Guest Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Olisi tuollanen 1200 motti jääny nurkkaan lojumaan ja uuden moottorin rakennus on alkanut kiinnostaa. Ajatuksena on 94x82. Niin mietin että onnistuuko tota 1200 lohkoo avartamaan? Onko siinä mitään eroo 1600 lohkoon? Vai täytyykö olla 1600 lohko kun ruetaan noita kokoja havittelemaan? Quote Link to comment
metake Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Riippuu aika pitkälti siitä minkälainen lohko on kyseessä. 1200:ia on 50-luvun kiinteä laturinjalkaisista 70-luvun (ja uudempien) 1300/1600-pohjaisiin 2-öp venaisiin lohkoihin. Kuva ja moottorin numero kertois aika paljon... Quote Link to comment
Guest Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Lohkon numero on D0685228. http://www.type2.com/library/identifi/boxeng2.htm Elikkä ton linkin perusteella 65-78 moottori tai 78-> mexico moottori, mutta en usko että se olisi mexico mallia. Mietin vaan että riittääkö siinä tilat avarruskeen? Onko lohkon mitoissa verrattuna 1600 muuta eroa kun sylinterien reiät? Ja mahtuuko tota lohkoo avartamaan tarpeeksi? Quote Link to comment
metake Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Jos se on 70-lukulainen lohko, kahdella öp-venalla ja isoilla öljykanavilla, niin siinä on samat sylinterin reiät kuin 1600:ssa, eli käytännössä sama lohko. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Jos on 1-öp lohko ja laturin jalan alla oleva huohotus aukko lohkossa on D = samaa kuin muut uudemmat 1öp lohkot, joissa kyljessään 90mm aukko syltty putkelle. Voi laittaa (varauksella) suuremmat sylinterit. Mullei oo tähän mennessä puhjennu / vuotanu (kop kop) edes 94 sylinterien kanssa. Näitä tulee välillä vastaan harvakseltaan 8mm pinnapulteillakin (tehdas kunnostettuna). Jos taas 1-öp lohko ja laturin jalan alla oleva huohotus aukko O = wanhaa tyyppiä. Näissä sylttyaukko 87mm. Turha alkaa soveltaa suurempaa sylinteriä. Loppuu materiaali kesken. Kokeiltu tämäkin :/ Quote Link to comment
vwagen Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Moottori on vuosimallia-71,siis ainoat erot kampikammiossa vastaavan ikäisiin Kuplan 1300 ja 1600 moottoreihin on lyhyemmät kannen pinnapultit ja öljynjäähdyttimen kiinnitys 6mm kun muissa 8mm. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.