Jump to content

Säädettävä etuakselisto -> ei jousta


Guest VesaO

Recommended Posts

Eka viesti...

 

Eli olen omistanut -65:n Kuplan 9 vuotta. Ostin aikanaan hääautoksi ja on maannut tallissa lähes koko ajan. Kupla on aikanaan (1966) tuotu Kanadasta muuttoautona. Rekisteriotteessa on maininta, että autossa on tehdasvalmisteinen säädettävä etuakseli. No, probleema on, että etupäässä ei ole oikeastaan lainkaan joustoa. Eli on paukkukova. Mistä mahtaa johtua / mitä pitäisi tsekata tai uusia? Olen pihalla Kuplien tekniikasta, vaikka autojen kanssa on muutoin tullut puuhasteltua aika paljon. Sinänsä aika simppeliähän tuo tekniikka lähes 50 vuotiaassa autossa täytyy olla mutta... Olen yrittänyt säätää korkeutta mutta sillä ei näytä olevan mitään vaikutusta.

 

Kaikki apu otetaan kiitollisuudella vastaan.

Link to comment

Vaseliinia nipoista etuakselin putkiin paljon voipi olla jämähtäny.

 

Mulla teki nimenomaan tehdasakseli siten että jousti alas mutta ei ylös ja huomasin vasta kun renkaat kärys lokareita vasten. =) aika monta kertaa joutui vielä säätämään ylöspäin että löytyi oikea korkeus.

 

-Puide-

Link to comment

Mulla turposi aikanaan vanhasta säätöakselista holkit eikä joustanut, ei kestäny holkit ilmeisesti vaseliinia :-/

 

Olisi sitä ehkä saanut toimimaan jollain kalvaimella, mutta en lähtenyt siihen hommaan eikä vaihtamaan holkkeja tai yrittänyt laakereita kun ei tiennyt sopiiko brasilia akseliin edes moiset vaan ostin uuden säätöakselin missä oli laakerit valmiina.

 

Dennis

Link to comment

:-)

 

Kyllä säätöakselillakin pärjää kunhan se on laakeroitu (eikä liian alhalla)

 

Droppeihin en ole päätynyt kun minulla ei ole ollut varaa levittää raideleveyttä sitä mitä ne levittä, eikä kavennetuista siihen aikaan paljon puhuttu...

 

Dennis

Link to comment
:-)

 

(eikä liian alhalla)

 

Usein tässä syy joustamattomuuteen, pallonivelten liikevara ei riitä, alapallo 'pohjaa'.

 

Juu ensin pohjaa alkuperäispituinen iskari joka ihan tehtaan ajatuksen mukaan toimii pohjalyöntinä, sitten vaihdetaan lyhyempi iskari ja saadaan alaspain = silloin pohjaa nivel

 

Dennis

Link to comment
Veikkaus olisi että tukivarret liian tiukassa akseliputkessa eli puslat liian tiukat.

 

Näinhän se oli eli puslat kärsi rasvan puutteesta. Irroitus, voitelu ja kasaus -> pelittää.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...