romujarauta Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Onnistuuko lämmönvaihtimien vaihto, ettei irrota moottoria autosta? Onko helpompi vaihtaa, jos koneen irrottaa? Onko halpoja lämmönvaihtimia olemassakaan 4 tyypin moottoriin? Onko edullisia käärmespakoputkistoja saatavilla j-putkineen?Lämmönvaihtimet ei ole välttämättömät tässä rojektissa. Joo Googlettamalla varmaan löytyy, mutta on joku varmaan jo valmiiksi miettinyt samoja asioita;) Quote Link to comment
tolvana Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Onnistuuko lämmönvaihtimien vaihto, ettei irrota moottoria autosta? Onnistuu. Onko helpompi vaihtaa, jos koneen irrottaa? Eipä juurikaan. Onko halpoja lämmönvaihtimia olemassakaan 4 tyypin moottoriin? Onko edullisia käärmespakoputkistoja saatavilla j-putkineen?Lämmönvaihtimet ei ole välttämättömät tässä rojektissa. Ei ja Ei. Vuotaako vanhat vai miksi moista pohdit? PS: typ4 moottorissa ei oo J-putkia,pakoputket lähtee suoraan alaspäin työntötankojen suojaputkien välistä. Quote Link to comment
romujarauta Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 Lämmönvaihtimet ihan loppu. Aika miehekkäästi hitsattu aiempien omistajien toimesta. Tilanne on se, että moottori on lattialla. Toinen lämmönvaihdin on jo irti. Pitäs vain mahdollisimman nopeasti saada pois tallista, niin laittasin koneen jo paikoilleen odottamaan lämmönvaihtimia ja tiivisteitä. Quote Link to comment
metake Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 CSP:llä ainakin on nelkun "J-putkia": http://www.csp-shop.de/products/23876b Quote Link to comment
romujarauta Posted December 13, 2011 Author Share Posted December 13, 2011 Ihanan halpaa. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Mulla nämä http://www.europeanmotorworks.com/pvw/2 ... eplacement Vähän edullisemmat on. En ole tilannut tuolta vaan täältä palstan kautta ostin. Pitkä toimitus aika oli kuuleman mukaan. Quote Link to comment
tolvana Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Ei kannata pelästyä hitsisaumoja yms. Kanteen tulevat osat on valua noissa ja ei niin happamia eli ne kun on ehjät niin ei oo mikään ongelma jatkaa noita äänärille asti, laippoja saa laserleikkeinä esimerkiksi tän palstan kautta . Laita pari valokuvaa niistä sun vaihtimista tänne niin ihmetellään lisää... Quote Link to comment
romujarauta Posted December 14, 2011 Author Share Posted December 14, 2011 Suurin ongelma on, että pakoputkeen tulevat laipat on vääntynyt/huonot. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehto on, että vaihtasin laipat...0 budjetti tässäkin romussa.... Pitäiskö näissä olla jokin kuparitiiviste lohko ja vaihtimen välissä? Quote Link to comment
tolvana Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 0-budjetilla tuskin saat niitä kuparitiivisteitä kannen ja vaihtimen väliin mut sellaset sinne kuuluu. esim. nää Mulla on kyllä uudet koeajetut tämmöset jouten, pikku välirahalla voitas vaihtaa. Löytyy myös 3 erilaista vaimenninvaihtoehtoa tuohon. Jos kiinnostaa niin jatketaan privalla tästä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.