Guest turhuudenjumala Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 olin töihin menossa eilen niin yhtäkkiä mahoton kolokatus rupes kuulumaan koneesta. savut puski sisälle ja minähän sen linja auto pysäkille ohjailemaan. sammutin sen ja aika kuumanahan tuo tuntu käyvän. uuvestaan en sitä sitten käntiin saanutkaan ennen kun työkaveri anto virtaa piuhoilla. mahottoman savun pukkasn koneesta eikä yhtään savua tullu pakarista jotta tuumasin siinä itekseni että oiskohan siitä menny kannen tiiviste/kansi piloille. korjaus ohjeitakin saa antaa. minä en ole vielä ihan jedi mestari tuon koneen kanssa Quote
Racing Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 ei siinä oo kannentiivistettä...tais tulla mailit täyteen,paha sanoa vaihtoehtoja kun on miljoona. Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 kertokaa nyt muutama vaihtoehto jos kansi ei oo pettänyt! Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 voisko olla sitten että siinä ois jotain pakosarjaan liittyvää ongelmaa? lämmönvaihtimiin? hä? apua! Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 aloitetaan helpoimmista -kampi poikki -nokka poikki -kiertokanki poikki ja lohkossa tai putkessa reikä josta öljyt pakoputken päälle. ei muuta kun tutkimaan Quote
Per Jernström Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Aika "klassikko" on 3. pytyn pakoventtiilin katkeaminen. Voi myös olla laakerivika kangessa. Kolina valitettavasti aina viittaa siihen että jokin osa on pahasti rikki. Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 no jos ei mua hetki sitten ahistanut niin nyt ahistaa. pankaahan veikkauksia tulemaan niin ruppeen tutkimaan kuhan saan auton hallille Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 sen verran kurkkasin koneeseen että pisaraakaan öljyä ei ollut mistään vuotanut. kone näytti ulkoisin puolin siistiltä ja valmiina menoon Quote
aki67 Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Aika "klassikko" on 3. pytyn pakoventtiilin katkeaminen. Voi myös olla laakerivika kangessa. Kolina valitettavasti aina viittaa siihen että jokin osa on pahasti rikki.tähän ensimmäiseen yhtyisin aika vahvasti... tai venttilin ohjuri on tippunut... ja kurkkaa (tilaa kun on reilusti...) että kaikki tulpat on paikallaan... Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 tulpat on kaikki paikoillaan. sen tarkistin ihan ensiksi. johtoissakkaan tuskin mitään vikaa on sillä ne vaihdoin viime viikolla. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Joka puolelta kurkkimaan ja venttiilikopat auki. Jos ei sieltä löydy mitään hämärää, niin eikähan se oo vaan raippaasti kone irti ja levälleen. Paskana se on! Quote
Jorrma Posted March 25, 2005 Posted March 25, 2005 Mulla aikanaan kun Kuplan koneesta yx mäntä meni muruix niin pukkas aika vahvasti savua mutta kulkihan se kolmellakin... Quote
Guest Sami Lahtimaa Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 Jos se ihan kolissu on niin eiköhän tuolla sisuskaluissa jotain häikkää ole. Eli kone levälleen vaan, ja jos apua tarvii niin voin kyllä tarvittaessa auttaa, kunhan vaan soittelee mulle. niin yritän järkätä aikaa. Löytyykä sulta paikaa auton korjaamiseen? Koska meidän hallikin on Lumijoella. Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 26, 2005 Posted March 26, 2005 joo kattelemaanhan sitä pittää ruveta. tuossa parkkipaikalla on semmonen 10 cm syvä lätäkkö auton alla niin en ole vielä päässy sinne makoileen että olisin tarkemmin nähnyt konetta. koska se ääni oli tois puoleinen niin semmosta tuumin tossa että oisko mahollisesti kannen pinnapultti voinu mennä poikki? kanttahan minä ite eppäilin ensin kun olen noilla sisävessoilla tähän päivään ruukannu ajella. hallihan meillä el-motorossilla on ja hyvähän se on että jos joku volkkarimies on konsultoitavana jos menee sormi menee suuhun. Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 laitoin masiinan käyntiin tänään ja tutkailin tilannetta. imusarjasta vuoti bensaa pakosarjan läheisyyteen oikealta puolelta. heti siitä kohti missä on semmonen kumitiiviste siinä alkupäässä. mitäs äijät tuumaatta? imusarja tukossa? Quote
