Guest Jussinbussi Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Kuinkas herkästi tuon alipaineen kuuluisi toimia? Eli kun letkusta imaisee niin pitäisikö vetää kevyesti ennakot tappiin? Ostin uuden petronixin kärjettömän alipaine jakajan vanhan orkkis jakajan tilalle josta tuntui alipaine olevan hukassa. Letkusta kun imaisi niin ennakkoa kääntyi ehkä millin verran. Ajattelin että sen kuuluisi liikkua herkemmin ja tilasin siis uuden. Mutta ei, yhtä kankea on tämäkin. Sen saman millin verran kääntyy kun oikein imaisee. Tuli swapissa "imeskeltyä" vanhaa pakun jakajaa ja sehän veti ennakot tappiin jo pikku imaisulla. Eli: Kumpi parempi? Nim. "Olenko taas sortunut kiinassa valmistettuun paskaan?" Quote Link to comment
Kujis Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Vaikuttaisiko letkun halkaisija imun "voimaan". Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Joo voihan toki letkukin vaikuttaa ja ilmeisestihän sen pitäisikin olla metalliputkea. Mutta tässä tapauksessa oli aika sama imeskelikö letkulla vai ilman. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 Ja tuli vielä imeskeltyä tuon -66 kuplankin jakajaa ja kyllä se niin kauniisti toimii pienelläkin imasulla. Eri jakajissa tietysti eroja mutta mutta... Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 vanhemmat "isokelloiset" on herkempia, uudet pienempikelloiset on jaykempia. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Jos vanha ja uusi on samanlaisia, eikö silloin asiat ole kunnossa? Kannattaa varmaan tsekata onko ko. jakaja ja kaasari toisilleen tarkoitettuja. Alipaine-ennakon herkkyyserot johtuu siitä, että eri kaasareista saadaan eri määrä alipainetta. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 Kaasuttimena toimii 34 solex. Toivotaan nyt että passaapi keskenään. Koe soittoa ei ole vielä soitettu. Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 34 solexin kaveriksi kuuluu pienempikelloinen Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 No sittenhän kaiken pitäisi olla kunnossa, ihmetytti vaan tuo kankeus. Kiitos informaatiosta. Quote Link to comment
xam1 Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Ja tuossa jakajassahan on alipainesäädön lisäksi keskipakosäätö ennakolle. Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Kaasutin vaikuttaa alipaineeseen, mutta niin vaikuttaa myös moottorin muut ominaisuudet. Sama kaasutin kahdessa erilaisessa koneessa tuottaa erilaisen alipaineen. 34:n kanssa toimii hyvin pienikelloinen, mutta pienikelloisiakin on useampia erilaisia. Yleisimmät ehkä 8° - 12° ja 11° - 13° mallit. mutta myös 8,5° - 11° löytyy. Joka tapauksessa pyöritään n. 10° tuntumassa ja tämä vastaan millimetreinä n. 4mm liikettä, ehkä hieman vähemmänkin. Alipainetta pienikelloinen tarvitsee 3 kertaa enemmän kuin isokelloinen (ilman keskipakosäätöä oleva jakaja) maksimiennakoilla, ja maksimissaan isokelloinen antaa ennakkoa yli 20 astetta, joten jos noita vertaa tuolla 10° kohdalla (se n. 4 mm:n liike), niin pienikelloinen vaatii n. 6 kertaa enemmän alipainetta. Mulla on irrallaan noita erilaisia alkuperäisä alipainekelloja niin voidaan vertailla jos tuntuu olevan tarvetta, ja vaikka vaihtaa kello erilaiseenkin. Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 ma taiteilin vuosia sitten 70 luvun skodasta napattuja saadettavia alipainekelloja kuplan jakajaan... seka herkkys etta ennakon maara saadettavissa... :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.