Jump to content

28PCI suuttimia jostain?


Recommended Posts

Meinaatko että lisäilmasuuttimen vaihdolla selvittäis?

 

Jotenkin epäilen. Uskoisin että pääsuutin menee vaihtoon koska tarviihan tuo ahdin nyt enemmän soppaa koko ajan. Eikö se lisäilmasuutin vaikuta sitten yläkierroksilla?

 

Jassoo, Amerikan kielellä löytyi lisää infoa:

 

If you're running a Solex 28 PCI on a pre Aug '60 30/36hp you'll need a 140 air correction jet, (located in the centre of the choke tube underneath the choke butterfly). You should check that the main jet (the large brass nut located under the carburettor bowl) is a Solex 120 or 122.5. If you have a 34/40hp engine with the Type II supercharger you'll have to change the main jet to a Solex 135.

 

Tuosta kyllä voisi päätellä että puhutaan pääsuuttimesta kokoa 120/122.5 ja lisäilmasuuttimesta 140? Ja että se lisäilmasuutin on siis se ryypyn läpän alla oleva messinkisuutin?

 

Ja Valtoselle tiedoksi että kierteistä ei hajuakaan, en ole ruuvimiehiä :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...