Guest Matti Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 No nyt on uus vaihdeloota kiinni. Hullunkiilto silmissä peruutin vokkelon ulos tallista mut vaihteista menikin päälle vaan 3 ja 4. Sit aikani ronklasin niitä vaihdekepin kahta pulttia ja vääntelin niin sain menee 1 ja 2. Onkos tähän jotain säätämisohjetta olemassa vai pitääkö harrastaa tätä yritys ja erehdys menetelmää et sais kaikki vaihteet pelaan kerralla? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Omaan kokemukseen nojaten, jos 1 ja 2 ei toimi niin syynä on vaihteensiirtäjän tangon etummainen pusla. Tarkasta kuitenkin molemmat. Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Kokemus auttaa. Kyl se on yritys ja erehdys -periaatteelal tehtävä. Jan Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Itte sain tehtyä vastaavan tilanteen kun vaihdoin vaihdelaatikon nokkakappaleen jotta kiinnitykset olisivat käyneet autoon. Jossain välissä olin saanut painastua ne vivut joita lätkämailan näköinen vipu vääntää, väärään asentoon. ...toivottavasti ei ole se ongelmana, se kun on vähän työläämpää kun pitää irroitella laatikot ym. Ittellä oli onneksi alusta ja kori erillään niin ei ollut kummoinen homma. Noista puslista lähtisin liikkeelle itsekin. Kepissä säätöä kuitenkaan ei erityisemmän paljoa ole, kymppiminuutin säätämisellä pitäisi kyllä kaikki vaihteet löytyä ellei ongelmia ole muualla. Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Guest Matti Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Voi vehje. Tiirailin sinne tunneliin ja se etummainen pusla taitaa puuttua kokonaan... Vaikuttaa hankalalta asennettavalta :( Kuinkahan sinne saa laitettua uuden puslan? Ei sekään oo poissuljettua et sen lisäks olisin onnistunu tyrimään siin nokkakappaleen vaihdossa, kun otin sen vanhasta lootasta, vaik oudolta tuntuu... Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Ei ole hankala vaihtaa. Irroita vaihteensiirtäjän tanko takapuslasta ja työnnä se eteenpäin keskitunnelissa. Tunnelin peltiluukku (edestä) pitää aukaista. Tankoa pitää työntää etupuskuriin asti. Sitten uusi pusla paikoilleen ja vedä tanko puslan läpi takaisin. ( vaseliinia väliin ). Kiinnitä tanko takapuslaan ja vaihdekeppi paikoilleen niin pitäisi toimia. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 ei sitä tankoo oo pakko minnekään liikutella, kuitenkin sen verran eteen jotta mahtuu puslan laitteleen tankoon. kahteen kuplaan oon menestyksellisesti vaihtanu uuden etupuslan ilman metallirinkulaa ja pysynyt silti pusla paikallaan vuodesta toiseen. tällöin ei tartte kuin irtopusla pujauttaa tangon päälle ja työnnellä etutukeen ja kun puslan ura menee tukeen, pysyy se siinä hyvin kun tangon ja puslan väli hyväs rasvassa. kannattaa tietty samalla kattoa onko vaihdekepin alla oleva rajoitinlevy oikeessa asennossa, pultit tiukalla jne... Quote Link to comment
Guest Matti Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 No niin pusla tuli laitettua ja nyt vaihteet pelaa kun elokuvissa, ei muuta kun katsastamaan... Kiitokset vastaajille avusta! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.