Guest Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Kone teki öljy-lätäkön tallinlattialle öljyvaihron jälkee...eka ajatus:koneen tekijä oli laittanu täys syny 10-40:set...ja ny,rahan vähyyren vuax, laitoin 10-40 semisynyä?Oisko tää aiheuttanu jotai???? Mut selkee vuato löyty,ku kävin nostajien suajaputkia läpi sormin,yx oli täysin auki ja pari muutaki löysällä.Kyseessä aluputket,joissa kax ohkosta mutteria kanne pääs.Tiukkasin JOKAISTA se verta,ettei tunnu ku piäni ylösalas liike?Tän seurasin niistä kiinni olleista putkista...Mut sit seuraavana aamuna oli ISOMPI ööli läikkä lattialla???!!!!!! Mitäs mä ny tein väärin???!!!??? Tää siis osaavan tekijän 1915 T1 kone. Quote Link to comment
metake Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Jos suojaputki on ollut löysällä, niin katsoitko että tiiviste on kunnolla paikallaan putken päässä? Jos se jäi huonosti niin saattais vuotaa sieltä. Nuo mutterikiristeiset on käsittääkseni aika herkkiä vuotamaan. Jousikiristeiset pitää paremmin. Vaihtaminen onnistuu melko pienellä vaivalla moottoria suuremmin purkamatta. Quote Link to comment
Guest Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 No pikkuse semmottine miäli jäi koneen tekijän puheista,et vaan näön takia olis valinnu ja sano ettei ole paras vaihtoehto??Mulla ei MITÄÄN kokemusta koneen purusta,ymmärsinkö oikein,et putket sais vaihrettua tyyliin ruuvaa auki ja sit kiinni?Eli ettei mitää säätöjä yms tartteis? Jos näi ni hyvä,toi kone on oikeesti hyvä/mukava ajossa,ei tahtos turhia huanoja sille!!!!Nii..niist tiivisteist,ni kuten ei MISTÄÄN muustaka,mul ei ole/ollu niistä mitää tiatoa,mut kun näytti,et muutki putket,löysällä olleen lisäx,lähti vuatelee reilusti meikän kiristelyje jälkee....NO JUST!!!!!! Tiätyst tää oli "metaken" ohjeille vastaus/kysymys...näi NÄPPÄRÄ meikä on!!!....... Kone teki öljy-lätäkön tallinlattialle öljyvaihron jälkee...eka ajatus:koneen tekijä oli laittanu täys syny 10-40:set...ja ny,rahan vähyyren vuax, laitoin 10-40 semisynyä?Oisko tää aiheuttanu jotai???? Mut selkee vuato löyty,ku kävin nostajien suajaputkia läpi sormin,yx oli täysin auki ja pari muutaki löysällä.Kyseessä aluputket,joissa kax ohkosta mutteria kanne pääs.Tiukkasin JOKAISTA se verta,ettei tunnu ku piäni ylösalas liike?Tän seurasin niistä kiinni olleista putkista...Mut sit seuraavana aamuna oli ISOMPI ööli läikkä lattialla???!!!!!! Mitäs mä ny tein väärin???!!!??? Tää siis osaavan tekijän 1915 T1 kone. Quote Link to comment
x-pj Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Jos vaihdat nostajien suojaputket, niin joudut ottamaan venttiilikoneistot irti, jotta saat työntötangot pois putkista. Ei sinänsä ole paha homma. Venttiilikopat pois ja sen jälkeen venttiilikoneisto lähtee kahden mutterin aukaisulla. Venttiilivälykset ois hyvä tarkistaa tuon jälkeen. Tietysti ensin voisit yrittää kiristää noita suojaputkia. EI ne saa liikkua. Kyllä ne pitää olla kireällä, ei kuutenkaan kannata ihan hervottomasti kiristää. Katso tosiaan että tiivisteet päissä on kohdillaan ennen kiristystä. Jos niitä putkia vois löysätä ennen kiristystä niin paljon, että sais laitettua ohuesti silikonitiivistetahnaa niihin tiivisteisiin, niin se vois auttaa. Siellä on saattanut olla jotain tiivistystä välissä ja nyt kun olet liikutellut niitä niin vuoto on pahentunut. Jos siellä on jäämiä vanhoista tiilistetahnoista ne pitää tietysti ensin putsata pois. Quote Link to comment
Guest Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 HITTOlaane äijät!!!!!Minä,joka en ymmärrä MITÄÄN konetekniikasta ja niitten korjauksesta,ymmärsin annetuista ohjeista mite pelastan HYVÄN koneeni!!!!!!!!!????!!!!!!Lykkäsin viäl semmottista kuumakestosilikoonii(älä yritä kannetiivistettä tehä tästä,oli ohje?)osapuilee JOKA välii,mitkä liikku/epäilin vuatavix?.EI tihku yhtää,EI ENÄÄ!!!! KIITTI!!!!!JÄTKÄT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! t.P.Grönroos Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.