mick Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Eli lohkossa on 10mm pinnapulteille kierteet. Kannattaisiko ostaa niihin suoraan sopivat pinnapultit, vai 8mm pinnapultit ja case saversit? Muistelisin, että joku joskus suositteli tätä jälempää vaihtoehtoa, en vain keksi millään miksi... Mikä sarja pitäisi ostaa, jos on onnistunut hukkaamaan ne paksut prikat sieltä kaNsista? Eli mitkä tulee pinnapulteille... Entäs riittääkö vakio pinnapultit, jos pyttyjen alla on 6mm korokerenkaat? /edit: N puuttui... Quote Link to comment
Guest Pesone Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 taitaa olla senverta spesiaali pata kysessä että kannattais kertoa ehkä vähän enemmänkin... 6mm koroke renkaat, miks? isku 82? 78?, puristuksia tietty ihan perkeleesti? miks siellä on 10mm kierteet, oliko vanhat pinnat 10 vai 8 ehkä siks et 10 ei mahdu? pituus kyllä pitäisi riittää, kyllähän noissa 10 millin pinnoissa ainakin 15-20 on ylimääräistä pituutta. Siitä en kyllä tiedä miksi casesaverit ois paremmat, ehkä niiten luulis pureutuvan tiukemmin lohkoon kiinni eli korkkauksen mahdollisuus hieman pienenis, en tiiä.... Quote Link to comment
tolvana Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Lontooksi: Use 8mm head studs. New cases have case savers (Helicoils) built in, and these are far stronger than head studs threaded directly into the case. Use factory VW 8mm head studs (used are fine), since they expand and contract at the correct rate, and keep head torque constant. 10mm studs don’t do this, and that’s why 10mm stud engines have a problem with pulled studs. The VW factory changed to case savers and 8mm head studs in 1972 to solve this problem Kääntäjän versio(hihihihih): Käytä 8mm pää nastoja. Uusia tapauksia on kyse säästäjien (Helicoils) rakennettu, ja nämä ovat paljon vahvempia kuin pään pultit kierretään suoraan asiaan. Käytä tehdas VW 8mm pää nastoja (käytössä ovat kauniita), koska ne laajenevat ja supistuvat oikeassa tahdissa, ja pidä pää vääntöä vakiona. 10mm nastat eivät tee tätä, ja siksi 10mm stud moottorit ovat ongelma vedetty nastoilla.VW tehdas muutettiin tapauksen säästäjille ja 8mm pää painonapit vuonna 1972 ratkaisemaan tämän ongelman Quote Link to comment
mick Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 taitaa olla senverta spesiaali pata kysessä että kannattais kertoa ehkä vähän enemmänkin... 6mm koroke renkaat, miks? isku 82? 78?, puristuksia tietty ihan perkeleesti? miks siellä on 10mm kierteet, oliko vanhat pinnat 10 vai 8 ehkä siks et 10 ei mahdu? pituus kyllä pitäisi riittää, kyllähän noissa 10 millin pinnoissa ainakin 15-20 on ylimääräistä pituutta. Siitä en kyllä tiedä miksi casesaverit ois paremmat, ehkä niiten luulis pureutuvan tiukemmin lohkoon kiinni eli korkkauksen mahdollisuus hieman pienenis, en tiiä.... Njoo, 82 isku ja 5,5 kiertokanget, aiheuttaa sen että mäntä tulla tärähtää 4,5 milliä yli pytystä. Ja tuossa lohkossa ei minulla ole ollut vielä minkäänlaisia pinnapultteja, mutta 10mm kierteet siellä jo valmiiksi on. Parilla 10mm pinnapultilla laitoin pytyn paikalleen, että sain dekin mitattua eli ihan hyvin ne 10mm sopi siihen. Mutta tosiaan muistelin että siinä oli jokin syy miksi kannatti käyttää 8mm pinnapultteja. Puristuksista ei vielä tietoa, kun kannet on tekemättä. Tolvana: Jotain tuommosta just muistelinkin... Eli case saversit tilaukseen, ja uudet pinnapultit kokoa 8mm :) Ja varsinkin, koska "käytössä ovat kauniita" :D Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Männätkin vois toki vaihtaa matalampiin niin ei tarvitsisi leventää konetta suotta reilulla sentillä. Miulla 82x94:ssä wisecon matalat männät (aika lailla sama lakikorkeus männäntapista kun mahlen "stroke" -männillä) -> dekki ihan just tasan 0mm, ja siihen puoltoistamilliset kuparirikat kansiin -> ai kun hyvä. Paavo Quote Link to comment
mick Posted March 26, 2012 Author Share Posted March 26, 2012 Männätkin vois toki vaihtaa matalampiin niin ei tarvitsisi leventää konetta suotta reilulla sentillä. Miulla 82x94:ssä wisecon matalat männät (aika lailla sama lakikorkeus männäntapista kun mahlen "stroke" -männillä) -> dekki ihan just tasan 0mm, ja siihen puoltoistamilliset kuparirikat kansiin -> ai kun hyvä. Paavo Onko tuosta koneen leviämisestä muuta haittaa kuin koneen sopiminen kuplan konttiin? Tulee nimittäin kirppuun niin eipä ole tilasta puutetta... Sattuu nimittäin nuo osat jo olemaan, prikat, männät ja kaikki... Quote Link to comment
tolvana Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 jäähypeltejä+pakosarjaa(EI ZOOM-ZOOM etc.) tarttee hiukka muokkailla ehkä puhallinkoppaakin. Quote Link to comment
mick Posted March 26, 2012 Author Share Posted March 26, 2012 jäähypeltejä+pakosarjaa(EI ZOOM-ZOOM etc.) tarttee hiukka muokkailla ehkä puhallinkoppaakin. No juu, noin pitkälle en asiaa pohtinutkaan. Tosi juttu... Onko tuo 6milliä jo niin paljon että ei mene jäähypellit muokkaamatta? Pakoputkea ei ole vielä tehtynä, joten se ei taida olla ongelma. Ja lisäksi jos käyttää "kirppuputkia", niin vielä vähemmän ongelma :) Mutta siis stroker männillä tuo dekki olis lähellä nollaa? DWL_Puavo: Oliko sinulla minkä mittaiset kiertokanget? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 5,5" oli miunkin kiertokanget. Ja aika lähelle oli Wisecoiden lakikorkeus koska samassa moottorissa oli aikaisemmin mahlen "strokemännät". Quote Link to comment
tolvana Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Mäntien lakikorkeudessa 4,6mm eroa. Jääpi kampikammion ja jäähypeltien väliin se 6mm rako joka tuskin ainakaan parantaa jäähdytystä. Voipihan siihen rakoon laittaa peltiä tai sikakittiä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.