Jump to content

Vaihteet pelittämään


Guest Matti

Recommended Posts

Guest Matti

No nyt on uus vaihdeloota kiinni. Hullunkiilto silmissä peruutin vokkelon ulos tallista mut vaihteista menikin päälle vaan 3 ja 4. Sit aikani ronklasin niitä vaihdekepin kahta pulttia ja vääntelin niin sain menee 1 ja 2. Onkos tähän jotain säätämisohjetta olemassa vai pitääkö harrastaa tätä yritys ja erehdys menetelmää et sais kaikki vaihteet pelaan kerralla?

Link to comment

Itte sain tehtyä vastaavan tilanteen kun vaihdoin vaihdelaatikon nokkakappaleen jotta kiinnitykset olisivat käyneet autoon. Jossain välissä olin saanut painastua ne vivut joita lätkämailan näköinen vipu vääntää, väärään asentoon.

 

...toivottavasti ei ole se ongelmana, se kun on vähän työläämpää kun pitää irroitella laatikot ym. Ittellä oli onneksi alusta ja kori erillään niin ei ollut kummoinen homma.

 

Noista puslista lähtisin liikkeelle itsekin. Kepissä säätöä kuitenkaan ei erityisemmän paljoa ole, kymppiminuutin säätämisellä pitäisi kyllä kaikki vaihteet löytyä ellei ongelmia ole muualla.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
Guest Matti

Voi vehje. Tiirailin sinne tunneliin ja se etummainen pusla taitaa puuttua kokonaan... Vaikuttaa hankalalta asennettavalta :( Kuinkahan sinne saa laitettua uuden puslan? Ei sekään oo poissuljettua et sen lisäks olisin onnistunu tyrimään siin nokkakappaleen vaihdossa, kun otin sen vanhasta lootasta, vaik oudolta tuntuu...

Link to comment

Ei ole hankala vaihtaa. Irroita vaihteensiirtäjän tanko takapuslasta ja työnnä se eteenpäin keskitunnelissa. Tunnelin peltiluukku (edestä) pitää aukaista. Tankoa pitää työntää etupuskuriin asti. Sitten uusi pusla

paikoilleen ja vedä tanko puslan läpi takaisin. ( vaseliinia väliin ).

Kiinnitä tanko takapuslaan ja vaihdekeppi paikoilleen niin pitäisi toimia.

Link to comment
Guest ritariässä

ei sitä tankoo oo pakko minnekään liikutella, kuitenkin sen verran eteen jotta mahtuu puslan laitteleen tankoon. kahteen kuplaan oon menestyksellisesti vaihtanu uuden etupuslan ilman metallirinkulaa ja pysynyt silti pusla paikallaan vuodesta toiseen. tällöin ei tartte kuin irtopusla pujauttaa tangon päälle ja työnnellä etutukeen ja kun puslan ura menee tukeen, pysyy se siinä hyvin kun tangon ja puslan väli hyväs rasvassa. kannattaa tietty samalla kattoa onko vaihdekepin alla oleva rajoitinlevy oikeessa asennossa, pultit tiukalla jne...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...