mapping Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Tervehdys! Vaihdoin Petronix FlameThrower puolan. Startti pyörähti kerran ja vasemmanpuoleisin sulake sulakerivistöstä paloi. Uusi sulake paikalleen startti ei puhu mitään. Puolalla jännitteet OK. Johdotus OK. Startilla 12V jatkuva, heräte 9,5V kun koittaa startata. Hajoaako startista muuta kuin solenoidi vai ostaako koko startti uus? Mahtoiko olla tuuria, että osui tuohon puolanvaihtoon ja eka starttiin hajoaminen? Äkkiä ajateltuna ei tuntuisi olevan mitään tekemistä keskenään. Auto 1302 -72 t. Jarno Quote
NordBling Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Äkkiä ajateltuna tais mennä puolan johdot väärinpäin. Quote
HSuomi Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Eikös puolalle tule suoraan virtalukolta? Mikä sulake sieltä paloi? Quote
mapping Posted September 21, 2011 Author Posted September 21, 2011 Piuhoitus oli OK, akun varaus oli OK. Otin akunkengän irti ja kopautin startin solenoidia pari kertaa. Johan starttas sen jälkeen ilman mitään ongelmia. t. Jarno Quote
x-pj Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 heräte 9,5V Tuo viittaisi siihen että johtojen liitoksissa hapettumaa tai virtalukossa ongelmia. Helppo korjaus olis laittaa rele väliin. Virtalukolta tuleva alhainen starttiherätevirta riittäis releelle ja sais lyhkäsellä releen kautta kulkevalla johdolla solenoidille täydet voltit. Quote
mapping Posted September 21, 2011 Author Posted September 21, 2011 heräte 9,5V Tuo viittaisi siihen että johtojen liitoksissa hapettumaa tai virtalukossa ongelmia. Helppo korjaus olis laittaa rele väliin. Virtalukolta tuleva alhainen starttiherätevirta riittäis releelle ja sais lyhkäsellä releen kautta kulkevalla johdolla solenoidille täydet voltit. Virtalukonpohja onkin rikki. Olen laittanut starttinapin tilalle toistaiseksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.