Guest Matii Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Eli kyseessä T1:n 1200cc kone. Koneesta lähtee öljypumpun läheltä ns. huohotinputki, joka menee ilmanputsarille (öljy). Eräs tuttavani kehotti tiivistämään putken ilmatiiviiksi, ja näin tehtyäni kone toimi hienosti ja tuntui olevan enemmän hevosia mukana kiihdytyksissä. n. 10km ajon jälkeen pysähdyin ja huomasin että ilmanputsarista osa öljyistä levinnyt pitkin konehuonetta. Otin tiivistyksen pois, putsasin öljyt ja nyt toimii taas kuten ennenkin. Pitäisikö tämän putken olla tiivistetty? Tällä hetkellä se ei ole. Mitä ilmaa huohotinputkesta tulee? Mistä ilma siis tulee? Pitäisikö tämän ilman mennä takaisin moottorin jäähdytysilman suodattimelle? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Eli kyseessä T1:n 1200cc kone. Koneesta lähtee öljypumpun läheltä ns. huohotinputki, joka menee ilmanputsarille (öljy). Eräs tuttavani kehotti tiivistämään putken ilmatiiviiksi, ja näin tehtyäni kone toimi hienosti ja tuntui olevan enemmän hevosia mukana kiihdytyksissä. n. 10km ajon jälkeen pysähdyin ja huomasin että ilmanputsarista osa öljyistä levinnyt pitkin konehuonetta. Otin tiivistyksen pois, putsasin öljyt ja nyt toimii taas kuten ennenkin. Pitäisikö tämän putken olla tiivistetty? Tällä hetkellä se ei ole. Mitä ilmaa huohotinputkesta tulee? Mistä ilma siis tulee? Pitäisikö tämän ilman mennä takaisin moottorin jäähdytysilman suodattimelle? Kerroppas nyt mikä on moottorin jäähdytysilman suodatin. Sen letkun kuuluisi mennä huohottimelta imuilman putsarille. Ja se ilma mitä sieltä tulee on kampikammion huohotusilmaa kilkkeet liikkuu koneen sisällä ja männänrenkaat vuotaa = ylimääräistä imaa joka pitää johtaa johonkin ja tässä ilmassa on öljysumua joukossa niinpä se johdetaan takaisin koneeseen palamaan niin ei mene luontoon. Asiastahan en mitään tiedä eli jos sanoin jotain hassua viisaammat korjatkoon. Quote Link to comment
metake Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Ja vanhemmissa menee myös öljyntäytöstä putki alas, tuonne öljypumpun lähettyville, mutta ei sitä putkea sinne turhaan ole laitettu, eli älä tuki. Quote Link to comment
Guest Matii Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Kerroppas nyt mikä on moottorin jäähdytysilman suodatin. Sen letkun kuuluisi mennä huohottimelta imuilman putsarille. Eli tarkoitin moottorin jäähdytysilman suodattimella juurit tuota imuilman putsaria. Ja vanhemmissa menee myös öljyntäytöstä putki alas, tuonne öljypumpun lähettyville, mutta ei sitä putkea sinne turhaan ole laitettu, eli älä tuki. Mitään en tietenkään tahallaan tuki :) Mutta pitääkö huohotinputken olla ilmatiivis imuilman putsarille asti? Eli tällä hetkellä siinä on sellainen letkuviritelmä, että öljy ei pääse karkuun, mutta toisaalta ilma ei myöskään mene ilmanputsarille asti. Kun mitään en mistään tiedä tai ymmärrä niin pitää kysyä kaikki tyhmätkin kysymykset. Quote Link to comment
Guest Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Ennen kuin loput tuttavat ja sukulaiset neuvoo koneen romuksi, osta sitä ennen tehtaan korjausmanuaali, tuommoinen: http://www.amazon.com/Volkswagen-1200-W ... 0837603900 Öljykorkin vierestä lähtevä letku ilmanputsarille pitää olla esteetön, sen pitäisi riittää huohotukselle jos männänrenkaat on kunnossa. Alas menevä putki on vedenpoistoa varten, siihen on olemassa päähän asennettava kumiventtiili, sitä ei tukita. Todennäköisesti tämä tuttava unohti kertoa, että alaputken kumiventtiili pitää poistaa jos laitat yläletkun tukkoon. Jos kummatkin väylät on tukossa, alkaa öljy lentää. Mikäli jompikumpi reitti oli vapaana ja silti pärskyi, saattaa männänrenkaat valskata. Siinä tapauksessa osta puristuspainemittari, esim http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=49-3123 Puolaan menevä +johto irti, tulpat irti, kaasarin läpät jumitat auki-asentoon, mittari kiinni tulpanreikään ja muutama pyöräytys startilla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.