nalleolut Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 mites tuo kytketään ku laittaa + ja - oikeille paikoilleen töötille niin torvi laulaa omineen. paikallaan autossa orggis ratti. Quote Link to comment
Guest Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Töötille syötetään jatkuvaa plussaa, ratin painike katkoo töötin MAADOITUSTA. Moni menee tähän vipuun ja vetää töötille kiinteän maadoituksen auton runkoon. Ei ihme että soi. Jospa kyse on siitä tässäkin. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted April 10, 2005 Author Share Posted April 10, 2005 sinne tulee kaksi piuhaa + ja miinus. millä saan erotettua äänimerkin rungosta????? Quote Link to comment
Marko Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 Siis se miinus johto täytyy tulla ratin painikkeelta!!!! Quote Link to comment
Guest Posted April 10, 2005 Share Posted April 10, 2005 sinne tulee kaksi piuhaa + ja miinus. millä saan erotettua äänimerkin rungosta????? jos olet änkemässä sinne jotain muuta äänimerkkiä kuin eristettyä, 2-piuhaista, et saakaan sitä toimimaan. VW töötti on tällainen. Tavalliset töötit maadoittaa runkonsa kautta. Ongelman voit kiertää lisäämällä releen jolla saat napaisuuden vaihdettua. Silloin voi käyttää mitä tööttiö tahansa, vaikka runkoon maadoittavaa. Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted April 10, 2005 Author Share Posted April 10, 2005 ahaa eli vika on siinä saabin töötissä. heh juu kiitti. pitää katsoa jos olarista löytyisi töötti tai sit laittaa releellä se. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 27, 2007 Author Share Posted March 27, 2007 jaaha ongelma taas ajankohtainen.tööt ei toimi.hmm kupari liuskoille + ja ratti booriin miinus tulee ku mittarilla tutkin onko tuo ok? täytyy tutkia lisää... Quote Link to comment
nalleolut Posted March 27, 2007 Author Share Posted March 27, 2007 johtoa uusin töötiltä sulakerasialle asti oli tummunut aika lailla. edelleen ei tööttää! musta/keltaseen johtoon tulee +12v ruskea tulee ratin keskiöön ja liitoksista näyttää mittarilla yhteyttä. prkl onko tuo vuoden vanha tööti mennyt jumiin...akkulaturilla koitin ei eloa. eli onko väliä tööttiin kumminpäin nuo ruskea tai kel/mus johto tulee? ja töötti maadoittaa rungon kautta. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 27, 2007 Author Share Posted March 27, 2007 tämä alkaa selvitä----asennuksen yhteydessä laitettu rattitanko liian syvälle niveleen ,ei ratti yllä kupari osuus yhteen....harrastus opettaa! 6h sähkövikaa metsästänyt! edit olikin niin päin että piti akselia lyödä sisään päin heh....nyt saunaan ... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 jup jup. ongelma ei vielä poistunut.... kysymys. pystyykö joku mittaamaan tuon mitan. eli keskiön reunasta ohjausakselin päähän nyt tuos on 40mm mut paljonko pitäisi olla? eli tasasesta pinnasta tapinpäähän? sori huono kuva ... Quote Link to comment
nalleolut Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 kukaan ei jaksa mitata? eli tuo mitta tasasesta tapin päähän... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Ei nyt tota varten viiti rattia irrottaa. Laitat vaan akselin ja viiksipaketin semmoseen kohtaan, että jää parin millin rako. Sillon se on hyvä. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 3, 2007 Author Share Posted April 3, 2007 vastaus saatu 45mm eli naputan pikkasen takasin päin.... tutkitaan. Quote Link to comment
Per Jernström Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Onko kaikissa vuosimalleissa sellainen liuska ja renags ratissa? Mun -67ssa ei ole sitä liuskaa, ja ratti on joku vanha ralliratti missä ei ole rengasta mitä vastaan se liuska voisi ottaa. Epäilen että se liuska on mennyt poikki. Ratti oli viritetty niin että simpuksata rattiakselin läpi tuleva piuha oli vedetty suoraan painikkeeseen. Painike maadoittaa piuhan kun painaa nappia. Tai kai se oikeasti menee toisinpäin, eli ratin runko maadoitetaan piuhaan kun nappia painaa. Toinen ratti on missä se vastapinta löytyy, mutta nyt pitäisi saada selville missä sen itse liuskan tulee olla. Toinen juttu on sitten se itse ohjaussimpukka. Tuleeko sen olla maadoitettu muuten kuin vain pelkällä tavallisella kiinnityksellä? Kun yritin maadoittaa töötin suoraan simpukkaan niin ei pelittänyt kunnolla. suoraan runkoon kun iski johdon niin kyllä huutaa. Saattaa olla siitä kun on uus etuakseli ja maalia välissä. Quote Link to comment
Guest Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 siinä rättinivelen yli kuuluu mennä piuha ristiin niiden pulttien kans,siis sillee et simpukka ja rattiakseli on keskenään yhteydessä. muuten ei mitään maadoituksia simpukassa ole alunperin. Quote Link to comment
Per Jernström Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Niin mä jotenkin muistin että siinä oli kun joskus kauan sitten purin sen. En laittanut takaisin rempan jälkeen kun huomasin että se melkein tööttää kun sen (simpukasta tulevan) piuhan yhdistää itse rattiakseliin. Kipinät lentää, mutta sanoo vain kerran "onk". Luulin että rattiakseli on yhteydessä akseliputkeen. Täytyy varmaan purkaa koko akselisysteemi, tai sitten laittaa torvi napin taakse jotta pääsee katsastukseen. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Itselläni oli ongelmia kyseisestä aiheesta, mutta löytyi tuollainen http://www.wolfsburgwest.com/wired/wire ... _12_00.htm eli jatkossa voi helpottaa monia asian kanssa painijoita. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.