Jump to content

1200 lohkon avarrus


Guest vk90

Recommended Posts

Olisi tuollanen 1200 motti jääny nurkkaan lojumaan ja uuden moottorin rakennus on alkanut kiinnostaa. Ajatuksena on 94x82.

Niin mietin että onnistuuko tota 1200 lohkoo avartamaan? Onko siinä mitään eroo 1600 lohkoon? Vai täytyykö olla 1600 lohko kun ruetaan noita kokoja havittelemaan?

Link to comment

Riippuu aika pitkälti siitä minkälainen lohko on kyseessä. 1200:ia on 50-luvun kiinteä laturinjalkaisista 70-luvun (ja uudempien) 1300/1600-pohjaisiin 2-öp venaisiin lohkoihin. Kuva ja moottorin numero kertois aika paljon...

Link to comment

Jos on 1-öp lohko ja laturin jalan alla oleva huohotus aukko lohkossa on D = samaa kuin muut uudemmat 1öp lohkot, joissa kyljessään 90mm aukko syltty putkelle. Voi laittaa (varauksella) suuremmat sylinterit. Mullei oo tähän mennessä puhjennu / vuotanu (kop kop) edes 94 sylinterien kanssa. Näitä tulee välillä vastaan harvakseltaan 8mm pinnapulteillakin (tehdas kunnostettuna).

 

Jos taas 1-öp lohko ja laturin jalan alla oleva huohotus aukko O = wanhaa tyyppiä. Näissä sylttyaukko 87mm. Turha alkaa soveltaa suurempaa sylinteriä. Loppuu materiaali kesken. Kokeiltu tämäkin :/

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...