Jump to content

vw kupla -70 1300 toimii vain ryyppy päällä


Guest vivamanTT

Recommended Posts

Guest vivamanTT

Eli otsikossa lukee vika, loppuu järki tämän kans. Ostin auton vasta, ja auto seissyt vuodesta 93. Puhdistin tankin, uusin bensaletkut, kaasariin asensin korjaussarjan, ja tietysti käytin kaikki suuttimet ja osat irti ja puhdistin paineilmalla. Jakajaan uudet kärjet, pyörrin, konkka ja kansi. Auto toimii aivan oikein ryyppy päällä, mutta kun kone on lämmin ja viimeinen pykäläkin ryypystä lähtee pois niin käynti loppuu. Ei lähde käyntiin ilman kaasua lämpimänä ja käy ainoastaan kaasua liputellen, mutta jos laittaa ryyppyä päälle pykälänkään verran, auto käy ja toimii. Kaasarin olen purkanut jo kahdestikkin ja kaikki joutokäyntikanavat jne on kyllä auki. Ja auto siis toimi samalla tavalla ennen mitään osien vaihtoja. Imuvuotoja ei mielestäni ole. Toimivaa, solex 30PICT kaasaria saa tarjota, semmosta joka takuulla toimii, muutakuin heittää paikalleen.

Link to comment
kaikki joutokäyntikanavat jne on kyllä auki.

 

Milläs olet tämän varmistanut?

 

31:ssa tukkeutuu nimenomaan tyhjäkäynti piiri (muistaakseni siellä on jonkinlainen takaisku-kuula tai muu vastaava, joka jumiutuu). 30:stä en tiedä, mutta 31:ssa tuo on lähes mahdoton puhdistettava. Kahteen olen vian korjannut ostamalla uuden kaasuttimen jonka jälkeen käynti oli moitteetonta. Uusimmatkin alkuperäiset käytetyt on jo lähes 40 vuotta vanhoja, niin mun mielestä niiden kanssa ei juuri kannata painia, jos ei ole 100% varmasti toimiva yksilö.

Link to comment
Guest vivamanTT
Onhan sulla johto kiinni tyhjäkäynti solenoidissa tai sitten se on rikki.

 

Johto on paikallaan ja virta tulee, ja ainakin napsahtaa. Vanhoissa Opeleissahan on samanlainen, ja ne ainakin aina toimi jos vaan napsu?

kaikki joutokäyntikanavat jne on kyllä auki.

 

Milläs olet tämän varmistanut?

 

31:ssa tukkeutuu nimenomaan tyhjäkäynti piiri (muistaakseni siellä on jonkinlainen takaisku-kuula tai muu vastaava, joka jumiutuu). 30:stä en tiedä, mutta 31:ssa tuo on lähes mahdoton puhdistettava. Kahteen olen vian korjannut ostamalla uuden kaasuttimen jonka jälkeen käynti oli moitteetonta. Uusimmatkin alkuperäiset käytetyt on jo lähes 40 vuotta vanhoja, niin mun mielestä niiden kanssa ei juuri kannata painia, jos ei ole 100% varmasti toimiva yksilö.

 

No en kyllä sen kummemmin ole varmistanut, kuin että joka reikään kun on puhaltanut niin jostain on ilma tullut ulos. Tuo oli kyllä semmonen tieto, että otanpa vielä kerran kaasarin ja puran ja perehdyn toimintaan kunnolla. Saako tuon kuulan jostain uloskin? Ainakaan semmosta en oo tuosta kaasarista irrottanut? Uusiakin noita solexeja varmaan saa?

Link to comment

En ole niin hyvin tuon kaasarin kanaviin, että osaisin sanoa varmaksi missä tuo kuulaventtiili on, ja onko sitä ylipäätänsä tyhjäkäyntipiirissä lainkaan. Kahdelta eri henkilöltä olen saanut tiedon että tyhjäkäyntipiirissä oleva kuula jumiutuu ja on (lähes) mahdoton saada putsattua. Kahta kaasaria itse olen yrittänyt, mutta en onnistunut, tiedä sitten miten onnistuisi esimerkiksi ultraäänipesurilla.

 

Tuossa kuvassa noita kuulia näkyy, mutta mun mielestä nuo liittyy kiihdytyspumppuun. mutta näkyy tuosta kuvasta nyt ainakin nuo kanavat..

 

31PICT3VWA.jpg

Link to comment
Guest vivamanTT

No nyt pelaa. kokeilin vielä kerran puhdistaa tuon oman kaasarin, mutta ei vaikutusta. Vaihdoin sitten kokonaan toiseen kaasariin nuo korjaussarjan osaset ja nyt pelaa tyhjäkäynnilläkin. Silti vielä jotain häikkää on, käy kolmella tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla kaikilla. Jakajankannesta, kun vetää piuhaa kauemmas, rupeaa käymään sillä neljännelläkin. Täytyy vaihtaa piuhat vielä uusiin ja nyt muutenkin sytkän voi jo säätää, kun käy. Ja venat tarkastaa kans, kun toinen koppakin näyttää hiukan vuotavan öljyä niin tuleepahan sekin vuoto korjattua.

Link to comment
Jakajankannesta, kun vetää piuhaa kauemmas, rupeaa käymään sillä neljännelläkin.
Kannattaa tulppa/tulpat irrottaa ja putsata, myös tulpan eristin. Yksi tuttu kuumentaa aina sytkärillä kiukuttelevan tulpan kärjet ja sekin auttaa monesti.

Tuossa on siis vikana että vuotaa kipinää maahan jostain, tulpanjohtojen vaihtaminen ei välttis auta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...