Jump to content

Puolan vaihto


Recommended Posts

Tervehdys!

 

Vaihdoin Petronix FlameThrower puolan.

Startti pyörähti kerran ja vasemmanpuoleisin sulake sulakerivistöstä paloi.

 

Uusi sulake paikalleen startti ei puhu mitään. Puolalla jännitteet OK. Johdotus OK. Startilla 12V jatkuva, heräte 9,5V kun koittaa startata.

Hajoaako startista muuta kuin solenoidi vai ostaako koko startti uus?

 

Mahtoiko olla tuuria, että osui tuohon puolanvaihtoon ja eka starttiin hajoaminen?

Äkkiä ajateltuna ei tuntuisi olevan mitään tekemistä keskenään.

 

Auto 1302 -72

 

t.

Jarno

Link to comment
heräte 9,5V

Tuo viittaisi siihen että johtojen liitoksissa hapettumaa tai virtalukossa ongelmia. Helppo korjaus olis laittaa rele väliin. Virtalukolta tuleva alhainen starttiherätevirta riittäis releelle ja sais lyhkäsellä releen kautta kulkevalla johdolla solenoidille täydet voltit.

Link to comment
heräte 9,5V

Tuo viittaisi siihen että johtojen liitoksissa hapettumaa tai virtalukossa ongelmia. Helppo korjaus olis laittaa rele väliin. Virtalukolta tuleva alhainen starttiherätevirta riittäis releelle ja sais lyhkäsellä releen kautta kulkevalla johdolla solenoidille täydet voltit.

 

Virtalukonpohja onkin rikki. Olen laittanut starttinapin tilalle toistaiseksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...