Guest Sami Lahtimaa Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Tuskinpa se imusarja tukossa on mutta se kumi pitää vaihtaa kylläkin. Ja se kolokatuskin on ehkä voinut johtua siitä että kone on vain heilunut niin paljon kun se on käynyt vajaasti koska siinä on tod.näk imuvuoto. itsellenihän on käynyt niinkin. Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 tuohan oiskin helppo nakki sitten lähempä heti kattomaan! Quote
Guest Mika Raussi Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Yks kaveri teetti vesivessaan paksun kannentiivisteen alumiinista kun luuli, että venttiilit hakkaa mäntään. No paiskottiin siten pikkasen lommoa peltisarjaan, niin se ei enään ohjaussimpukkaan kolkattanu :p Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 no joo reikähän siinä on! liikkeitten aukiamista huomiseen ooteltava. ilimottelempa huomanna sitten miten kävi. Quote
Guest turhuudenjumala Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 no niin! imusarjan vuoto korjattu. samoin pakosarjan pultit kiristetty. oli nimitäin päässyt löystymään. kolkatus jatkuu...käyntiin lähtee kun eka kerran starttaa sammuttuaan ei käynnisty uuvestaan. uudelleen käynnistettäessä päästää -tsup- äänen ja puskee pakokaasua pois jostain muulta kuin pakosarjasta. ensimmäinen veikkaukseni oli pakosarjan tiivisteen meno kunnes kuulin ettei siinä moista ole. voisiko olla että kannen pinnapultti olisi pettänyt? paljaalla silmällä siinäkään ei mitään ihimeellistä näy. jos pultti pettänyt onko sitä mahdollista vaihtaa muutoin kuin pudottamalla koneen lattialle? Quote
seppo mäntykivi Posted March 29, 2005 Posted March 29, 2005 Kuten tuossa aikaisemmin todettiin, isompia vikoja tällä kertaa... Purin juuri koneen joka "hieman kolisi" ja savutti. Venttiili oli mennyt poikki, männässä reikä. Toinen kone on lattialla purettuna joka myös kolisi: kiertokangen laakeri paskana. Quote
Guest turhuudenjumala Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 sen verran vielä että vaihtoin siihen tulppajohtojen kanssa samaan aikaan suurtehopuolan. oisko mahdollista että se oli sotkenut sytkät viimeisen päälle? Quote
Guest Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 sen verran vielä että vaihtoin siihen tulppajohtojen kanssa samaan aikaan suurtehopuolan. oisko mahdollista että se oli sotkenut sytkät viimeisen päälle? Niin julumettu kipuna että oli lyäny männästä läpi :D Jan Quote
Guest laiska`s custom Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 kyllä se puolan arvot voi olla sellaiset että tekee piikin kärkiin.tehokkaampi puola vaatii paljon enemmän kärjiltä ja konkalta...vastaavia tullut kyllä useita vastaan,jopa kärjettömän puolia tullut vastaan ja ihmetelty ku kone käy tosi oudosti... Quote
Guest turhuudenjumala Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 no nyt sain sen hallille ja koppia aukasin. mittään ihmeellisempään ei siellä näkynyt. joku tais veikata että venttiilin nostaja ois pois paikoiltaan että sitä kait sitten seuraavalla kerralla täytyy lyyvä vehe kassaan ja katella että oliko vika siinä. kaikki nostajat olivat ehyet samoin kuin keinuvivut. seuraavaksi kone lattialle ja purkuhommiin. ps jos jollai pyörii käyntikuntonen kone nurkissa nii ostaa voisin.... Quote
