Jump to content

kuplan moottori vuotaa öljyä, apua tarvitaan


Guest borre

Recommended Posts

Guest borre

Kysessä siis 65- rantakirppu, joka valuttaa öljyä lohkon keskeltä (alhaalta) sekä työntötankojen suojaputkista. Olen hankkinut uudet työntötankojen suojaputket, tiivisteliimaa sekä tiivistepaketin, mutta en osaa tehdä korjaustyötä. Apua tarvitaan pikaisesti! Minulle voi laittaa vaikka privaviestillä vinkkiä kuka tällasen operaation pystyisi tekemään (yritys tai yksityinen) - mieluiten pk-seudulta (auto espoossa). Kiitos! :)

Link to comment

Jos lohko tosiaan vuotaa keskeltä, eli lohkon saumasta, on moottorin purkaminen ja uudelleen tiivistäminen ainoa oikea korjaus. Tsekkaa tarkkaan ettei vuoto tule esim. vauhtipyörän alueelta (vauhtipyörän stefa tai nokka-akselin tulppa) tai hihnapyörän puolelta. Jos vuoto on öljypropussa tai öljypohjan kannessa, on se helppo korjata. Lohkon sauman tiivistystäkin voi yrittää lohkon ulkopuolelle sopivalla tiivistemassalla väliaikaisesti.

 

Tönäreiden vuodon voi korjata joko 1) irrottamalla moottorin, purkamalla kannet ja vaihtamalla suojaputkien tiivisteet tai 2) poistamalla keinuvivut ja tönärit, rikkomalla alkuperäiset suojaputket ja vaihtamalla tilalle jousimalliset suojaputket uusilla tiivisteillä. Itse kokeilisin ensin tuota kakkosvaihtoehtoa näin ajokauden alussa.

 

Ainoa Kupliin erikoistunut korjaamo taitaa olla eteläisessä Suomessa Kuplapaja Mäntsälässä, 0400-657728.

Link to comment
Guest borre

Haasteeseen vastasi Vantaan lentokentän läheisyydestä Timo - öljypumpun kannen tiivisteet ainakin vaihdetaan tänään ja sillä pitäisi loppua ainakin suurin vuoto.. muiden (moottorin irrotuksen vaativat) korjaustyöt jätetään syksyyn. Kiitos kaikille neuvoista! :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...