Guest Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Eka viesti... Eli olen omistanut -65:n Kuplan 9 vuotta. Ostin aikanaan hääautoksi ja on maannut tallissa lähes koko ajan. Kupla on aikanaan (1966) tuotu Kanadasta muuttoautona. Rekisteriotteessa on maininta, että autossa on tehdasvalmisteinen säädettävä etuakseli. No, probleema on, että etupäässä ei ole oikeastaan lainkaan joustoa. Eli on paukkukova. Mistä mahtaa johtua / mitä pitäisi tsekata tai uusia? Olen pihalla Kuplien tekniikasta, vaikka autojen kanssa on muutoin tullut puuhasteltua aika paljon. Sinänsä aika simppeliähän tuo tekniikka lähes 50 vuotiaassa autossa täytyy olla mutta... Olen yrittänyt säätää korkeutta mutta sillä ei näytä olevan mitään vaikutusta. Kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Veikkaus olisi että tukivarret liian tiukassa akseliputkessa eli puslat liian tiukat. Quote Link to comment
-Puide- Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Vaseliinia nipoista etuakselin putkiin paljon voipi olla jämähtäny. Mulla teki nimenomaan tehdasakseli siten että jousti alas mutta ei ylös ja huomasin vasta kun renkaat kärys lokareita vasten. =) aika monta kertaa joutui vielä säätämään ylöspäin että löytyi oikea korkeus. -Puide- Quote Link to comment
Dennis Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Mulla turposi aikanaan vanhasta säätöakselista holkit eikä joustanut, ei kestäny holkit ilmeisesti vaseliinia :-/ Olisi sitä ehkä saanut toimimaan jollain kalvaimella, mutta en lähtenyt siihen hommaan eikä vaihtamaan holkkeja tai yrittänyt laakereita kun ei tiennyt sopiiko brasilia akseliin edes moiset vaan ostin uuden säätöakselin missä oli laakerit valmiina. Dennis Quote Link to comment
NordBling Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Tollanen akseli on aiheuttanu mulle napakan iskun tölkistä hampaille, ja sit vielä sisältö rinnuksille. Sillo oli helppo päättää että droppiolilla alotellaan ja sitte orkkisakselista modaamalla jatketaan. Quote Link to comment
Dennis Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 :-) Kyllä säätöakselillakin pärjää kunhan se on laakeroitu (eikä liian alhalla) Droppeihin en ole päätynyt kun minulla ei ole ollut varaa levittää raideleveyttä sitä mitä ne levittä, eikä kavennetuista siihen aikaan paljon puhuttu... Dennis Quote Link to comment
-AP- Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 :-) (eikä liian alhalla) Usein tässä syy joustamattomuuteen, pallonivelten liikevara ei riitä, alapallo 'pohjaa'. Quote Link to comment
Dennis Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 :-) (eikä liian alhalla) Usein tässä syy joustamattomuuteen, pallonivelten liikevara ei riitä, alapallo 'pohjaa'. Juu ensin pohjaa alkuperäispituinen iskari joka ihan tehtaan ajatuksen mukaan toimii pohjalyöntinä, sitten vaihdetaan lyhyempi iskari ja saadaan alaspain = silloin pohjaa nivel Dennis Quote Link to comment
Guest Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Veikkaus olisi että tukivarret liian tiukassa akseliputkessa eli puslat liian tiukat. Näinhän se oli eli puslat kärsi rasvan puutteesta. Irroitus, voitelu ja kasaus -> pelittää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.