tolvana Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Laitetaas tämäkin tänne kun tää ei tunnu kelpaavan kellekään. Tää ollut mulla muutaman vuoden ja talvisin ollut käyttiksenä. Tämän päivän askartelutpaskartelut liittyi kaasuvivustoon. Lauantaina menossa dynoon niin piti väkertää läpät aukeamaan kokonaan kun eivät auenneet kokonaan tai sinkki oli niin tiukalla että jäi huutamaan. Tuli tutkittua mitä tuo laatikko jalkatilassa sisältää. päätinpä kuitenkin leikkaa ja liimaa tyylillä konehuoneen puolelta muuttaa kaasuvivun välitystä ja nyt pelaa, takajarrujen jokavuotista säätöä vailla olis leimakunto ja nuo kumitkin pitää vaihtaa mut nou hätä, eivät huoli ennen kesäkuuta konttorille. Nythän on taas orggiskone kiinni 1.8 putkilla ja 40mm kaasareilla + snadisti tiukempi nokka joten 70 hepan tavoite lienee realistinen... Mastonin satakaksykköstä(mattamusta) jo hankittuna kun tuo patinapunanen alkaa kyllästyttää, lasit myös tummiksi niin taas on uusi auto käsissä jota jaksanee tovin katsella. Quote Link to comment
tolvana Posted May 8, 2012 Author Share Posted May 8, 2012 Päivän askartelut oli parin öljyvuodon tukkiminen, venttiilien säätö ja takajarrujen purku, välitangon jatkaminen 6mm/puoli,jarrut nippuun ja armoton säätäminen. Rumpu lienee 411 orkkisosa mut sylkät+kengät tuskin joten pikku askartelua vaatii nuokin kilkkeet toimiakseen mua miellyttävällä tavalla. Tulipa laitettua nuo normirenkaatkin alle jos vaikka trailerilla joutuu kuplaa kuskaamaan niin on vähän mukavampi välitys. Tää on nyt valmis viikonlopun koitoksiin. Huomenna pari mopoa ajokuntoon+Bajamajan koneswappi. Sviddu kun tuo kevätflunssa hellittäis, viikon jo kuono+korvat tukossa ja veto pois. Quote Link to comment
tolvana Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 EI MENNY KUN RÖMSÖÖSSÄ!!! tällästä tänään, aamulla hinurina ja puoliltapäivin hinattavana. Moottoriin iski totaalijumi jonka syy selviää syssymmällä kun riittää aikaa ja intoa tälle kulkimelle. Kokeillaampas hävittää tätä rullaavana 1k€ hintaan. Täytyypi miettiä koneasiaa, elvyttääkö tuon, ottaako -74 412 rojektin matching numbers koneen tähän, metsästääkö jostain valmiin koneen vaiko rakentelee pikkuhiljaa balttiarallaa 3-litrasen rokerin konttiin. Vaikeita päätöksiä, vaikeita päätöksiä. Quote Link to comment
JM Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Jäi kysymättä. Saatiinko tästä mitään mittaustulosta? Quote Link to comment
tolvana Posted May 13, 2012 Author Share Posted May 13, 2012 Eipä tainnu ehtiä käppyröitä piirtää mut kauhia palkintomagneetti tää tuntus olevan. Joka vuosi läsähtelee palkintoja lasiin... Quote Link to comment
tolvana Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Jumikone leväytetty ja todettu VP-pään laakerin sulaneen 99.9% ja valahtaneen ö-pohjaan. 2 muutakin runkolaakeria jumissa. Liekö kaikki öljy ollut venakopissa ja haukkonut tyhjää, tiedä häntä. Arpakone ykkönen asennettu muutama viikko sitten ja ö-paineet ym. ok mut bensapumppu ja kaasarit kaput. kakkospytty paukuttaa vuoronperään kaasariin ja putkeen. Tää otettu jo alas ja purettu kun oli idea vaihtaa jumikoneesta tähän pytyt+kannet+bensapumppu+kaasarit. Sekin män wituix kun arpakoneessa 23mm helalla kiertokanget ja jumikoneessa 24mm. Plänbee on sorvata 100/105mm sovitusrenkaat niin saa jumikoneen kannet käymään arpakoneeseen. Taas ois yksi kansipari ja kampiakseli koneistamoa vailla, pitääpi kysellä aikatauluja... Arpakone kakkonenkin kotiutettu ja odottaa aikaa+tilaa+inspistä. Saas nähdä tuleeko kasaan tänä kesänä. Jatkuupi joskus.... Quote Link to comment
tolvana Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Arpakone ykkönen elvytetty kunnostetuilla kansilla ja tämäkin peli on taas ajossa, viisariin tullut työmatka-ajoa n.1000km ja kulutus jämpti 8l/100km. Virikoneeseen verrattuna kulutus tippu 2,5 litraa satkulla ja tehon alennus ei oo pahakaan, edelleen kelaa nelosella yli 4000rpm. Tän osalta maalaus ym. jäänee seuraavalle omistajalle taikka ens kesään.... Quote Link to comment
tolvana Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 Tulipa taas kaivettua tääkin esiin. Vuosi sitten jätin seisomaan "lootavikasena". Joku kahnutti ja pykälät oli hiukka hukassa, testasin ettei jarrut kahnaa,kokeilin toisia vetareita jne. Nyt hiukka harrastelua ja TADAA! loota onkin ehjä. Pyöränlaakereita 1 sökö/karkeapintanen ja vivustoa fixaamalla keppituntuma kuntoon. Vuoden seisonta taivasalla snadisti vuotavalla tuulilasintiivisteellä ei tehnyt hyvää kuskinjalkatilalle... Tainnut tuossa prosessissa mennä useampi vuosi mutta vesi oli löytänyt tiensä korikitin ja pellin väliin, ei hyvä. Altapäin kaikki näytti hyvältä kunnes aloin kopistelemaan vähän, lopputuloksena tuli vaihdettua lattia. Tää alkais oleen taas jarrujen säätöä ja sisustan kasausta vaille leimakunnossa. Quote Link to comment
NordBling Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Mulla olis ja käytännössä koko vasen lattia korjattava, ja mietin että saisinkohan noita jäykentäviä muotoja jollain tehtyä peltiin ite, näihin ku ei juurikaa oo nettikaupoissa mitään tarjolla. T:voittoarpamyyjän takapiru :-) Quote Link to comment
KimmoH Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Itse tein vahvikkeita lattarautaa muottina käyttäen ja vasaralla naputellen ;) Sikkikone olis kova sana muttei kehdannut pieneen tarpeeseen ostaa. Quote Link to comment
tolvana Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Leima tupsahti paperiin huomautuksitta ja takapyöränlaakerin vaihdolla selvisi lootarempasta. Kokeillaas taas vaihteeksi jos tääkin vaihtais omistajaa... Quote Link to comment
tolvana Posted September 16, 2013 Author Share Posted September 16, 2013 Tän laite meni kuplapajalle... Eli seikkailut jatkuvat uusissa käsissä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.