jiikoo Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Tais mennä loota rikki.. valoissa kupla sammu ja aikani starttailin.. no sitten se läks käymään ja laittelin vaihteita sisään pää punasena ja etusormi pystyssä(kiitos kanssa autoilijat) äänteli ni perkeleesti ja sitte tajusin että painoin jarrua enkä kytkintä. Nuppi tais olla sini-punanen tossa vaiheessa, ainaki takapenkkiläiset oli hiljaa.. Nyt ku haluaa liikenteeseen ni tarttee starttauttaa vaihe päällä ja nykäsee aika mukavasti. Jos ei tarttaa vaiheella ni saa olla aika lottovoittaja että saa ykkösen sisään. Mistä lähtä tutkimaan vikaa? Painelaakeri? Rattaat lootasta? Quote
Kemin Karavaanari Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Meneekö muut kuin ykkönen normaalisti päälle vaikka auto käynnissä ? Quote
jiikoo Posted June 19, 2011 Author Posted June 19, 2011 Joo siis jos ajan nelosella nii portaattomasti joudun alas vaihteita latomaan. Esim valoissa en pysty vapaalla olemaan vaan vaihdesilmässä koko ajan. Ja sitten oli semmoone kun ajan esim 3 ja jyrkkämutka tulee niin kytkin pohjaan ja joudun kaasua antamaan että vaihde vapautuun sitten vasta pienenmpi sisään. Quote
metake Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Jos auto seisoo paikallaan moottori käynnissä ja kytkin pohjassa, niin meneekö mikään vaihde päälle? Quote
jiikoo Posted June 19, 2011 Author Posted June 19, 2011 Saa olla aika lottovoittaja että saa jonkun vaihteen sisään, ilman starttia vaihe päällä. Ykköstä kun koittaa auto käynnissä kytkin pohjassa, niin vitun moinen möykkä tulee. Quote
metake Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Jos auto seisoo paikallaan moottori käynnissä ja kytkin pohjassa, niin meneekö mikään vaihde päälle? Saa olla aika lottovoittaja että saa jonkun vaihteen sisään, ilman starttia vaihe päällä. Ykköstä kun koittaa auto käynnissä kytkin pohjassa, niin vitun moinen möykkä tulee. Vi**u, mä en kyllä tajuu noista sun sepustuksista yhtään mitään :) Oletetaan nyt sitten että ei mene mikään vaihde päälle, ei eteenpäin eikä pakille. Todennäköisesti vika ei ole silloin vaihteistossa vaan kytkimessä. - tuntuuko poljin normaalille? - onko vaijerin säätö tarkistettu (siis kytkimen vapaa liike ohjeen mukainen)? - jos auto on paikallaan vaihde päällä ja kytkin pohjassa, niin ryömiikö auto eteenpäin tai sammuu? Jos kytkinvaijerin säätö on ok, niin koneen tipautus on edessä joka tapauksessa jotta pääset kytkimeen käsiksi. Ja sittenhän se vika selviääkin jo varmemmin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.