Jump to content

välys


Guest jallis

Recommended Posts

jos välys on on isompi ku 0.12 ni onks sille kampuralle mitää simmi(levyjä millä sen välyksen sais poistettua)

 

Siis siellä on nyt 3kpl levyjä, jos sullon aukasematon kone kyseessä. Otat yhden ohkasen pois ja laitat paksumman tilalle. Noita oli jostakin 0,24 mitasta 0,36 saatavana parin satasen välein. Kelloo alas SHIMM kohtaan asti. Mullon noita käytettyjä, jos vaan tiedät paksuuden mitä kaipaat, niin ei maksa maltaita kirjekuoressa toimitettuna.

Link to comment
T 0663191

 

Jos tää oli moottorin numero, niin Type 3:n 1600:n kyseessä.

 

Vanhassa vakiokoneessa menee hiukan isompikin välys ongelmitta. Jos kone on paikallaan eikä mitään tietoa muutenkaan sisuskaluista niin aika turha ottaa tuon takia konetta pois, ellei sitä välystä nyt ihan tolkuttomasti ole, mutta silloin yleensä on jo moni muukin paikka remonttikunnossa.

Link to comment
Guest jallis

en oo tönärillä mitannu mut silmämunalla katottuna lähemmäs milli ku puol.en oo ennen boxeria purkanna.(se numero sarja on lohkon yläpuolella ei edessä)kone on kyllä irti rupesin vaan pyörittelemää vauhtiksesta ni lonksahtelee kun nykytää ees taas.

Link to comment
en oo tönärillä mitannu mut silmämunalla katottuna lähemmäs milli ku puol.
Välys voi olla joko vauhtiksen / laakerin välissä, jolloin rikkojan paksuntaminen vähentää välystä. Mutta jos välys on laakerin / lohkon välissä, ei rikkoja paksuntaminen auta asiaa. Sillon remontti on koneen kunnostaminen ja sen kun teet kunnolla on tonni €€ selällään että heilahtaa.
Link to comment

valys kasvaa kiihtyvalla vauhdilla ja hakkaa paatylaakerin laipat muusiksi, ja pian menee laakeripukki myos pilalle kun laakeri syo sita koko ajan. Pahimmillaan laakeria paikallana pitava tappi laakeripukissa pettaa ja laakeri paasee pyorimaan lohkossa. Sit alkaa olla jo lohko korjamattomassa kunnossa herkasti.

Lohkon sisalla voi tulla kontaktia kampiakselin limppujen ja laakeripukkien kanssa, lastua lentaa pikkuhiljaa.

Link to comment

Boonuksena, kun välys on noin paljon, liikkuu jo laakeri lohkoon nähden pituus suunnassa. Tää liike hieroo lohkosta matskua pois laakeripesän/laakeerin välistä. Välyksen kasvaessa pettää öljyn paineen em. vauhtiksen puoleisesti laakerista, kun öljyt karkaa em raosta ties minne. Samalla myös kolmos kiertokangen voitelu pettää (tulee vauhtiksenpuoleisen laakeripinnan kautta). Kiertokanki leikkaus kiinni -> lohkosta käkikello & mäntä / putki romuksi-> Irto tavaraa keippuu lohkossa vääriin paikkoihin & tekee lisää vaurioita -> Romuna koko kone

 

Saako vielä maalata lisää piruja seinille ? :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...