Jump to content

äänimerkki


Recommended Posts

Töötille syötetään jatkuvaa plussaa, ratin painike katkoo töötin MAADOITUSTA.

Moni menee tähän vipuun ja vetää töötille kiinteän maadoituksen auton runkoon. Ei ihme että soi. Jospa kyse on siitä tässäkin.

 

Jan

Link to comment
sinne tulee kaksi piuhaa + ja miinus. millä saan erotettua äänimerkin rungosta?????

 

 

jos olet änkemässä sinne jotain muuta äänimerkkiä kuin eristettyä, 2-piuhaista, et saakaan sitä toimimaan. VW töötti on tällainen. Tavalliset töötit maadoittaa runkonsa kautta.

 

Ongelman voit kiertää lisäämällä releen jolla saat napaisuuden vaihdettua.

Silloin voi käyttää mitä tööttiö tahansa, vaikka runkoon maadoittavaa.

 

Jan

Link to comment
  • 1 year later...

johtoa uusin töötiltä sulakerasialle asti oli tummunut aika lailla. edelleen ei tööttää! musta/keltaseen johtoon tulee +12v ruskea tulee ratin keskiöön ja liitoksista näyttää mittarilla yhteyttä. prkl onko tuo vuoden vanha tööti mennyt jumiin...akkulaturilla koitin ei eloa. eli onko väliä tööttiin kumminpäin nuo ruskea tai kel/mus johto tulee? ja töötti maadoittaa rungon kautta.

Link to comment

tämä alkaa selvitä----asennuksen yhteydessä laitettu rattitanko liian syvälle niveleen ,ei ratti yllä kupari osuus yhteen....harrastus opettaa! 6h sähkövikaa metsästänyt!

 

edit olikin niin päin että piti akselia lyödä sisään päin heh....nyt saunaan ...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Ei nyt tota varten viiti rattia irrottaa. Laitat vaan akselin ja viiksipaketin semmoseen kohtaan, että jää parin millin rako. Sillon se on hyvä.

Link to comment
  • 2 months later...

Onko kaikissa vuosimalleissa sellainen liuska ja renags ratissa?

 

Mun -67ssa ei ole sitä liuskaa, ja ratti on joku vanha ralliratti missä ei ole rengasta mitä vastaan se liuska voisi ottaa. Epäilen että se liuska on mennyt poikki. Ratti oli viritetty niin että simpuksata rattiakselin läpi tuleva piuha oli vedetty suoraan painikkeeseen. Painike maadoittaa piuhan kun painaa nappia. Tai kai se oikeasti menee toisinpäin, eli ratin runko maadoitetaan piuhaan kun nappia painaa.

 

Toinen ratti on missä se vastapinta löytyy, mutta nyt pitäisi saada selville missä sen itse liuskan tulee olla.

 

Toinen juttu on sitten se itse ohjaussimpukka. Tuleeko sen olla maadoitettu muuten kuin vain pelkällä tavallisella kiinnityksellä? Kun yritin maadoittaa töötin suoraan simpukkaan niin ei pelittänyt kunnolla. suoraan runkoon kun iski johdon niin kyllä huutaa. Saattaa olla siitä kun on uus etuakseli ja maalia välissä.

Link to comment

siinä rättinivelen yli kuuluu mennä piuha ristiin niiden pulttien kans,siis sillee et simpukka ja rattiakseli on keskenään yhteydessä.

 

muuten ei mitään maadoituksia simpukassa ole alunperin.

Link to comment

Niin mä jotenkin muistin että siinä oli kun joskus kauan sitten purin sen. En laittanut takaisin rempan jälkeen kun huomasin että se melkein tööttää kun sen (simpukasta tulevan) piuhan yhdistää itse rattiakseliin. Kipinät lentää, mutta sanoo vain kerran "onk". Luulin että rattiakseli on yhteydessä akseliputkeen.

 

Täytyy varmaan purkaa koko akselisysteemi, tai sitten laittaa torvi napin taakse jotta pääsee katsastukseen.

Link to comment
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...