Guest Perämettä Gruising Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 Sellainen asia kävi mielessä, että jarrut saa tämän uuden lakimuutoksen takia vaihtaa tehokkaampiin. Niin olis tossa Rantakirppu jossa prosentit luonnollisesti on aikast tiukalla ja pitäis saadaa lisää tehoa rekisteri otteeseen. Kyseinen auto on rekisteröity 1200:ksi niin tarkoittaako tämä nyt sitä, että saan lisätä tehoa 20% enemmän kuin mitä on tehokkaimmassa vakio moottorissa? Mikä ei ennen ollut mahdollista, kun olisi mennyt prosentit yli jarrujen vaihdon takia. Ei vaan kats mies ihmettelisi miks 1.2:ssa on nurkkatuplat. :) Vaikka kemiallinen metalli ja meistit on kyllä ihan hyvä yhdistelmä! Quote
-MITO- Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Kirppuun on niin nopee vaihtaa kone ni pitää jonkun 1200 koneen leimakoneena ja käyttää muuten toista myllyä :) Quote
Guest Perämettä Gruising Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Ajattelin lähinnä ahdinta. Ei taida virkavalta tykätä jos ei oo merkintää papereissa. Mutta hyvin sen saa liikkumaan vaparinakin. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Ihan sama onko ahdin vai ei,tuon 20%säännän kanssa on tultava toimeen.60hv maksimi olkoon ahdin tai ei. 1.2 kanssa voit sen 60hv ottaa pihalle,tuolloin et saat turbo lupia vaan homma rinnastetaan moottorin vaihtoon ja sen mukasiet prossat tulee papruun Quote
Guest Toni I Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Ajattelin lähinnä ahdinta. Ei taida virkavalta tykätä jos ei oo merkintää papereissa. Mutta hyvin sen saa liikkumaan vaparinakin. Ahdin tulkitaan "moottorinvaihdoksi" teknisessä mielessä mutta ei verotuksellisesti(eli ei kuluta prosentteja). Näin ainakin muistelin kun sitä aikanaan kyselin. Onhan noita tarkan prosentin sumo cobriakin ahdettuna liikenteessä (ainakin twin turbona, remminä). Quote
Guest Perämettä Gruising Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Eli jos välttämättä haluaisin turbottaa 1.2sen niin ei menisi prosentteja koko moottorin vaihdosta? Tehothan pystyy rajoittamaan katsmiestä tyydyttäviksi penkitykseen. Eli sen mitä 1.6sta +20% Ja jarrujen puolesta saisi tehoja nostaa. Quote
hanski. Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 mitähän siitä muuten on tuomio jos turbokoneella päästelee menemään ja käry käy...??? en nyt itse ajatellut näin tehdä, mut ois kiva tietää...pää pölkylle ja naps vai?!! Quote
Guest Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Ihan sama onko ahdin vai ei,tuon 20%säännän kanssa on tultava toimeen.60hv maksimi olkoon ahdin tai ei. Ei pidä paikkaansa! Alkuperäistä konetta saa virittää kunnes tulee se 7 kg/kW raja vastaan... Quote
Guest Raggare Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 ensin kone pitää olla todistettu tuoks 60hp.. Quote
Racing Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Jep,vaparia saa viritää tuohon rajaan asti,Turboa ei. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 No sitten toi laki koskee näköjään vain ahdettuja.vissiin tiput päässä vielä:) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.