Guest Valtsu Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Tämmöstä tulin pohtineeksi että jos boxerin toiselle kannelle joutuu tekemään operaatioita eli vaikka venat uusimaan tai ainakin hiomaan kannenaukasussa ja venajouset menee vaihtoon + muuta "suoraks höyläystä" niin tartteeko toinenkin kansi työstää samalla?? Tuleeko toisen kannen kunnostuksesta koneeseen epätasapaino (toinen kansi tiiviimpi) joka aiheuttaa pitemmän päälle ongelma koneen kestävyyden suhteen? Quote Link to comment
mikko k Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Kait sitä voi vaihtaa vaikka vain yhden pakoventtiililin, jos se on ainut rikkinäinen osa, sillä hetkellä.... Kohta, pian, hetkenpäästä tai jotain, voi sitten vaihtaa toisen venan, jne.... Selvää säästöä, tai odotas ny??? Jos siis otat koneen pois autosta, että saa kannen pois, niin miksi et sitten remppaa samalla vaivalla molempia?? Voihan se kestävyys kärsiä, jos kone ei käy tasaisesti. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 heitä koneistamoon ja sano että kattoo kaiken läpi. Täten saat varmasti kaiken kerralla kuntoon niinku mikko sano. Noi napsuu sitte vähän väliä jos alat yks hilu kerrallaan vaihtamaan. Ja tää tapahtuu aina kesken mehevintä ajokautta! Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Jos siis otat koneen pois autosta, että saa kannen pois, niin miksi et sitten remppaa samalla vaivalla molempia?? Kattelin että tossa caravellessa olis sen verran tilaa että sais kannet ihan paikallaankin irti. Takasin laitossa saa olla kyl tarkkana sit tiivisteitten kanssa mut jos ne tiivisteaineella sais sen verran hyvin pysymään paikallaan etteivät sivuun pääse luistamaan. Eihän ton koneen irrottamisessa kova homma oo mut noiten piuhojen ja letkujen kaa menee hermo. Sit ku kone on irti ni pitää laittaa kytkinkin uusiks :) Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 vesivessa,murrrrrrrrrr Quote Link to comment
mikko k Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Keskimääräistäkin ikävämpää hommaa kasata konetta siellä takahelman alla kun kurat tulee silmille koko ajan. Noi piuhat ja letkut on ihan helpot, merkkaat ne vain, mutta tuon etupäässä olevan syylärin ilmaaminen moneen kertaan vasta syö miestä ihan saat*nasti!! Ekaks toinen kansi, sitte myöhemmin toinen kansi ja viimetteeksi se kytkin..... Meinaan että kun se syyläri on paljon ylempänä kuin pata perässä ja piiiiiiiitkät letkut välissä, niin ilmaamista mä en haluais tehdä kovin usein!! Mutta toki sekin käy autoharrastuksesta. Quote Link to comment
mikan Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 vesivessa,murrrrrrrrrr "Keskustelua ilmajäähdytteisistä Volkswagen-autoista." t. Huuhaa-Mika :-) Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 vesivessa,murrrrrrrrrr "Keskustelua ilmajäähdytteisistä Volkswagen-autoista." t. Huuhaa-Mika :-) JEP :) Oon täällä ihan vaan teille piruillakseni :> Tapahtuipa tossa joulun alla että olin teekoolla hommissa (oisko just vesipuolen ongelmia ollu) ja käytin konetta sit saadakseni veden kiertämään. Viereisellä "tuunaajalla" oli kuvaamisen arvonen ilme kyllä kun kuuli koneen äänet ja tulikin sit sanoo että hänelläkin on ollut kuplavolkkari aikoinaan. Ääni ilmeisesti toi kaverille muistoja mieleen :) Bensa"tölkin" oston yks syykin oli ihan se että toi kone kuulostaa niin hiton hauskalta ja houkuttelee oikein ruttaamaan kaasua syvemmälle. Pari kuukautta tuli aina kaasua polkiessa virnuiltua niin boxerin äänelle kuin ihmetteleville riisikippo-kuskeille (wbx kun liikahtaa valoista pikkusen ripeemmin ku diesel-versiot). Oikeesti nyt kun noita konepuolen hommia olen tässä puolisen vuotta pähkäilly ni täältä ja fvwa:n palstalta se oikein tieto löytyy. FFP:lläkin oon roikkunu mutta tuntuu että siellä homma liikkuu vähän eri kastissa ja bokserit on siellä aika tiukassa. Teoriassa wbx- ja T1-koneessa ei oo muuta eroo ku se että wbx:ssä on ripojen tilalla laippa ja varaosien hinnat on 2x ilmajäähyihin verrattuna. Keskimääräistäkin ikävämpää hommaa kasata konetta siellä takahelman alla kun kurat tulee silmille koko ajan. Katotaan jos pääsis ihan tiivisteitten vaihdolla, mut jos joutuu kantta enemmän työstää ni remppaa sit pitemmän kaavan mukaan ja laittaa sen kytkimenkin. Kiitos vinkeistä! Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted April 7, 2005 Share Posted April 7, 2005 wasserin ilmaaminen helpottuu kummasti kun nostaa auton perseen ko operaation ajaksi puolisen metriä ilmaan! Quote Link to comment
Guest Valtsu Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Lähtee sitten koko kone tuolta pukille, eli oikeessa olitte :) Tilaa oli kyllä tehdä mutta olivat kannentiivisteet niin tiukasti napanneet sylinteriputkiin että putkethan sieltä mukana tuli. Saapa nähä mitä kaikkee tulee rempattua ennen ku volsku on jälleen tien päällä mut menee sieltä nyt sylinteriputket, kannentiivisteet, kytkin ja osin pakoputkikin uusiksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.