SePi Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 No tässä kun on kohta valittava pitääkö ison jaon jarrutavarassa, vai siirtyykö tavis neljäpulttiin niin ne vannevaihtoehdot poikkeaa turhan paljon. Tekis mieli pitää sleeperityylisesti originaali sileä isojakoinen vanne vanhalla maalausteemalla, mutta tuntuu huteralta kangeta tubeless rengasta moiselle vanteelle ja sisäkumit on vähän turhan mobilistijuttu omine ongelmineen. Ja aika kapeatkin ovat kunnon renkaille. Kuka tekis uudelle nelipulttiselle vanteelle sopivat feikki smoothiet sen keskiön peitoksi ja sitten normaali kupukapseli sitten kiinni? Olisko tuo lasikuitu, muovi vai alumiinitekemistä, ideaa saa jatkojalostaa ja myydä sitten mulle siistin toteutuksen. Eli tavallaan keskiön peittävä vanhan näkoinen "pölykapseli", joka sopii uuden peltivanteen päälle. - oli vähän hutera kuvaus? Idea varastettu tuolta: http://store.airkewld.com/e-shop-online ... l-set.html mutta todellakin kevyemmin toteutettuna 15" normivanteelle kiinnitettävänä Quote Link to comment
Dennis Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Moi Tee / teetä leveämmät 5 pultti vanteet. Hanki 4 suhtellisen hyvää 5 pulttivanteita ja 4 hyvää 5,5 / 6,0 X 15 KPZ (Kronprinz) valmistamaa esim. Mersun, Bemarin, Volvon peltivannetta. Avaa kaikkien keskiö / kehän saumat takapuolelta, ota kuplan keskiöt ja modernit leveämmät kehät toisista, mallaa ja katso meneekö vanne väärin vai oikeinpäin offsetin suhteen paremmin. Vie koneistamoon tai vastaavaan paikkaan missä osataan hitsata ja katsoa että vanne on suorassa haluamasi offsetilla, hitsaan kiinni ja jos vannetta asennettiin väärinpäin hitsaa venttiilinreikää kiinni ja poraa uusi etupuolelle. Yhdet vanteet olen tehnyt / teettänyt osittain aikanaan junikseeni ja hyvät tuli. Syy miksi laitoin että tuo moderni vanne pitäisi olla KPZ ( Kronprinz ) on se ettei kaikki ollut samankokoisia halkaisialtaan siitä kohtaa missä keskiö ja kehä hitsataan yhteen, yhdet toiset mersun vanteet meni romukoppaan kun oli liian isot halkaisialtaan (en muista merkkiä) KPZ sopi minulla kuplan keskiön kanssa. Koot voi vielä lyödä keskiöön, alkuperäiset merkinnät oli niin heikot että peittyivät hiekkapuhalluksen / maalauksen jälkeen. Kyseiset vanteet ovat sitten ainoastaan "kilpakäyttöön" :-) koska ei ole laillista puuhaa, mutta uskoisin lopputuloksen olevan ainakin yhtä hyvä kun tämän päivän kiinalaiset vanteet jotka lapsityövoima on hitsannut kasaan... Dennis Quote Link to comment
-tipi- Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 Saapin vanteessa oli kans passelia 6" kehää. Nelipulttiseen Kuplaan on tarjolla tämmöstä kromattua Smoothie vannetta. Quote Link to comment
SePi Posted March 8, 2011 Author Share Posted March 8, 2011 Kyllä mieli tekis silti tehdastekoista vannetta, esimerkiksi tätä kiinalaiskaunotarta Eikös tuohon sais aika helposti sellaisen siistin pellistä tms tehdyn ja alkuperäisen muotoisen kehän, joka peittäis nuo slotit. Tarkalla mitalla reunoistaan tuon uran pohjaan ja pysyis varmaan pölykapselilla paikoillaan. Olis vielä helppo maalata kaksiväri teemalla. Mitäs pellintaivuttajavelhot sanotte? edittinä simppeli piirros vanteen "valkosivusta" Ei luulis olevan paha rasti ja ostasin heti satsin :-) Quote Link to comment
SePi Posted March 29, 2011 Author Share Posted March 29, 2011 No ei tarvii enää feikkejä kun tuolla toisella keskustelulangalla avustettiin löytämään VW Heritagesta ihan kerrasta halutut valssit. Jäävät CSP:n levyt piiloon, muttei haittaa Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.