Reino Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Jos vakio 1200 moottoriin lisää 1,25 välitteiset keinuvivut, niin miten käy? Miten moottorin luonne muuttuu ja onko tuollaisista keinuista mitään hyötyä vakiomoottorissa? Onko jollain ihan kokemusperäistä tietoa? Reino Quote Link to comment
NO H2O Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Laitoin vakioon 1200 koneeseen taannoin 1.1 kiikut vakioiden tilalle, mielestäni kannatti. Ko. koneessa on myös hieman puristussuhdetta muutettu ja yhdessä näiden muutosten kanssa oikein mukava ajettava. Ihan viimeisen päälle en ole tuota alkanut hifistelemään, sytkät, seokset, yms. ovat vakiot (vielä) ... Viime kesän ajoin Valvolinen Racing 20w-50 öljyillä, joka tämän kokemuksen perusteella on hyvä öljy vakiokoneeseen. Kuinka paljon entiseen eroa on, en osaa oikein sanoa vanha kone oli niin väljistynyt ja huonossa kunnossa että ei oikein pystynyt ajamisesta nauttimaan. Seuraavaan 1200 koneeseen tulee BB-kitti, puristussuhteen muutos, sekä jotain muuta pientä katsotaan mitä se tuo tullessaan.... Quote Link to comment
JM Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Meillä on vaimon kuplassa 1600 kone 1/1.4 keinuilla ja vakio nokalla. Mielestäni erittäin onnistunut yhdistelmä. Quote Link to comment
vwagen Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Uudemmissa 1200 moottoreissa nuo 1.1,25 keinuvivut on vakiona,samoin kuin kupupää männät,tehtaan ilmoittamat arvot pysyivät entisellään. Ei niiden asentamisesta haittaa ole,tuskin havaittavaa hyötyäkään yksinään. Quote Link to comment
ARTO Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Uudemmissa 1200 moottoreissa nuo 1.1,25 keinuvivut on vakiona,samoin kuin kupupää männät,tehtaan ilmoittamat arvot pysyivät entisellään.Ei niiden asentamisesta haittaa ole,tuskin havaittavaa hyötyäkään yksinään. Mistä vuosimallista/konenumerosta lähtien 1,25 keinut vakiona? Quote Link to comment
vwagen Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Keinuvivut 1.8-72 alkaen,moottorinumerosta D0 993 590,alustanumerosta 113 2 071 860. Yllä olevat tiedot suoraan tehtaan kirjasta,ja kyllä,siinä näyttäisi olevan pieni ristiriita,vuosimalli vaihtui 1.8 mutta silti ollaan jo numerossa 71860,Näyttäisi siltä että miljoonas vuosimallin-72 Kupla valmistui heinäkuussa eikä haluttu lisätä yhdettätoista numero alustanumeroon vaan siirryttiin etuajassa vuosimallin-73 sarjaan. Kupupäämännät kolmisen viikkoa myöhemmin 21.8-72,moottorinumerosta D0 992 261,puristussuhde nousi 7,0:1-7,3:1,ja taas ristiriita,moottorinumero on pienempi kuin aikaisemmin tapahtuneessa keinuvipumuutoksessa. Quote Link to comment
ARTO Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Varmaan aika potkukkaat keinuvivustot linkin takana, ei uskalla edes kattoa:D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.