Jump to content

Magneetto sytkä


Guest Lefa

Recommended Posts

Tuli vaihdettua laatikollinen olutta palopumpun moottoriin. Kyseessä on 1600 as41 lohkolla. Koneessa on Scintilla Vertex virranjakaja. Nyt mietityttää laittaisinko tuon jakajan koneeseen joka on tällä hetkellä autossa. Autossa on pikkuviri 90,5x69. Onko kenelläkään kokemuksia näistä jakajista, kannattaako yrittää? Jakaja ei taida mahtua kun autossa on keski-dellu(tupla), joten tarvitsisi varmaan myös päivittää kaasari.

Link to comment

Ei ole (yleensä) kiinteää ennakkoa teollisuuskoneen magneetoissa, mutta käyrä on auttamattoman lyhyt katukäyttöön. Jos en ihan väärin muista niin nuo antaa perusennakosta kierroksilla vain 9° lisää ennakkoa, joka ei riitä mihinkään. Jos perusennakko on 7.5° niin tarviit suunnilleen 25° lisää ennakkoa että päästään edes kokonaisennakossa lähellekkään aluetta, joka on normikoneessa yleensä jotain 32° - 34°.

Link to comment

Jos ihan oikein katsoin niin jakajassa lukee:400-0(astetta) 1750-12½(astetta) 1950.

Jakajahan pyörii moottorin puolella nopeudella joten pähkäilin että olisiko asteita 0 800rpm (kone) asti ja 12½ astetta 3500rpm asti ja rajoitin 3900rpm?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...