kaikki ilma pihalle? On siinä. Laturista "näkyy" konehuoneen puolelle pelkkä pyörä. Loput on peltien takana. Puhallinkopasta menee laturille oma jäähdytysputki (kuminen haitariputkisysteemi) joka jäähdyttää laturia (duhh). > Miulla on nyt tossa ooppelin laturi ja vähän liian pitkä hihna, niin se ei >sitä reikää paljoo tuki. Peltejä ei kovin hirveen kauheesti oo jälellä, >mutta hyvin huomaa, että ei toiselta puolelta sula lumi alta niin äkkiä. Opelikzin laturissa ei ole varmaan jäähdytys samalla lailla ratkaistu. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Obelixin laturi on semmonen ns. nykyaikainen eli siinä on oma ropelli. Oiskohan siulla kuvaa tosta vakiolaturin pellityksestä? Ilmeisesti jotain pitää koittaa keksiä siihen tilkkeeksi.. Quote Link to comment
Guest Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Obelixin laturi on semmonen ns. nykyaikainen eli siinä on oma ropelli. Oiskohan siulla kuvaa tosta vakiolaturin pellityksestä? Ilmeisesti jotain pitää koittaa keksiä siihen tilkkeeksi.. Ei ollu kuvaa vakiosta T4:stä. Ehkä se opeliksin laturi toimis jos se saa viileätä ilmaa ja se ropeli jaksaa työntää sen konehuoneesta laturin läpi, koneen alle. Sillä on aika kuumat oltavat siellä. Jan Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 21, 2005 Share Posted March 21, 2005 Joo. Sitä mie kattelin, että pitäs laittaa joku pelti silleen, että se on tossa laturin ja kannen välissä ja ulottuu puhallinkoppaan. Menee sitten jäähdytysilma sylintereille, niinkun pitääkin ja laturi saa taas tehä omat temppunsa rauhassa. Pitää vissiin hommata siihen pikkasen lyhvempi hihna kans... Onkohan muuten kovin norvaalia, että kun nostaa kierroksi, niin läpät aukee? Miulla on lämmönvaihtimien lähdöt tukkeessa mutta ei kai sillä niin paljoo oo väliä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.