Guest Tuoppi Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Moro, onko kukaan sovitellut suurempi halkasijaista vauhtipyörää kuplan laatikkoon? On koneen vaihtorojekti menossa ja uudessa vauhtipyörässä olisi 15mm isompi halkaisija. Startti menisi jokatapauksessa uusiks, mut mietin sit sitä jos toi muuten onnistuis... -Tuomas- Quote Link to comment
Guest Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Se riippuu vahan siita mita palikoita olet naittamassa. Kerro lisaa. Kuplassa on ollut kahta eri kokoa ja pakuista loytyy lisaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Oletko sovittamassa 215mm vauhtipyörää? Se menee tiettävästi melko helposti, ehkä joutuu vähän hiomaan jostain, ehkä ei. 228mm vauhtipyörä ei mahdu, ainakaan vähällä työllä. Oletko sovittamassa T4 / WBX-pohjaista tai jotain muuta konetta jossa isompi vauhtipyörä? T4/WBX koneisiin saa 200mm takovauhtipyörää jonka kanssa käy kuplan omat kytkinkamat ja vakiostartti. Quote Link to comment
Racing Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Jos laitat vierasmoottorin laita kuplan vauhtis siihen kiinni keskiö vaihtamalla hitsaten+sorvaten ja välilaippa koneen/lootan väliin,voit käyttää vw kytkintä ja starttia samalla ja kaikki menee vaivattomammin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Kuplan lootaan ei mahdu yhtään ulko halkasihaltaan suurempaa vauhtista kuin on kuplan omasa. Hammaskehä lähes nyt jo raapii kopan seinää. Noilla oletus että on uudempi kuplan loota kyseessä (ns 12 volttinen) VW Boxer 4 tappiset 180-200-215 on kaikki samaan runkoon polkastu = nou problem. 215 on pikkusen suurempi paineasetelma, muyta sekään ei ole ongelma VW boxer 5 tappiset vauhtiksista taas 210-215 menee suunnilleen bolt on, mutta m228 vaatii jo tieto taitoa Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Valtonen kertoi sen mitä pelkäsinkin. Eli vauhtipyörän hammaskehä on isompi kun kuplan oma eli pitää unohtaa tuo ja jatkaa vanhalla suunnitelmalla. Sattuuko kellään oleen kuplan laatikosta kiinnityksen cad-kuvaa? Vierasmoottorin mitat on jo cadinä mut laatikon puoli puuttuu vielä... Kiitoksia vastauksista ! -Tuomas- Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Kuplan lootaan ei mahdu yhtään ulko halkasihaltaan suurempaa vauhtista kuin on kuplan omasa. Hammaskehä lähes nyt jo raapii kopan seinää. Itse itseäni korjaten. Mahtuu tuonne kikkailemalla kuplan vauhtista suurempi, esim Audin rivi viitoseen tein laipan, jossa hammaskehä oli lootan ulkopuolella (moottorissa oli onneksi startin kannake), mutta kytkin kamat oli kopan sisällä. Ja koko roska oli siis kiinni Typ-1 askissa ja Audin omalla paineasetelmalla + 228 Wasser levyllä (joka sorvattu 225 kokoon). Olis muuten tommoseen toiseen laippaan raaka-aineet, ja nekin 50% valmiina..... Quote Link to comment
Guest StrangeHill Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Wasserin kone 1303 lootan perässä, 228mm vauhtikselle ei ole tehty mitään, mutta lootasta joutuu raapimaan jotain pois. Laatikko ohentuu jostain kohti muistaakseni aika paljon, joutuu täyttämään jostain kohti ? Kun konetta upottaa vauhtiksen kanssa ja välillä pyörittää käsin vauhtista näkee helposti mistä pitää ottaa matskua pois. JA sitten jos aletaan työstämään laatikosta materiaalia pois niin on muistettava että se on erikoisvalua?, seassa ainetta (magnesium?) jonka pölyyntyessä syttyy( lue räjähtää) helposti kipinän saadessaan siellä kun jossain mm pultin päitä eli suositellaan jyrsintää taikka ihan manuaalista taltalla poistoa...Täälläpäin paloi aikoinaan KRC mies pahasti moisessa hommassa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.