Jump to content

vw kupla -66


Guest st. Anssi

Recommended Posts

Guest st. Anssi

Tuli hommattua tuollainen peli jo muutama vuosi sitten. Eka kesä ajeltiin ja tutustuttiin, jonka jälkeen auto on talonrakennus ym. kiireiltä seissyt katoksessa...

Nyt on kuitenkin auto ajettu talliin "pientä" fiksausta varten :)

siis, kuplahan oli loistokunnossa (ainakin myyjän mukaan), mut nyt kun hieman olen purkanut ja kurkistellut sieltä täältä niin kyllähän sitä fiksailtavaa löytyy.

Kaikki aiemmin hitsatut paikat saa käsin nypittyä irti (helpottaahan se tietysti mun hommia) ja sitä valkoista ihmeainetta, joka hiotessa pölyää kovasti, löytyy sieltä täältä...

 

noh, waimo tahtois auton museorekisteriin, mut jotenkin minusta alkaa tuntumaan siltä, et siinä on hieman liiaksi hommaa...mut katellaan mitä tästä kehkeytyy...onhan kevääseen vielä aikaa :D

DSC_0049.jpg

Link to comment
Guest st. Anssi

tuota saumaa oon itse hieman ihmetellyt myös. Ja on toi keula jotain osumaa jossain vaiheessa saanut, ku sieltä sitä pakkelia ja korjauksia jonkinverran löytyy...

Link to comment

Oma veikkaus olisi että keula on joskus kolaroitu ja siihen on vaihdettu varapyöräkotelonpala ja kun tätä palaa on hitsattu paikalleen ei ole koesovitettu peltiä paikaleen ennen hitsausta. Eli jos nokkapelti on autoon kuuluva ja suora niin pitäisi keulapala irroittaa ja sovittaa uudelleen jotta saa hyvän. Mutta tarkemmin autosta tietämättä voi olla myös muitakin keinoja mutta viisaammat voivat valistaa.

Link to comment
  • 3 months later...
Guest st. Anssi

no, on se kevät onneksi ensi vuonnakin.

Oon tässä muiden kiireiden ohella pistellyt kuplaa paloihin ja voi pojat miten sitä korjattavaa onkin... Mut tehdään tästä ajan kanssa ihan uusi auto, millä tyylillä lähdetään rakentamaan, se selviää aikanaan.

Laitan tänne hieman kuvia, kunhan saan niitä siirrettyä koneelle...

Link to comment
  • 5 months later...
Guest st. Anssi

Oli sit just niitä hyviä löytöjä tämäkin... Auto alkaa vihdoin olemaan paloina ja neliökilometri peltiä odottaa paikalleen liimaamista. Mut ku kerran on aloitettu, nii en todellakaan aio luovuttaa...Rakennellaan rauhassa ja katellaan mitä tästä tulee.

 

mut näistä lähetään :)

 

DSC_0229_zps8898a797.jpg

 

DSC_0216_zps5961a0f9.jpg

Link to comment
  • 4 months later...
Guest st. Anssi

no niin,

 

hieman edistytty, vai pitäiskö sanoa vajottu syvemmälle suohon...

mitä enemmän purkaa, sitä enemmän löytyy korjattavaa

mut niihän se näissä vanhoissa menee...

 

ja kyllähän miehen täytyy eläessään ainakin yks auto tehä alusta alkaen valmiiksi...

 

DSC_0077_zps3e9c9fad.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Onko tuo kupla ollut joskus Vaasassa?

 

Saman näköinen, mutta eri kilvillä oli joskus yhdellä tutulla Vaasassa, sittemmin Helsingissä.

 

Sitä oli pökätty keulaan ts. katuvalotolppa oli ollut väärässä paikassa.

 

 

Reino

Link to comment
  • 5 months later...
Guest st. Anssi

Kyllä tämä muistaakseni myyjän kertoman mukaan Vaasassa joskus on majaillut...

 

kesän pyöräily ym. pihanlaittokiireiden jälkeen ois taas tarkotus paneutua myös tähän projektiin...

 

pohjalevy ois ny täysin purettuna ja putsattuna hitsaushommille valmis...eteen runkopalkin pohja ja lattioiden etuosat ois vaihtolistalla. Takapäässäkin hieman uuden pellin tarvetta on, mut ne paikat aattelin askarrella ite suorasta pellistä...

 

kyllähän tää alkaa ikuisuusprojektilta tuntua, mut pitää sitä ny harrastuksia olla :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...