Guest jallis Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 onks.miten normaalia että kampurassa on jonkunmoinen välys(onko rempan paikka?) mikä kone?.lohkossa ei eessä mitään numeroita lohkossa.T 0663191 Quote Link to comment
Guest jallis Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 sory. päittäis välys Quote Link to comment
Kujis Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 0,10mm on hyvä päittäisvälys. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 0,15 tuntuu jo hihniksesta nyhtäessä klinks-klonks välyksenä. Mittaa välys, niin sitten on helpompi arvioida, onko mosa jo entinen Toi yllämainittu kymppi on OK, tehtaan arvo tais olla 0,08-0,12mm Quote Link to comment
Guest jallis Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 jos välys on on isompi ku 0.12 ni onks sille kampuralle mitää simmi(levyjä millä sen välyksen sais poistettua) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 jos välys on on isompi ku 0.12 ni onks sille kampuralle mitää simmi(levyjä millä sen välyksen sais poistettua) Siis siellä on nyt 3kpl levyjä, jos sullon aukasematon kone kyseessä. Otat yhden ohkasen pois ja laitat paksumman tilalle. Noita oli jostakin 0,24 mitasta 0,36 saatavana parin satasen välein. Kelloo alas SHIMM kohtaan asti. Mullon noita käytettyjä, jos vaan tiedät paksuuden mitä kaipaat, niin ei maksa maltaita kirjekuoressa toimitettuna. Quote Link to comment
metake Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 T 0663191 Jos tää oli moottorin numero, niin Type 3:n 1600:n kyseessä. Vanhassa vakiokoneessa menee hiukan isompikin välys ongelmitta. Jos kone on paikallaan eikä mitään tietoa muutenkaan sisuskaluista niin aika turha ottaa tuon takia konetta pois, ellei sitä välystä nyt ihan tolkuttomasti ole, mutta silloin yleensä on jo moni muukin paikka remonttikunnossa. Quote Link to comment
Guest jallis Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 en oo tönärillä mitannu mut silmämunalla katottuna lähemmäs milli ku puol.en oo ennen boxeria purkanna.(se numero sarja on lohkon yläpuolella ei edessä)kone on kyllä irti rupesin vaan pyörittelemää vauhtiksesta ni lonksahtelee kun nykytää ees taas. Quote Link to comment
metake Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 se numero sarja on lohkon yläpuolella ei edessä Jep, kolkin kone, niissä se numero on päällä. Täältä lisätietoa.. Quote Link to comment
JM Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 se numero sarja on lohkon yläpuolella ei edessä Jep, kolkin kone, niissä se numero on päällä. Täältä lisätietoa.. Nää csp:n linkitys yritykset ei ainakaan mulla näy ikinä niinkun pitäis. Miksköhän? Sori eihän tää liity tähän kyllä mitenkään. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 en oo tönärillä mitannu mut silmämunalla katottuna lähemmäs milli ku puol.Välys voi olla joko vauhtiksen / laakerin välissä, jolloin rikkojan paksuntaminen vähentää välystä. Mutta jos välys on laakerin / lohkon välissä, ei rikkoja paksuntaminen auta asiaa. Sillon remontti on koneen kunnostaminen ja sen kun teet kunnolla on tonni €€ selällään että heilahtaa. Quote Link to comment
Guest jallis Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 no nii tulipa mitattua kun ostin kaks runkokonetta samassa köntässä(paremmassa?koneessa välys 0.64 jokkis.ja hunommassa! orkkis 0.11) että sillee. Quote Link to comment
Guest jallis Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 myyjä haluais tietää mitä vahinkoa voi käydä tolla 0.65mm välyksellä kun kone toimi hyvin norm.ajossa Quote Link to comment
Guest Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 valys kasvaa kiihtyvalla vauhdilla ja hakkaa paatylaakerin laipat muusiksi, ja pian menee laakeripukki myos pilalle kun laakeri syo sita koko ajan. Pahimmillaan laakeria paikallana pitava tappi laakeripukissa pettaa ja laakeri paasee pyorimaan lohkossa. Sit alkaa olla jo lohko korjamattomassa kunnossa herkasti. Lohkon sisalla voi tulla kontaktia kampiakselin limppujen ja laakeripukkien kanssa, lastua lentaa pikkuhiljaa. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Boonuksena, kun välys on noin paljon, liikkuu jo laakeri lohkoon nähden pituus suunnassa. Tää liike hieroo lohkosta matskua pois laakeripesän/laakeerin välistä. Välyksen kasvaessa pettää öljyn paineen em. vauhtiksen puoleisesti laakerista, kun öljyt karkaa em raosta ties minne. Samalla myös kolmos kiertokangen voitelu pettää (tulee vauhtiksenpuoleisen laakeripinnan kautta). Kiertokanki leikkaus kiinni -> lohkosta käkikello & mäntä / putki romuksi-> Irto tavaraa keippuu lohkossa vääriin paikkoihin & tekee lisää vaurioita -> Romuna koko kone Saako vielä maalata lisää piruja seinille ? :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.