Sami Leskinen Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 no nyt sain sen hallille ja koppia aukasin. mittään ihmeellisempään ei siellä näkynyt. joku tais veikata että venttiilin nostaja ois pois paikoiltaan että sitä kait sitten seuraavalla kerralla täytyy lyyvä vehe kassaan ja katella että oliko vika siinä. kaikki nostajat olivat ehyet samoin kuin keinuvivut. seuraavaksi kone lattialle ja purkuhommiin. ps jos jollai pyörii käyntikuntonen kone nurkissa nii ostaa voisin.... http://volkkaripalsta.com/viewtopic.php?t=3658 Quote
Olli Ristimäki Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 joku tais veikata että venttiilin nostaja ois pois paikoiltaan että sitä kait sitten seuraavalla kerralla täytyy lyyvä vehe kassaan ja katella että oliko vika siinä. kaikki nostajat olivat ehyet samoin kuin keinuvivut. Ei taida nostajia nähdä pelkästään koppia aukaisemalla, keinuvipuja ohjaavista työntötangoista sen sijaan näkyy päät. Nostajat on työntötankojen ja nokka-akselin välissä, toisin sanoen lohkon sisällä. Tönäreitä voi tarkastella kokonaisuudessaan irroittamalla keinuvipuakselin (kahdella 8mm pltilla kansissa kiinni, niistä mutterit auki), jolloin tangot voi vetää ulos. Quote
Racing Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 Turhuudenjumala: En tiedä ja anteeksi jos olen väärässä mutta kirjoituksistasi olen ymmärtänyt että et tiedä auton (vw-t-1) moottoreista paljoakaan? Kannattaisiko esim. kattella sieltä läheltä joku jokkista ajava vanhempi tyyppi jolla on noita kuplan raatoja ym. tontilla ja pyytää apua koneenlaittoon,noilla kun on kokemusta asiasta ja varmaan moni olisi auttamassa kun kysyy ja osiakin heiltä löytyisi ei tarvitsisi moneen kertaan tehdä eikä ihmetellä vikoja. (jos) ei tiedä. Kukaan ei tiedä kaikkea enkä minä ainakaan väitäkkään tietäväni mitään,mutta kaikkea on tullut itsekkin kokeiltua kantapään kautta... Koko kone vain paloiksi ja kuntoon,vw-moottorin osat on suhteessa halpoja kun perusosia tarvitsee eikä virittää tarvitse (?),kun ostaa taas vanhaa moottoria joka voi olla kohta taas jostain paskana. Quote
Guest turhuudenjumala Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 työntö tangoistahan mun oli tarkoitus puhuakkin. kone on menossa lattialle ens viikolla ja purkuun tutkittavaksi ja kateltavaksi. hankalahan se on tuo kuppelin mylly joo, mutta ite olen ruukannut autoni korjata tähänkin asti niin taijampa vielä yrittää. jos sen siitä palasiksi laittaa niin jostakin on varmaan viisaampi. Quote
Guest Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 hankalahan se on tuo kuppelin mylly joo PUPPUA :D Kolme liikkuvaa osaa ja kuoret ;) Yksi helpoimpia auton moottoreita... Toki kasaamisessa on otettava paljon pieniä detaljeja huomioon, mutta niin muissakin. Momentteja, välyksiä, tasapainoja, geometrian hieromista... Jan Quote
Guest turhuudenjumala Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 niin eihän kysymys ole kuitenkaan raketti tieteestä vaan auton koneesta. arvoja detaileihin on kerätty ja kyllä uskoisin että homma selviää kun koneen irrottaa. tilan ahtaushan se on pahin ongelma kun ei juuri mitään nää koko myllystä ennen kun sen irti saa. perskeles ja määhän en luovuta! Quote
Guest Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Oikea asenne :) Ja aina kannattaa kysellä apuja ja vinkkejä mm. tältä foorumilta jos on hiukankaan epävarma jostain. Jan Quote
Guest turhuudenjumala Posted May 31, 2005 Posted May 31, 2005 dodii ja kateltu on. mäntä oli räjähtänyt tuhannen pil...koneeseen. iloista jälkiä näytti tulleen. otin oljynsuodatimen pohjasta pois niin semmonen 3 kiloa metallia 0.5 - 1 cm mururusina valui ulos. heheheheh. no jos nyt sitten sattuu jollakin olemaan vaihtokonetta, voisin ostaa niin pääsee vielä tänä suvena ajelemaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.