Jump to content

Vaihteensiirto kysymyksiä


Recommended Posts

Auto seisoi tallissa pari kuukatta ajamatta.

Nyt ei saa vaihdetta päälle, tuntuu että kytkin ei irroita. Onko levy voinut juuttua kiinni?

Kytkin oli säädetty tosi äkäselle, niin että poljinta kun nosti vähänkin lattiasta niin otti kiinni.

Kun starttaa vaihde päällä kytkin pohjassa alkaa ryömimään vähän.

 

Toinen juttu. Ajattelin vaihtaa toisen kepin (nykyinen mallia perutusvaihdelukolla). Mielestäni toimii aika epämääräisesti. Kepin juuressa, lukitusmötikän takaosassa on yksi ruuvi jonka irroittamalla kansi vähän liukuu edes takaisin mutta mitenköhän tällaisen kepin saa irti? Siirtimen puslat kannattaa ilmeisesti vaihtaa samalla uudet eteen ja taakse?

 

Mikä määrittelee pitääkö keppi olla pre 67 tai 68 ja jälkeen? Onko pallo eri kokoinen?

Pohjalevy on 72 ja laatikko myös ilmeisesti tuoreemmasta.

Link to comment

Kepin irroitukseen en osaa auttaa, oma keppi (-73) oli kiinni etu ja takapuolelta. 1 ruuvi per puoli, ihan näköisällä.

 

Etupuslan vaihto oli kyllä vaivan arvoinen homma, tuli vaihteista kuin uudet. Takapuslan tilasin uuden, mutta linkosin mäelle kun totesin sen olevan väljempi kuin vanha paikallaan oleva... Takanivelen joutuu jokatapauksessa purkamaan operaatiossa, kannattaa ainakin siis verrata uuteen ennen kuin vaihtaa.

 

Ps. kantapään kautta tuli opeteltua, että ei kannata laittaa vaseliinia voiteluksi siihen etupuslaan. Tais vähän turvota kun keppiä sai hetkenpäästä kaksin käsin kammeta :)

 

edit. kai tämä "auto" oli malliltaan kupla

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...