Guest Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Tuli sitten ostettua pallokeula, aina tälläisestä on salaa hiukan haaveiltukkin. Yksilö on erittäin alkuperäinen ja hyvä lähtökohta lähes alkuperäiskuntoista pakua rakennellessa. Tarkoitus on ainoastaan madaltaa + tehokkaampi SIISTI moottori. Maalaus olisi myös mielessä, tietysti alkuperäisellä vihreällä sävyllä. auto oli mulle tullessa ilman moottoria, mukaan tosin tuli epämääränen moottori kasa, josta löytyi yksi "ehjä" moottori, minkä meinasin alkuun pistää kiinni ihan vain että pääsee hiukan fiilistelemään. Kävin ostamassa uuden saffan 200mm kovan kytkinlevyn + uudenmallin painelaakerin. laitoin vaihteistoon painelaakerin kiinni. Ruuvasin kytkinlevyn kasasta löytyneen paine-asetelman kanssa paikalleen, keskitin kytkimen silmämääräisesti. Nostin koneen tunkin päälle ja tunkkasin koneen paikalleen, mutta ei mene reikään vaikka kuinka riuhdoin ja selällä maaten jaloilla painoin. kone irti ja katsomaan onko kytkin oikeesti keskellä, se oli. uudestaan ja sama homma. sit uudestaan ja uudestaan 2tunnin päästä fredin kanssa purettiin kaikki osat irti ja mitailtiin kytkinlevy menee boorille, mutta painelaakerin kaula ei mene paine-asetelman reijästä läpi. Tämä paine-asetelma mikä mulla on on sellaisella irrallisella, jousikiinnitteisellä palalla mikä painaa niitä kolmea tassua sillä painelaakerilla. Otin sen pyöreän palan pois, ja mittasin että tassut osuvat painelaakerin laakerointipintaan ja laitoin koneen paikalleen, tälläkertaa meni ihan painamalla kivasti paikalleen. Huomasin kuitenkin että pinnapultit olivat liian lyhyet, tästähän se ilo sitten irtosi, piti ihan ottaa asennusjuomaa. No sitten taka-kannakerautaa sovittelemaan, ei käy, mukana tuli 2erillaista rautaa ja kummatkin vääriä. Pitää varmaan tehdä kokonaan uudet, jos repäsis ja tekis jigin ja veis frendille et tekis alumiinistä. Mimmonen paine-asetelma näissä uudemmissa 200mm kytkimellä varustetuissa pitäisi olla? kuviakin on tulossa. Quote Link to comment
PetriH Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Tässä toissa talvena laittelin just kans -76 dobbelin kasaan, tässä kuvassa näkyy asetelma, tuo on vanha mutta uusi on samanlainen. Takakannake tulee kiinni korista roikkuviin tukiin jossa kumikannakket, tässä huono kuva.Tässä toinen kuva. itse kannakeesta en löytänyt hyvää kuvaa, mutta multa löytyy sellainen irtokappales josta voisin kuvan ottaa. Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 kiitos kuva vinkeistä. Kävin hakee keiteleenkoneesta sellaisen rautasarjan, millä saa kuplan koneen pakuun paikalleen, makso alle 20e, sisälsi öljypumpun kannen + pidemmät pinnapultit ja sen itse raudan mikä tulee sen öljypumpun kannen päälle. Moottori on paikallaan, tosin vanhalla asetelmalla siten, että keskihedelmä on poistettu siitä jousien varasta. Mittailin painelaakeria + käpälienkohtia ja huomasin että osuvat ihan hyvin kohdalleen. Suurin propleema taitaa nyt olla pakosarja / pakoputket. kokeilin ensin laittaa käärmeenpesän(kuplasta) ei mene järkevästi koska ottaa siihen takakannakkeeseen kiinni. Sitten meinasin että laitan vakiot mutta nekin on ilmeisesti kuplasta koska nekään ei käy. Täytyyks oikeesti muokata ne sarjat, vai löytyiskö jostain sopivia? Quote Link to comment
Roope Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Meniskö sinne kolkin kärmes, hotcars myy noita. Quote Link to comment
Guest Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Meniskö sinne kolkin kärmes, hotcars myy noita. toihan vois muuten mennäkkin! pitänee eka leikellä toi kuplan putki pilalle ja tilata sitten tuollainen :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.