kuplatin Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 Kun normikuntoinen lohko saapuu soodapuhalluksesta takaisin tämän näköisenä, onko vika tekijässä vai lohkossa? Oletuksena siis ollut että takaisin palautuu about vannehopealla vedetyn näköinen lohko.. Oliko odotukset liian korkealla? Quote
Guest Toheltaja Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 kovin on hentoisesti puhdistunut. Mie oon vetäny isse hienolla hiekalla paljon ilmaa käytäen, ja tulos on ollu hyvä, muutamaan vetästy lakka päälle, sinolilla pysyy sellaisenakin käsiteltynä aika hyvänä. Quote
Tanhis Posted June 27, 2012 Posted June 27, 2012 Eikös tuo ole soodapuhalletuksi juurikin sellainen kun pitääkin, ehkä vaähän hennosti puhkuttu mut kumminkin. Lasikuulalla olisi tarvinnut puhkua että siittä tasasen pinnan olisi saanut ilman suurempia vahinkoja. Ja ymmärrän täysin puhaltajan mietteitä että ei kampikammiota puhalleta millään teollisuuspaineilla teräsrakeella. Quote
Guest pko Posted June 27, 2012 Posted June 27, 2012 Soodapuhallettuja kappaleita melkein päivittäin tulee kateltua ja hyvinkin samalta näyttää lopputulos.Aina jos puhalletaan alumiinisia valukappaleita jotka ovat röpelöisiä,tai muuten huokoisia pinnoiltaan lopputulos on aikalailla tuon näköistä.Kaasuttimia myös katellu ja ne on kyllä ollut ihan siistin näköisiä soodapuhalluksen jäljiltä,johtuen yleensäkin sileämmästä pinnan laadusta. Quote
Guest Jussinbussi Posted June 27, 2012 Posted June 27, 2012 Toisilla ne on pienet murheet näiden kanssa... Quote
kuplatin Posted June 27, 2012 Author Posted June 27, 2012 Juu no murheita on toki aina eri mittakaavoissa, eikä ne maailmasta ikinä lopu. Varsinkin kun on kyse volkkariharrastuksesta.. ;) Mainittakoon nyt sitten että tämä ei ollut mun puhalluttama lohko, vaan harrastajatoverin. Hyvä kuulla että ilmeisesti lopputulos ei enemmistön mielestä ole mitenkään poikkeuksellisen huono, koska silloinhan kaveri sijoitti rahansa ihan hyvin, odotukset lopputuloksesta pintajäljen suhteen oli vaan liian korkeat. Mulla on itselläni koneen lohko soodapuhallettu (koneen kasaajan toimesta) ja pinta on kiiltävä, jotakuinkin kuin vannehopealla vedettynä. Pinnassa oli jo alkanutta hapettumaa, joka tulkittiin niin että soodaa ei oltu sen kummemmin sipistelty pinnasta pois. Tästä sai tietämätön sellaisen mielikuvan, että lohkon kun lohkon puhaltaa kuka tahansa niin lopputulos on aina yhtä komea. Ilmeisesti näin ei sitten ole. Kaasuttimista sen verran, että koneen mukana tullut kaasutin oli kanssa soodapuhallettu. Pinta näytti tosi hyvältä, mutta sisuksiltaan se oli hapettunut pilalle. Voisiko olettaa että soodaa ei oltu huuhdeltu kunnolla pois... edit: lasikuulapuhallus olisi muuten tässä ollut se ykkösvaihtoehto, mutta soodaan päädyttiin koska pelättiin lasikuulapuhalluksen tukkeuttavan öljykanavat. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.